Motorový olej pro Focus - informace na str.1
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- viiki
- Junior
- Příspěvky: 340
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hořovice
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: motorový olej pro focus







byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- viiki
- Junior
- Příspěvky: 340
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hořovice
Re: motorový olej pro focus
zirafak píše:
Nebrec

Ono to je taky tim ze kdyz to nekdo cte od zacatku, tak u konce uz nevi co na tom zacatku vubec bylo
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: motorový olej pro focus
problem je spis v tom, ze to nikdo necte a rovnou se pta 

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: motorový olej pro focus
Já nebrečim nemyslel sem jenom tebe Já se tim opravdu někdy pobavim
hele a nemůžu tam fakt dát ten Edge ten je fakt dobrej
jednoznačně dříve všichni píšou než hledaj a ptaj se na to co je tady tisícekrát řečeno
LOCK 





byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: motorový olej pro focus
a ako vies,ze je dobry
si ho kostoval
...si uz z toho robime fakt prcu





- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: motorový olej pro focus
je drobet nahořklý
ne si dělam kozy to je jasný diť je to EDGE tak musí být dobrý a je dostatečně drahý ,že neni pro Fofo nevadí přece
necham toho 



byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- silverwolf
- Test driver
- Příspěvky: 5701
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: motorový olej pro focus

Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník

- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: jaky olej
a ještě bych to vylepšil DŮLEŽITÉ - ČTI STR.1. Jinak se asi nic nezmění.Jemar píše:Možná by tam mohlo být i tohle:čti str.1a do nadpisu bych dal
- Jindrich
- Nováček
- Příspěvky: 170
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hořice v Podkrkonoší
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsai jste to krásně a už asi víc udělat nejde. Kdo chce proniknout do tajů techniky od Forda a našeho fóra, ten umí hledat a číst. Přeju nám co nejméně opakujicích se otázek na stále stejné téma.
Ford Focus 1 combi 2002, TDDi 66kw, základní červená Colorado

Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=10821

Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 96&t=10821
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12.06.2008 14:16
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Fascinuje mne co všechno zde o olejích bylo napsáno, tak doplním trochu teorie.
1. Každý výrobce odzkouší auto s určitým olejem a ten pak garantuje a také prosazuje ze smluvních obchodních důvodů.
2. Specifikace olejů vypadá záhadně...je to ale jednoduché.
Specifikace SAE udává nejdůležitější informaci - například pro FF 5W-30. Původní oleje měly označení jen jedno číslo - například SAE 30. Toto označení určovalo viskozitu ( jak byl hustý) oleje tuším při 20°C. Při teplém motoru tekl jako voda a při mrazu taky ztuhnul a proto se oleje označovaly jako letní a zimní. (zimní byly řídké)
Pak se podařilo vyvinout oleje s menší závislostí viskozity na teplotě a začali se značit tím dvojím číslem s W.
První číslo s W (winter = zima) znamená jakou má olej viskozitu za chladu.
Druhé číslo znamená zhruba viskozitu horkého oleje při teplotě motoru.
To znamená, že důležité je především to druhé číslo. U FF je předepsáno 30 s tím, že je možné i 40. 40 znamená, že je olej hustší a zejména u vyběhaného motoru maže lépe. Držel bych ale se těch 30. Jsou menší odpory a tím i menší spotřeba.
To první číslo s W určuje pro jakou nejnižší teplotu lze ten olej použít. To znamená že je důležité jen pro studený start. Zhruba platí, že teplota při které ještě čerpadlo dokáže olej nasát je o 40°C menší než hodnota čísla před W. Příklad - olej 5W znamená, že je nasát a maže při teplotě od -35°C (5 - 40 = -35 )
Aby ale startér vůbec otočil klikou je potřeba ještě přidat aspoň 10°C. U nás teploty pod -25°C neklesají. Proto je předepisováno 5W. Dle globálních oteplovačů dnes stačí 10W
.
No a protože čím je větší rozdíl obou čísel, tím je i dražší olej, předepisují výrobci to co je pro danou oblast dostatečné.
Pak jsou další specifikace. Ty hlavně porovnávají kdy byl olej vyvinut. To znamená především kvalitu a množství aditiv.
Pak Třeba specifikace SF/CD znamená, že SG/CE je olej pozdějšího data a tím údajně kvalitnější.
S je pro benzín a C pro naftu ta druhá písmena jsou řazena podle abecedy. Nový olej = další písmeno.
No a další specifikace jsou v bleděmodrém totéž.
Takže, když se budete držet aspoň rámcově předepsaných hodnot, je jedno co tam nalejete.
Stojíte li venku a denně jedete do práce 2 km nalil bych 0W-30 ( 40 ). a mám jistotu že v lednu nastartuji. Jezdím li jen v létě, stačí 10W.....
Zdravím.
1. Každý výrobce odzkouší auto s určitým olejem a ten pak garantuje a také prosazuje ze smluvních obchodních důvodů.
2. Specifikace olejů vypadá záhadně...je to ale jednoduché.
Specifikace SAE udává nejdůležitější informaci - například pro FF 5W-30. Původní oleje měly označení jen jedno číslo - například SAE 30. Toto označení určovalo viskozitu ( jak byl hustý) oleje tuším při 20°C. Při teplém motoru tekl jako voda a při mrazu taky ztuhnul a proto se oleje označovaly jako letní a zimní. (zimní byly řídké)
Pak se podařilo vyvinout oleje s menší závislostí viskozity na teplotě a začali se značit tím dvojím číslem s W.
První číslo s W (winter = zima) znamená jakou má olej viskozitu za chladu.
Druhé číslo znamená zhruba viskozitu horkého oleje při teplotě motoru.
To znamená, že důležité je především to druhé číslo. U FF je předepsáno 30 s tím, že je možné i 40. 40 znamená, že je olej hustší a zejména u vyběhaného motoru maže lépe. Držel bych ale se těch 30. Jsou menší odpory a tím i menší spotřeba.
To první číslo s W určuje pro jakou nejnižší teplotu lze ten olej použít. To znamená že je důležité jen pro studený start. Zhruba platí, že teplota při které ještě čerpadlo dokáže olej nasát je o 40°C menší než hodnota čísla před W. Příklad - olej 5W znamená, že je nasát a maže při teplotě od -35°C (5 - 40 = -35 )
Aby ale startér vůbec otočil klikou je potřeba ještě přidat aspoň 10°C. U nás teploty pod -25°C neklesají. Proto je předepisováno 5W. Dle globálních oteplovačů dnes stačí 10W

No a protože čím je větší rozdíl obou čísel, tím je i dražší olej, předepisují výrobci to co je pro danou oblast dostatečné.
Pak jsou další specifikace. Ty hlavně porovnávají kdy byl olej vyvinut. To znamená především kvalitu a množství aditiv.
Pak Třeba specifikace SF/CD znamená, že SG/CE je olej pozdějšího data a tím údajně kvalitnější.
S je pro benzín a C pro naftu ta druhá písmena jsou řazena podle abecedy. Nový olej = další písmeno.
No a další specifikace jsou v bleděmodrém totéž.
Takže, když se budete držet aspoň rámcově předepsaných hodnot, je jedno co tam nalejete.
Stojíte li venku a denně jedete do práce 2 km nalil bych 0W-30 ( 40 ). a mám jistotu že v lednu nastartuji. Jezdím li jen v létě, stačí 10W.....
Zdravím.
- honzin
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Vynikající příspěvek, myslim, že je zde shrnuto to, co je na předcházejících 50-ti stranách 

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Zas tak uplně jedno to není Ford má postaven motory ne lehkoběžné oleje tzn. na sníženou HTS vizkozitu Acea A1/B1 těsně 2,9mPas,používá se záměrně aby došlo ke snížení spotřeby paliva a plnění norem E4.Při použití jiné HTS viskozity dojde ke zvýšení spotřeby .Oleje pro Ford se specifikací Wss-M2C913B jde právě o střihově lehké oleje ,jak se dočtete u komentářů k těmto olejům.Mínus pro tyto lehkoběžné oleje je vyšší spotřeba oleje sou řídké pro svůj lehký odpor.Potom lze přistoupit i k náhradě 10W-40 či použít jinou specifikaci s jinou HTS třídou A3/B3. Setkal sem se i s názorem ,že člověk co jezdí ročně 100tisíc kilometrů používí 5W-50 Mobil formula a to zřejmě kuli tomu že standardní olej pro Ford tvoří slabší mazací film ,ale to je opravdu extrémní porce kilometrů ,kde dochází k extrémním teplotám motoru a jeho zatěžování.Pokud se vám velmi strácí olej lze použít jiný olej počítejte s vyšší spotřebou paliva na závěr lze říci ,že olej pro Ford je tak levný ,že to neni třeba nijak řešit a spekulovat s Edge Castrolem a jinými marketingovými masážemi a vyhazovat prachy oknem .V posledním testu olejů v AUTODIESELU se olej řádově o STO koruny levnější než Shell ve stejné třídě Hekra se zela vyrovnal tomuto Shellu ba mírně ho předčil ,tak asi tak Já zůstávám u Mobilu ....Lehké střižné oleje NELZE POUŽÍVAT DO MOTORU KDE TO NENI PŘEDEPSÁNO
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů