teplota motora

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
pazzzy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 25.07.2008 12:00
Bydliště: Olomouc

Re: teplota motora

Příspěvek od pazzzy » 22.10.2008 18:08

a jak ji pls oddelam?a to je jen bublinou? 8O
FOFO 2 , 1,8TDCI 85Kw , 6/2006 , stříbrná
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od pelen » 24.10.2008 20:36

Stahni si "Jak na to?" z http://www.fordfocus.hostuju.cz.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od zewl » 24.10.2008 22:12

Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
pazzzy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 25.07.2008 12:00
Bydliště: Olomouc

Re: teplota motora

Příspěvek od pazzzy » 24.10.2008 23:33

jo jo to sem vse nasel a presne vyzkousel a porad to stejny...nechce se mi verit ze to bude vodni pumpou za X-tisic jak rikaj HNED v servisu....jeste zkusim asi cidlo co vy na to?....ale jinak dikec moc..... :roll:
FOFO 2 , 1,8TDCI 85Kw , 6/2006 , stříbrná
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od zewl » 25.10.2008 20:59

myslim, ze pokud by to bylo vodni pumpou, tak by teplota nelitala nahoru-dolu, ale pouze nahoru, protoze v pripade zavady vodni pumpy by voda v motoru necirkulovala = neochlazovala se pres chladic = prehrivala by se :idea:

Ja kdyz jsem mel spatnou vodni pumpu, tak stacil jemny tahly kopecek a uz se to varilo... Ale to me z pumpy tekla chladici kapalina pryc, byl jsem jak kropici vuz :mrgreen:

btw: chladici kapalina v poradku? Neunika?
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
pazzzy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 25.07.2008 12:00
Bydliště: Olomouc

Re: teplota motora

Příspěvek od pazzzy » 26.10.2008 09:41

vsechno v pohode neunika neprehriva se nic,v pulce budiku se zastavi a dobry pak pridam plyn a zacne litat dolu uberu tak zas nahoru....tak nevim voda nova termostat novej.... :? :cry:
FOFO 2 , 1,8TDCI 85Kw , 6/2006 , stříbrná
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1693
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: teplota motora

Příspěvek od Jemar » 26.10.2008 19:39

Pokud ručička reaguje na přidání plynu, tedy i na změnu napětí skokově, může to být špatný kontakt nebo kostra. Je to jen pokus, nejsem elektrikář :wink:

BPeterj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.08.2008 22:23

Re: teplota motora

Příspěvek od BPeterj » 26.10.2008 20:15

resetko píše:preco chodite s vyradenou rychlostou?
ja chodim vacsinou dole kopcom so zaradenou rychlostou a vtedy to nespaluje vobec ziadny benzin, jednak tym usetrim benzin a nemusim pred zakrutou brzdit po takej ceste dole kopcom na konci ktorej nebola zakruta a nebolo by treba brzdit som este nesiel :)
motor mi ale nechladne teda aspon zatial nie ked je takto relativne teplo. Ozvem sa ked to skusim vo vacsej zime.
aj ked je pravda ze na mojom predoslom aute "renault megane II" sa mi raz ked bolo cca -10 stalo ze pri cakani v zapche klesla rucicka teploty motora. Ale vtedy hodne fukalo a dlho som cakal... a este k tomu kuril uplne na plno lebo mne je vecne zima :)
Súhlasím s tebou. Jazdenie dolu kopcom s vyradenou rýchlosťou sa oplatilo len pri starých škodovkách 100 a 110 kde neboli posilovače. Každý kto má v aute počítač si musí všimnúť, že pri zaradenej rýchlosti je nulová spotreba a logicky klesá aj teplota motora, kedže sa nič nespaluje.
Jazdil som služobne s Oktaviou 1,9 TDI denne do práce cca 36 km z toho polovica cesty bola do kopca. V zimnom období bol problém ju na rovine zohriať aby bolo účinné aj kúrenie. Z práce do bolo dolu kopcom s väčšinou zaradeným kvaltom a bol ten istý problém kvôli ochladzovaniu.
Aj preto som si radšej kúpil FOFO 1,6 benzín.
Ešte jednu poznámku k šetreniu motora. Ja po naštartovaní aj v zimnom období (pokiaľ to nie je nevyhnutné) radšej uprednostním jeho rýchle zohriatie na pracovnú teplotu, aj za cenu vypnutého kúrenia. Bežne mi to trvá cca 3 km. Dúfam, že sa v budúcnosti odmení životnosťou.
Focus combi 1,6 16v, r.v.1999

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: teplota motora

Příspěvek od chmelko » 26.10.2008 20:20

o tom som bol donedavna presvečeny aj ja, pokial som nezistil,že kurenie nema žiadny svoj vlastny uzavieraci ventil, takže zbytočne mrzneš :lol:

Uživatelský avatar
miro
Junior
Junior
Příspěvky: 454
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od miro » 26.10.2008 20:56

pazzzy píše:kuciiiii a kdo poradi pls me? :oops: :? :cry: me rucicka lita nahoru dolu....ted sem vymenil termostat a porad to stejne..zapnuta klima na 22° a venku tak 14-15° jedu po meste a je v pulce vyjedu ven trosku tomu dam tak 110-120km/h a rucicka jde okamzite dolu pustim plyn a pomalu se splha nahoru.... :( co ted?pls?jo a predtim to asi nedelalo no spis sem si toho nevsiml....
no ja som si vsimol vcera nieco podobne :!:
idem si po dialnici 130 km/h a co nevidim rucicka teplomera mi klesla na 1/4, vonkajsia teplota okolo 7-8 C° ked som prisiel do mesta a spomalil rucicka sa znovu blizila k 1/2 motor bol urcite zohriaty lebo to bolo po 150 km jazdy
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: teplota motora

Příspěvek od chmelko » 26.10.2008 21:00

Miro: termostat...

BPeterj
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 20.08.2008 22:23

Re: teplota motora

Příspěvek od BPeterj » 26.10.2008 21:08

chmelko píše:o tom som bol donedavna presvečeny aj ja, pokial som nezistil,že kurenie nema žiadny svoj vlastny uzavieraci ventil, takže zbytočne mrzneš :lol:
To sa mi celkom nezdá. Teplovodné kúrenie je väčšinou riešené ako ďalší prídavný okruh a moja skúsenosť bola, že pri jeho zapnutí hneď od naštartovania bola doba zohriatia motora na pracovnú teplotu evidentne dlhšia. Ak by to nemalo ventil čím sa odstavuje v lete, keď nekúrim?
Focus combi 1,6 16v, r.v.1999

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: teplota motora

Příspěvek od chmelko » 26.10.2008 21:13

Pelen tu niekde daval schemu topenia a skutocne to nema vlastny ventil kde ti zastavi privod kvapaliny..
ako to,že ti netopi? no jednoducho sa zavrie klapka topenia v HVAC module a je to..

Uživatelský avatar
miro
Junior
Junior
Příspěvky: 454
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od miro » 26.10.2008 21:18

a ako by sa tam dostala??
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: teplota motora

Příspěvek od chmelko » 26.10.2008 21:30

miro: a čo?

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: HommerMagie a 6 hostů