5q vs 6q

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
anubis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od anubis » 12.09.2008 20:52

trochu zamrzol tento link - sice spam, ale vyrozpravam sa...bratranec si zaobstaral golf 2007 FSI. a co ma zarazilo: ma 6q. 1,6 benzin a 6q!!!...a navyse, ma kam odlozit 1,5lit flase (ine vlakno, pardon)....cisto teoreticky - je mozne do mojho fokusika nainstalovat 6q prevodovku? aj ked stale neviem, co by to mohlo priniest...snad ho ukecam na nejaky porovnavaci test na dialnici a na pezinskej babe (motory maju cca rovnake charakteistiky). tvrdi, ze palubny PC mu ukazuje priemer 6-6,5lit, ale viem, ze mame rozdielne profily trati. On sa viac prevaza po dialnici z PK do Devinskej a mimo dopravnych spiciek. Ja sa castejsie motam po meste a len obcas mam sluzbu mimo dopravnych spiciek...cize otazka - bolo by mozne zmenit prevodovku v mojom fokuse za 6q?
Přílohy

[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]

FoFoII 5door hatchback Collection X 74kW vyr 07/2007
https://moje.auto.cz/l-n/ford-s-max.html

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od chmelko » 12.09.2008 21:01

anubis:prepac ale hooodne primitivne myslenie...to myslis ,ze vezmes prevodovku z inej motorizacie a supnes ju na svoju 1.6? 8O :wink:

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od Stehnak » 12.09.2008 21:03

A pak se treba take doctes neceho takoveho:
IDnes píše:V nové Ibize CUPRA oslaví premiéru nová verze agregátu 1.4 TSI. Malý seat s motorem 1.4 TSI nabízí díky dvojitému přeplňování výkon 132 kW (180 k), motor spolupracuje s novou sedmistupňovou převodovkou DSG
http://auto.idnes.cz/ibiza-cupra-180-ko ... aktual_fdv

Spojeni takovych motoru a prevodovek jim (WV) muzem jenom zavidet... :?
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od risomas » 12.09.2008 21:22

ja som sice iba tddi ale 130 je asi 2800-2900
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
miggell
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 866
Registrován: 23.06.2008 23:03
Bydliště: Senica

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od miggell » 12.09.2008 21:32

no vidím že tu tuším ešte nemáte vyjadrenie od niekoho kto má 6Q.
takže na 6 stupni 2000 otáčok= 120 km/h 8)
na 5-tom pri tej istej rýchlosti to je cca 2500
je pravda že ten 6.ty stupeň je uplne idealny na dialnici.
pri cca 140-tke po dialnici na 800 km sa mi aj znížila priemerná spotreba na palubnom PC o dve desatiny :D
bol :Focus combi II Sport 2005 2.0 TDCI 154PS + Eibach Prokit
je:Renault Laguna GT Grandtour 2.0 dCi 180 PS
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
anubis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od anubis » 12.09.2008 21:34

chmelko - pimitivne? co ja viem? ked dokazu doplnit tam kompresor, tam sportovy filter, zmenit pruziny...hypoteticky. ak by sme si nekladli otazky a nehladali odpovede, mozno by sme ani koleso nepoznali.

stehnak..uz existuje produkt eurogap (poistka). a tak jediny vazny problem (golf zvykol velmi rychlo menit majitelov), preco som golf nebral supervazne do uvahy padol. som zvedavy, co ponukne uplne novy focus, ak vobec o dva roky bude k dispozicii, voci novemu golfu....z hladiska kombinacie motor a prevodovka....
FoFoII 5door hatchback Collection X 74kW vyr 07/2007
https://moje.auto.cz/l-n/ford-s-max.html

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od chmelko » 12.09.2008 21:51

anubis:ti garantujem ,ze by ti teoreticka vymena prevodovky do sucastneho auta priniesla viac skody ko uzitku...to preto..aj ked si stale myslim, ze to bez brutalnych zasahov nieje mozne

Uživatelský avatar
anubis
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od anubis » 13.09.2008 10:17

:-)...do pohody..
FoFoII 5door hatchback Collection X 74kW vyr 07/2007
https://moje.auto.cz/l-n/ford-s-max.html

Uživatelský avatar
martin170
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od martin170 » 15.09.2008 19:20

výmena prevodovky, alebo jej častí /napr. stály prevod/ môže priniesť majiteľovi určité výhody
ako nižšiu spotrebu paliva, alebo ochotu vozidla výraznejšie zrýchlovať...

žiaľ, je potrebné si vybrať čo je dôležitejšie, pretože sa dá vybrať iba jedna možnosť /na úkor tej druhej/

ešte taká drobnosť - úprava, prípadne výmena prevodovky stojí oveľa viac ako dokážete usporiť na palive

http://www.quaife.co.uk/Ford-Focus-ST17 ... nt-gearkit

zaujímalo by ma, ako je to s prevodmi pri vytočených benzínových motoroch

napríklad Ford Focus ST170: pri 7800 otáčkach za minútu /približné údaje odčítané z tachometra počas jazdy a presne vypočítané údaje - bez chyby tachometra/

1° 79 km/h 70 km/h
2° 126 km/h 116 km/h
3° 168 km/h 156 km/h
4° 201 km/h 194 km/h
5° viac ako 230 km/h 233 km/h
6° to fakt neviem 283 km/h

mohli by majitelia 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0 motorov uviesť svoje skúsenosti???

/predpokladám, že prevodové stupne od tretieho vyššie boli testované na nemeckých diaľniciach :roll: /
Naposledy upravil(a) martin170 dne 22.09.2008 11:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
martin170
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od martin170 » 16.09.2008 18:55

asi vás zaujíma, prečo ma to zaujíma...

chcem prestavať prevodovku na ľahšiu a podľa predpisov v triede, musia prevodové stupne zodpovedať konkrétnemu typu z modelovej rady ford focus

viem, že 1.6 1.8 majú ťažšie prevody ako 1.4 a 2.0

ale budem rád každému príspevku s osobnou skúsenosťou (postačia aj prvé 3-4 prevodové stupne)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2F0lWYBf1nA[/youtube]

Uživatelský avatar
martin170
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od martin170 » 19.09.2008 15:11

to naozaj ešte nikto z vás nevytočil svojho benzínového focusa po obmedzovač??

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: 5q vs 6q

Příspěvek od zewl » 19.09.2008 15:14

martin170: nestacilo by ti tohle?
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti