moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od martasak » 31.08.2008 09:55

Nafta už je ve většině zemí dražší než benzín a podle prognóz to bude trvalý stav, důvodem je poptávka - kamiony, dodávky i většina aut počínaje nižší střední střídou (v Evropě) jezdí převážně na naftu.
VW dal do oběhu TSI :
http://www.volkswagen.cz/technika/tsi/
Ta má při malém objemu velký výkon a při běžné jízdě velmi dobrá spotřeba. Ford v benzínech zatím prodává jen TiVCT, ale tam není tak zásadní rozdíl oproti klasickému motoru.

Takový vůz bych si klidně koupil, pokud by byl za rozumnou cenu (i když vyšší než Duratec,). Současné klasické benzínové atmosférické motory nejsou pro vozy jako Focus II a těžší příliš úsporné. V minulých letech se výrobci zaměřili na bezpečnost, auta ztěžkla a teď palivo zdražilo.
Máte nějaké zprávy, že se to u Fordu chystá ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
Rasťo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20.08.2008 18:59
Bydliště: CZ-Plzeň, SK-Sabinov
Kontaktovat uživatele:

Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od Rasťo » 31.08.2008 12:31

No zatiaľ to u Forda na to nevyzerá, ale nechajme sa prekvapit. Zatiaľ sa o tento smer stará zrejme len VW a Fiat.
Ford Focus C-Max 1.6 Tdci 80kW.

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od vcedula » 31.08.2008 13:16

omyl, Ford uz tiez zacal pracovat na vyvoji "malych" turbo benzinov. Zatial pracuju na verzii pe USA, kde by chcel postupne 8 valcove motory nahradit 6 valcami a 6 vacle 4 valcami. Samozrejme s turbom. Lenze v USA je trocha iny benzin, tekze zatial sa neda hovorit o uspore v porovnani s EU, ale v porovnani s USA by mala ist spotreba dole o 25%. No a potom asi pride europska verzia. Dolezite je, ze sa uz na tom pracuje. Tak ako sa poslednych 20 rokov vyvijali turbo-dieselove motory a benziny zostali skoro bez vyvoja, tak sa snad teraz bude tlacit do vyvoja turbo-benzinov.

Inak niekde tu je o tom aj vlakno slinkou na nejaky inet magazin, kde sa o tom pisalo.

EDIT: aha, ľa, už som to našiel :D
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=14276
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od martasak » 31.08.2008 13:45

Aha, tak pár let počkejme. Alespoň by mohla klesnou cena Ti-VCT, resp. by ji mohli zařadit do akce.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
jozefo
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od jozefo » 01.09.2008 01:13

A hlavne by Ti-VCT mohli dať šiesty stupeň. Vraj pri 130 točí viac ako klasická 1,6.

Uživatelský avatar
misakxt
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Čáslav

Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od misakxt » 08.09.2008 08:10

V anketě motor roku se umístil na předních příčkách motor Ford 1.0 Supercharger ovšem do čeho to dávaj a jaký to má výkon jsem nikde nedohledal.Upřimě řečeno kvalitní přeplňovaný benzínový motor Fordu dost chybí.Docela zavidím všem zkoncernu VW motor 1.8T.Zase na druhou stranu mám z turbo motoru docela z trach z důvodu spolehlivosti.Teď mám nalítáno 205000km a myslim že do turbo motoru už bych musel už investovat spoustu peněz.Do Zeteca leju jenom olej a nic jinýho.Vlastně sem jednou udělal rozvody a dvakrát vyměnil svíčky a kabely ke svíčkám(ty jednou).jinak nic 8)
Focus 1.6 74kW 3dv silver Trend od 7.1.2008
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od killerhammer » 08.09.2008 17:14

ahojte uz som sem posielal link, ze ford v ramci konkurencie tiez vyvija vlastnu radu turbo benzinov
pridu na trh asi za 5 rokov :idea:
viete, ked zmeskate start, novy vyvoj nie je ziadna sranda 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?

Příspěvek od martasak » 11.09.2008 20:03

Aby nezůstal poslední, už turbo benzín s malým objemem maj i Renaulti...
http://www.autorevue.cz/Magazin/sc-17-a ... fault.aspx
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host