moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
Nafta už je ve většině zemí dražší než benzín a podle prognóz to bude trvalý stav, důvodem je poptávka - kamiony, dodávky i většina aut počínaje nižší střední střídou (v Evropě) jezdí převážně na naftu.
VW dal do oběhu TSI :
http://www.volkswagen.cz/technika/tsi/
Ta má při malém objemu velký výkon a při běžné jízdě velmi dobrá spotřeba. Ford v benzínech zatím prodává jen TiVCT, ale tam není tak zásadní rozdíl oproti klasickému motoru.
Takový vůz bych si klidně koupil, pokud by byl za rozumnou cenu (i když vyšší než Duratec,). Současné klasické benzínové atmosférické motory nejsou pro vozy jako Focus II a těžší příliš úsporné. V minulých letech se výrobci zaměřili na bezpečnost, auta ztěžkla a teď palivo zdražilo.
Máte nějaké zprávy, že se to u Fordu chystá ?
VW dal do oběhu TSI :
http://www.volkswagen.cz/technika/tsi/
Ta má při malém objemu velký výkon a při běžné jízdě velmi dobrá spotřeba. Ford v benzínech zatím prodává jen TiVCT, ale tam není tak zásadní rozdíl oproti klasickému motoru.
Takový vůz bych si klidně koupil, pokud by byl za rozumnou cenu (i když vyšší než Duratec,). Současné klasické benzínové atmosférické motory nejsou pro vozy jako Focus II a těžší příliš úsporné. V minulých letech se výrobci zaměřili na bezpečnost, auta ztěžkla a teď palivo zdražilo.
Máte nějaké zprávy, že se to u Fordu chystá ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Rasťo
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 20.08.2008 18:59
- Bydliště: CZ-Plzeň, SK-Sabinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
No zatiaľ to u Forda na to nevyzerá, ale nechajme sa prekvapit. Zatiaľ sa o tento smer stará zrejme len VW a Fiat.
Ford Focus C-Max 1.6 Tdci 80kW.
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
omyl, Ford uz tiez zacal pracovat na vyvoji "malych" turbo benzinov. Zatial pracuju na verzii pe USA, kde by chcel postupne 8 valcove motory nahradit 6 valcami a 6 vacle 4 valcami. Samozrejme s turbom. Lenze v USA je trocha iny benzin, tekze zatial sa neda hovorit o uspore v porovnani s EU, ale v porovnani s USA by mala ist spotreba dole o 25%. No a potom asi pride europska verzia. Dolezite je, ze sa uz na tom pracuje. Tak ako sa poslednych 20 rokov vyvijali turbo-dieselove motory a benziny zostali skoro bez vyvoja, tak sa snad teraz bude tlacit do vyvoja turbo-benzinov.
Inak niekde tu je o tom aj vlakno slinkou na nejaky inet magazin, kde sa o tom pisalo.
EDIT: aha, ľa, už som to našiel
http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=14276
Inak niekde tu je o tom aj vlakno slinkou na nejaky inet magazin, kde sa o tom pisalo.
EDIT: aha, ľa, už som to našiel

http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... icle=14276
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
Aha, tak pár let počkejme. Alespoň by mohla klesnou cena Ti-VCT, resp. by ji mohli zařadit do akce.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- jozefo
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
A hlavne by Ti-VCT mohli dať šiesty stupeň. Vraj pri 130 točí viac ako klasická 1,6.
- misakxt
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Čáslav
Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
V anketě motor roku se umístil na předních příčkách motor Ford 1.0 Supercharger ovšem do čeho to dávaj a jaký to má výkon jsem nikde nedohledal.Upřimě řečeno kvalitní přeplňovaný benzínový motor Fordu dost chybí.Docela zavidím všem zkoncernu VW motor 1.8T.Zase na druhou stranu mám z turbo motoru docela z trach z důvodu spolehlivosti.Teď mám nalítáno 205000km a myslim že do turbo motoru už bych musel už investovat spoustu peněz.Do Zeteca leju jenom olej a nic jinýho.Vlastně sem jednou udělal rozvody a dvakrát vyměnil svíčky a kabely ke svíčkám(ty jednou).jinak nic 

Focus 1.6 74kW 3dv silver Trend od 7.1.2008
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG
Fiesta 1.3 LPG
Felicia 1.3 LPG
Fabia 1.4 LPG
- killerhammer
- Test driver
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko
Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
ahojte uz som sem posielal link, ze ford v ramci konkurencie tiez vyvija vlastnu radu turbo benzinov
pridu na trh asi za 5 rokov
viete, ked zmeskate start, novy vyvoj nie je ziadna sranda
pridu na trh asi za 5 rokov

viete, ked zmeskate start, novy vyvoj nie je ziadna sranda

- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: moderní úsporné benzínové motory - kdy u Fordu ?
Aby nezůstal poslední, už turbo benzín s malým objemem maj i Renaulti...
http://www.autorevue.cz/Magazin/sc-17-a ... fault.aspx
http://www.autorevue.cz/Magazin/sc-17-a ... fault.aspx
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host