Sání a výfuk.....
- Honza
- Zkušený
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
Já pořád nevím,jak to vymyslet s tím katem,jestli koupit sportovní,nebo teda jen tu trubku.Někde jsem četl,že to dělá problémy-víření plynů,tlaky... a že když se zmenší odpor,tak se může snížit krouťák.Nevím,Ten Jetex bez toho katu je dobrej,ale mám strach,aby to nebyly vyhozený peníze,kdyby to bez toho katu dělalo paseku.Má tady někdo auto bez katalyzátoru,nebo se sportovním?
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox
Eibach,Green Twister....

- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
To je pravda když zmenšíš odpor,tudíš to celé otevřeš,tak ti spadne krouták.Bud tebou bych tam normálně kat nechal.
Ten laděný komplet co je tady ukázaný už má přírubu na katalizátor,otvor na lamda sondu,pak další roura,a nakonec koncový díl.takže tam může normálně přijít katalizátor origo z auta.
Já jsem měl na předchozím autu,laděné svody,katalizátor jsem tam dal ten co tam byl.
Ten laděný komplet co je tady ukázaný už má přírubu na katalizátor,otvor na lamda sondu,pak další roura,a nakonec koncový díl.takže tam může normálně přijít katalizátor origo z auta.
Já jsem měl na předchozím autu,laděné svody,katalizátor jsem tam dal ten co tam byl.
Naposledy upravil(a) driver dne 10.02.2006 23:58, celkem upraveno 1 x.
- Honza
- Zkušený
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
Tak proč teda někteří lidi ten kat ruší,nebo dávají sportovní?Dokonce jsem někde četl,že kat ubere autu až 15 koní,to znamená,že když tam není,tak by výkon mněl jít nahoru,jenže co potom s tím krouťákem?
No a když dáš na auto laděný výfuk,který zajistí rychlejší odvod plynů,tak to vlastně taky sníží odpor a tím pádem točivý moment,nebo ne?
No a když dáš na auto laděný výfuk,který zajistí rychlejší odvod plynů,tak to vlastně taky sníží odpor a tím pádem točivý moment,nebo ne?
FF 1.6 16V Ghia 1999 metla ala Masox
Eibach,Green Twister....

- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
sportovní katalizátor je oproti normálnímu víc otevřený,proto dávají sportovní.Honza píše:Tak proč teda někteří lidi ten kat ruší,nebo dávají sportovní?Dokonce jsem někde četl,že kat ubere autu až 15 koní,to znamená,že když tam není,tak by výkon mněl jít nahoru,jenže co potom s tím krouťákem?
No a když dáš na auto laděný výfuk,který zajistí rychlejší odvod plynů,tak to vlastně taky sníží odpor a tím pádem točivý moment,nebo ne?
to jsem taky slyšel že katalizátor ti ubere až 15koní,to se mi vůbec nezdá,že by měl motor kvůli katalizátoru tak velkou rezervu.
Tak jednoduché to zas tak není když uvolníš celou výfukovou soustavu,můžou ti nastat problémy právě s tím kroutákem kde ti odpadne výkon v nižších otáčkách,nebo ti půjde výkon celkově dolů.
Dej tam celý laděný komplet od svodů až po koncovku a uvidíš že budeš spokojený.
- Frost
- Junior
- Příspěvky: 271
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Český Brod
- Kontaktovat uživatele:
Tak taky přispěji tím co jsem zatím zjistil. Na autě jsem měl vlastně 3 druhy výfuku. První pokus byl... průchozí kat.... pak roura až ke koncovýmu dílu výfuku. Ten mám dvojitej... upravenej koncovej díl z jiného auta který má 2 vývody. Tato kombinace byla opravdu nesnesitelně hlučná. Výkon byl na 1.6ku ale taky dost slušnej. hrabalo to i na trojku.
Jezdit se s tim ale nedalo, takže jsem nechal navařit origo středový díl a opravdu velmi se hluk zmírnil a je takový decentní a při jízdě naprosto vůbec neruší. Výkon znatelně klesl, ale s tím i spotřeba. Mám dojem, že mi vzrostl krouťák od spodních otáček. Můj závěr je ten že čím víc průchozí výfuk...tím víc se krouťák přenese do vyších otáček.
Poté jsem od známého sehnal komplet nový nerez origo výfuk na Focuse. Uřízl jsem koncový tlumič a prohodil za muj stávající s průchozím katem.
Výkon mohl klesnout max o 3 koníky... téměř neznatelně oproti průchozímu katu., takže jsem došel k závěru že odstranění katu vám moc nepomůže.
Ze zkušeností ostatních "tunérů" vím že znatelně krouťáku/výkonu pomohou jiné svody a tyto co zde foki zveřejnil mi připadají jako opravdu profi práce a sehnat sody na 1.6ku je umění. Ta cena je vysoká, ale odpovídající. Je to systém svodů 4-2-1, používá se do "běžného provozu" o proti svodům 4-1 kterém se používají v méně případech. Měl jsem v ruce vyndané svody origo Focus a myslím že cokoliv jiného co má alespoň nějaké vedení výfuk. plynů je lepší než to co dává Ford.
Někdo tu zmínil pojem "výření plynů" tomu se dá předejít použitím rezonátoru, ale zatim jsem neměl možnost rezonátor zkusit takže tato informace není z mojí hlavy.
Nakonec jedna poměrně důležitá informace...nemá moc smysl měnit různé díly pro zvýšení výkonu motoru bez toho aby jste také upravily ECU jednotku motoru a odladily její mapu ve spojení s výkonovou brzdou.
Jinak přeji Fokimu hodně štěstí z schopem.... myslím, že se najde dost zájemců na různé vylepšení Focuse..přeci jen se jich slušné množství po ČR silnicích prohání.

Poté jsem od známého sehnal komplet nový nerez origo výfuk na Focuse. Uřízl jsem koncový tlumič a prohodil za muj stávající s průchozím katem.
Výkon mohl klesnout max o 3 koníky... téměř neznatelně oproti průchozímu katu., takže jsem došel k závěru že odstranění katu vám moc nepomůže.
Ze zkušeností ostatních "tunérů" vím že znatelně krouťáku/výkonu pomohou jiné svody a tyto co zde foki zveřejnil mi připadají jako opravdu profi práce a sehnat sody na 1.6ku je umění. Ta cena je vysoká, ale odpovídající. Je to systém svodů 4-2-1, používá se do "běžného provozu" o proti svodům 4-1 kterém se používají v méně případech. Měl jsem v ruce vyndané svody origo Focus a myslím že cokoliv jiného co má alespoň nějaké vedení výfuk. plynů je lepší než to co dává Ford.
Někdo tu zmínil pojem "výření plynů" tomu se dá předejít použitím rezonátoru, ale zatim jsem neměl možnost rezonátor zkusit takže tato informace není z mojí hlavy.
Nakonec jedna poměrně důležitá informace...nemá moc smysl měnit různé díly pro zvýšení výkonu motoru bez toho aby jste také upravily ECU jednotku motoru a odladily její mapu ve spojení s výkonovou brzdou.
Jinak přeji Fokimu hodně štěstí z schopem.... myslím, že se najde dost zájemců na různé vylepšení Focuse..přeci jen se jich slušné množství po ČR silnicích prohání.
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
jj svody jsou nejlepší úprava na výfukové soustavě jaká může být,to můžu podtvrdit.
S tou jednotkou máš taky pravdu,jestliže upravuješ motor,tj.vačky,hlava atd musíš upravit řídící jednotku,abys to dobře sladil,jinak se nedostaneš tam kam chceš.
Ale sportovní filtr,svíčky,laděný výfuk to nemusíš zasahovat do jednotky,ale můžeš,ale nečekej zase nějaký obrovský nárust výkonu.
S tou jednotkou máš taky pravdu,jestliže upravuješ motor,tj.vačky,hlava atd musíš upravit řídící jednotku,abys to dobře sladil,jinak se nedostaneš tam kam chceš.
Ale sportovní filtr,svíčky,laděný výfuk to nemusíš zasahovat do jednotky,ale můžeš,ale nečekej zase nějaký obrovský nárust výkonu.
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- Honza
- Zkušený
- Příspěvky: 1022
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Mohi
- Nováček
- Příspěvky: 126
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Košice, Slovensko
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti