1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
Ktory by ste si dnes vybrali pri novom aute - technologicky starsi 1,8DOHC, alebo novu 1,6-ku - s variabilnym casovanim ventilov? mnozstvo km za rok cca 15-20000.
Doteraz som zatial vzdy preferoval diesle, kvoli vysokemu krutiacemu momentu, ale kedze min. tyzden znamemu odislo na mondeu cdti (tesne po zaruke) turbo, a dalsiemu na mercedese vito cdti trisky, asi sa preorientujem z bezpecnostnych dovodov na benzin..
ps: vyjadrenie so servisu: udajne mame v "ceskoslovensku" najvyssiu spotrebu nahradnych dielov na cdti motory v celej europe, z dovodu nekvalitnej nafty, vraj sa niet co divit, ze odchadzaju klucove komponenty..
Doteraz som zatial vzdy preferoval diesle, kvoli vysokemu krutiacemu momentu, ale kedze min. tyzden znamemu odislo na mondeu cdti (tesne po zaruke) turbo, a dalsiemu na mercedese vito cdti trisky, asi sa preorientujem z bezpecnostnych dovodov na benzin..
ps: vyjadrenie so servisu: udajne mame v "ceskoslovensku" najvyssiu spotrebu nahradnych dielov na cdti motory v celej europe, z dovodu nekvalitnej nafty, vraj sa niet co divit, ze odchadzaju klucove komponenty..
Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
no já bych šel do 1.6
neřekl bych, že u nás máme všeobecně nekvalitní naftu, ale je pravda, že dost lidí v rámci šetření nekvalitní naftu do dieslu leje

neřekl bych, že u nás máme všeobecně nekvalitní naftu, ale je pravda, že dost lidí v rámci šetření nekvalitní naftu do dieslu leje

FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- victor
- Junior
- Příspěvky: 293
- Registrován: 24.02.2008 22:13
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
kolegovi na uplne novej dieslovej mazde (mala rok, cena auta bola cez 800tis) odisli filtre pevnych castic, tusim aj vstreky atd. oprava okolo 85tis. a mal to zaplatit z vlastneho, vraj koli nekvalitnej nafte. Argumentoval tym, ze nikdy netankoval na inej pumpe ako OMV, niekolko mesiacov sa hadal a nakoniec to uhral na zaruku ... len som zvedavy co ked sa mu to stane znovu ... takze celkom chapem, ze si sa vybral benzinovou cestou ...
ja by som si vybral asi 1.8 aj ked sa mi javi ako taky nechceny bastard, medzi tymi ostatnymi motormi od forda ...
ja by som si vybral asi 1.8 aj ked sa mi javi ako taky nechceny bastard, medzi tymi ostatnymi motormi od forda ...
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
skubi, je to mozne, ale pokial viem, tak ano, ale do starych tdi-ciek a v podstate bez problemov.
do cdti motorov vsak nikto z mojich znamych nic nekvalitne neleje a napriek tomu odchadzaju hlavne trisky, niekedy aj turba a castokrat este v zaruke.
co som pisal o tom druhom znamom s mercedesom vito, tak jeho pripad bol taky, ze tankuje vyhradne shell a pocas 5 rocnej zaruky mu odislo niekolko trisiek 2x a dva krat mu ich aj v ramci zaruky vymenili. po druhy krat sa sice krutili a chceli nejake doklady o tankovani toho auta. po dolozeni dokladov vyhradne so shell mu vratili peniaze za opravu a uznali zarucnu opravu. tak mi povedal.
dalsi pripad, ktory ma teraz napada je s toyotou avensys, na ktorej strelila triska po cca 30000km. vymenene v ramci zaruky.
to victor: aky je problem s 1.8-mickou? preco bastartd?
do cdti motorov vsak nikto z mojich znamych nic nekvalitne neleje a napriek tomu odchadzaju hlavne trisky, niekedy aj turba a castokrat este v zaruke.
co som pisal o tom druhom znamom s mercedesom vito, tak jeho pripad bol taky, ze tankuje vyhradne shell a pocas 5 rocnej zaruky mu odislo niekolko trisiek 2x a dva krat mu ich aj v ramci zaruky vymenili. po druhy krat sa sice krutili a chceli nejake doklady o tankovani toho auta. po dolozeni dokladov vyhradne so shell mu vratili peniaze za opravu a uznali zarucnu opravu. tak mi povedal.
dalsi pripad, ktory ma teraz napada je s toyotou avensys, na ktorej strelila triska po cca 30000km. vymenene v ramci zaruky.
to victor: aky je problem s 1.8-mickou? preco bastartd?

Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
odstraneny duplicitny prispevok..
Naposledy upravil(a) bag dne 24.03.2008 19:48, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
http://www.ford.sk//data/2-08/nFocus//f ... 01.xn1.pdf
verzia titaniumX 1,8dohc/1,6ti-vct mi pride ako docela super, preto vlastne rozmyslam nad prechodom na novsiu generaciu focusu..ale pokial by sa 4 rocna predlzena zaruka vstahovala aj na kompletny motor, tak by som asi opat zvazil mnou odskusany 1.8tdci
ja ten motor proste mozem..
verzia titaniumX 1,8dohc/1,6ti-vct mi pride ako docela super, preto vlastne rozmyslam nad prechodom na novsiu generaciu focusu..ale pokial by sa 4 rocna predlzena zaruka vstahovala aj na kompletny motor, tak by som asi opat zvazil mnou odskusany 1.8tdci

Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
neřek bych ,že ta 1.8 je nějaký bastard...dělat jí v té době tak jí mám v autě.
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
predpokladam, ze victor to chape tak, ze uz aj 1.8-ka mohla vediet variabilne casovat ventily, ked uz ovlada skrtiacu klapku..
ford na slovensku robi teraz nasledujucu cenovu akciu - bud si clovek vyberie 1.6-ti vct vo fofo2, alebo 1.8dohc vo fofo3. takze docela dilema, pretoze fofo2 ma uz predpokladam vychytanu vacsinu chyb, s ktorymi moze este fofo3, ako "nove" vozidlo zapasit. co myslite?
ford na slovensku robi teraz nasledujucu cenovu akciu - bud si clovek vyberie 1.6-ti vct vo fofo2, alebo 1.8dohc vo fofo3. takze docela dilema, pretoze fofo2 ma uz predpokladam vychytanu vacsinu chyb, s ktorymi moze este fofo3, ako "nove" vozidlo zapasit. co myslite?
Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
bag: fofo3 nieje žiadné nove vozidlo, len pekne podarený face lift, ak máš možnost, tak ja by som radšej určite jeho 

- victor
- Junior
- Příspěvky: 293
- Registrován: 24.02.2008 22:13
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
to bag: nic proti tomu motoru nemam, hned by som ho menil za moj, len to je take nezvycajne
ani 1.6 ani 2.0, ale co som pozeral, tak zere ako dvojliter, takze ked uz tak by som si vybral 2.0, najlepsie 2.5 


-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
este neviem, ci mi to vyjde, ale ako som pisal, nas importer aktualne robi zaujimave "cenove akcie" - bud model fofo2 s 1.6ti-vct, alebo fofo3 s 1.8dohc/1.8tdci. benzinovy dvojliter v tej akcii neponuka a standartne, cennikovo je drahy, takze ten urcite nie.
vieme tu na fore o nejakych problemoch 1.8dohc v porovnani s 1.6ti-vct? je mi jasne, ze ma vyssiu spotrebu, pretoze nie je zdaleka taky moderny ale to mi az tak nevadi. co som cital na fore, tak starsie 1.8-ky maju v niektorych autach problem s volnobeznymi otackami a so skapinanim. neviem, ci je to nejaka starsia 1.8-cka, alebo je to uz tento 1.8dohc. co poviete?
vieme tu na fore o nejakych problemoch 1.8dohc v porovnani s 1.6ti-vct? je mi jasne, ze ma vyssiu spotrebu, pretoze nie je zdaleka taky moderny ale to mi az tak nevadi. co som cital na fore, tak starsie 1.8-ky maju v niektorych autach problem s volnobeznymi otackami a so skapinanim. neviem, ci je to nejaka starsia 1.8-cka, alebo je to uz tento 1.8dohc. co poviete?
Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
to johnyy: ale ved v roku 2005 uz bol v ponuke, nie?Johnyy píše:neřek bych ,že ta 1.8 je nějaký bastard...dělat jí v té době tak jí mám v autě.
Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 17.03.2008 09:47
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
ak by to niekoho nahodou zaujimalo, tak motory Duratec 1.8 a 2.0 osadzuje aj mazda. na oficialnych strankach sa o nich hovori ako o motoroch ford, a vyzera to tak, ze mazda ich az na upravy pri verzii 2.3 kompletne prebrala 
kazdopadne, ked som ho "pocul", tak ma zvuk ako atmosfericky japonec bez vvti a vypada to tak, ze pri benzinoch ford spolupracuje s japoncami.
vid:
http://home.att.net/~biker16/mazda_duratec_HE.html
http://home.att.net/~biker16/Duratec_HE.html
zvuk 1.8-ky sa da pocut napr. aj tu:
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/F ... fault.aspx

kazdopadne, ked som ho "pocul", tak ma zvuk ako atmosfericky japonec bez vvti a vypada to tak, ze pri benzinoch ford spolupracuje s japoncami.
vid:
http://home.att.net/~biker16/mazda_duratec_HE.html
http://home.att.net/~biker16/Duratec_HE.html
zvuk 1.8-ky sa da pocut napr. aj tu:
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/F ... fault.aspx
Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: 1,6 Duratec Ti-VCT alebo 1,8 DOHC?
to bag: to asi byl ale fofo je z druhý ruky a 1.8 je u nás vzácnost..ne už tak v neměcku, kde je jich víc:) ale jinak jsem spokojen předchozí auto bylo mondeo(85kw) tak možná proto na náklonost k 1.8:)
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti