Sportova spojka

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Sportova spojka

Příspěvek od vcedula » 03.03.2008 20:07

Po poslednej negativnej skusenosti so spojkou som si nastudoval niektore informacie a podrobnosti o spojke. Uvedomil som si, ze ak budem chciet mat z mojho auta raketu, pripadne ete zdvihnut vykon, budem sa musiet zamysliet nad sportovou spojkou. Nechcem to riesit hned teraz. Nemam na to peniaze, ale hlavne auto mam este stale v zaruke. Chcem si vsak spravit prehlad o tom, ako je to dolezite a comu sa vyvarovat.

Mam teda na Vas takuto otazku:
Kto z Vas ma sportovu spojku ? Ako ste s nou spokojni ? Ake klady a zapory priniesla ?

Co som zatial zistil z nazorov na inych forach, tak sportova spojka prinasa, ze je tvrdsia a zopnutie je rychejsie, takze auto viac poskakuje. Celkovo, na vykonne motory je to vraj super vec, spojka je menej nachylna na prehriatie ci spalenie.

Dikes za Vase nazory, pripadne temy na preberanie :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Sportova spojka

Příspěvek od chmelko » 03.03.2008 22:15

tak moje skusenosti zo sportovou spojkou su, že typujem za chvilu ta z nej bude boliet hlava...je (aspon pre mna) neskutočne tažke, hlavne z 1 do 2 prehodit tak aby netrhlo s autom..posla mojho nazoru radsej normal spojku a menit ju častejšie...je zase pravda,že maš 2.0, u mna 1.6 by to bola totalna zbytočnost

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Sportova spojka

Příspěvek od vcedula » 03.03.2008 23:06

Ked mozem reagovat na tu tvoju vec pri preradovani 1 - 2: co som sa ja docital, tak zalezi od typu sportovej spojky. Pretoze niektore su robene na okruhy, to su tie, co extremne sekaju a maju nizky zdvih. Tu sa setri kazda milisekunda preradovania. Ale su aj trocha volnejsie, ako napr. na rally a tam to auto az tak neskace. Pravda je, ze ako budem vediet, ci ta spojka skace alebo nie...to by bolo asi velmi tazke... :roll:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportova spojka

Příspěvek od TripleJay » 03.03.2008 23:10

A nestacila by nejak N-kova? Predsa len, N-kova skupina nema az tak daleko od serie, ale je stavana na vacsi vykon a zatazenie. A vo vacsine tunerskych firiem sa origos spojky menia za N specifikacie. V tomto som cisto teoretik, takze ak je to vystrel mimo misu, my bad :oops:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Sportova spojka

Příspěvek od vcedula » 04.03.2008 00:37

co tym myslis, N-kova ? U niektorych znaciek sa robi to, ze sa do benzinovych spojok vkladaju lamely z dieselovych. To si myslel ? Ak hej, tak je to riesenie, ale take polovicne, nepaci sa mi. Sportova spojka je robena na este vacsie zatazenie, a hlavne aj na presmykovanie. Takuto spojku nespalis tak jednoducho ako obycajnu. Teda tak som aspon cital.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Sportova spojka

Příspěvek od pbjun » 04.03.2008 07:46

No moje zkusenosti sou takove ze uz bych si ju do auta nedal :D Mel sem ju na fieste 1,1l a rozjezd na jedna bez prohrabnuti kol nebyl temer mozny... Jinak pri razeni to vzdy trochu skublo, zabirala uplne na vrsku coz bylo supr protoze pri razeni stacilo klepnout do pedalu tak 2 cm a mohl si radit, pri zpatecce ale az dolu a pri jednicce taky... No a este jedno negativum to melo, klasicke silentbloky na motoru a na naprave sly do haje za polovinu casu nez s klasickou spojkou...

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportova spojka

Příspěvek od TripleJay » 04.03.2008 08:29

To vcedula Ja som myslel co su preteky do vrchu, skupina N.

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Sportova spojka

Příspěvek od vcedula » 04.03.2008 09:38

pbjun: velmi zaujimavy nazor. Tie silentbloky su asi pravda, je to logicke. Sportova spojka uz nie je taka jemna ako standardna. Ako to uz byva. Upravis jednu cast a musis menit aj dalsie. Aj ked, Fiesta 1.1 je na tu spojku asi naozaj velmi malo. A aku spojku si mal, pamatas sa este ? Myslim vyrobcu pripadne typ.

TripleJay: jasne, uz chapem. Len som to nepochopil na prvy krat. Triedu N samozrejme poznam a sportove spojky, o ktorych hovorim, su prave tie, ktore sa davaju do triedy N. Len maju rozne zlozenie, tvar a tym padom aj urcenie. A to som chcel trochu prediskutovat. Kto ma s akymi spojkami skusenosti.

Ak by vas to zaujimalo, tak tu je nieco popisane o spojkach. Je to celkom kratke a vystizne:
http://clanky.katalog-automobilu.cz/slo ... 32-spojky/
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Sportova spojka

Příspěvek od pbjun » 04.03.2008 16:09

Vyrobce byl sachs, typ nevim. Problem byl taky v tom, ze ta fiesta mela jen 4kvalt a byla uz v serii ta nejsilnejsi tj 40kW, navic to byl karbec a bylo tam dost uprav, ale nepomahaly ani silentbloky ze silnejsich motoru.. proste do 7 tis sel rozjezdovy do kytek a po 12tis sel zadni a horni.... A na napravach to bylo furt urvane ale to prikladam i tvrdsimu a nizsimu podvozku spolu s vetsimi koly (14" 185/60 namisto 13" 155/70)

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportova spojka

Příspěvek od TripleJay » 04.03.2008 16:14

Fuu, to musela byt riadna motokara, zviezol by som sa veru :twisted:
Sorry za OT :oops:

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Sportova spojka

Příspěvek od pbjun » 04.03.2008 17:33

Tak vazilo to 600kg, motor snizena hlava, lestene kanaly, trosku vyfuk, dvoukomorovy elektronicky rizeny Weber karbec, ostra vacka, tvrde pruziny pod ventily svicky denso iridium, silnejsi civka, kabely... Zhruba vse :D ale 180 to po dalnici z kopecka udelalo :D Bezne 160 ve 4rech lidech na dlouhe rovince :D

Uživatelský avatar
racetiger
Junior
Junior
Příspěvky: 396
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 252 .. PZ

Re: Sportova spojka

Příspěvek od racetiger » 04.03.2008 21:36

Kdysi jsme meli na soutezaku Š130L sk.A keramickou spojku (lepe receno lamela byla z nejakeho keramickyho materialu),problem byl ze to bylo tak tvrdy a melo tak ostrej zaber ze pri rozjezdu bylo potreba nechat proklouznout, jednou se to mechanikovi nepovedlo(skocil do toho a zapomnel a rozjel se na rychlo)a utrhal srouby a nyty tim jak to dostalo pecku.Takze bych s nejakou extra tvrdou sportovni spojkou nelaboroval. Nekde jsem videl lamelu ne celou v plose ale s takovymi paprsky(bylo jich 5 nebo 6 uz nevim) a domnivam se ze to bylo kvuli prenosu tepla a naslednemu chlazeni, aby se nezapekla(takze bych asi proptaval neco takoveho kdyz ne serii).
Obrázek

Obrázek

_______________________________________
Hatcback 5dv., 1.8TDCi 74kW/100HP, modrá metalíza
Obrázek
Patří nafta jenom do kamen??

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Sportova spojka

Příspěvek od vcedula » 04.03.2008 22:12

toto su 3 sportove spojky, ktore robi Sachs do mojho auta.

http://www.sachsperformance.com/EU/tors ... -2-29.html
http://www.sachsperformance.com/EU/tors ... hen28.html

a tu je pritlacna cast, ktora sa musi tiez vymenit
http://www.sachsperformance.com/EU/druc ... ung33.html

je tam asi aj taka, co si spominal, racetiger
Přílohy
klasicka plna spojka
klasicka plna spojka
spojka_plna.jpg (21.92 KiB) Zobrazeno 1832 x
hviezda
hviezda
spojka_hviezda.jpg (15.51 KiB) Zobrazeno 1835 x
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
racetiger
Junior
Junior
Příspěvky: 396
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: 252 .. PZ

Re: Sportova spojka

Příspěvek od racetiger » 04.03.2008 22:20

Jo to spodni je to je temer ono jen lamely jsou 4 , videl jsem vic lamel.
Obrázek

Obrázek

_______________________________________
Hatcback 5dv., 1.8TDCi 74kW/100HP, modrá metalíza
Obrázek
Patří nafta jenom do kamen??

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Sportova spojka

Příspěvek od vcedula » 04.03.2008 22:29

takze hovoris, ze ta hviezdicova by bola asi lepsia ? Ty si mal teda taku tu standardnu, plnu ?
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host