Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
- skren
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
Ahoj,
mohl by mi někdo poradit co je s mojím fofo...Je to 1.8TDdi, 66kW, 99. Mám necelé tři tisíce před výměnou oleje (měním po 15-ti tis.) Za tu dobu jsem dolil 1litr oleje, což mi příjde tak nějak normální vzhledem k tomu, že má najeto 130tis (a to je to co ukazuje tachometr...) Používám olej 5W-30.No a teď ten problém: Auto nechávám stát 8hod před fabrikou, pak když odjíždím, tak cca 2km při otáčkách 1800/min to docela brutálně kouří (bílomodrej kouř), ale když se to ohřeje, tak to nekouří. Tohoto jevu jsem si všimnul, když teploty klesly tak pod 10°C. A teď poslední dobou se mi začal brutálně ztrácel olej. Musel jsem dolít další litr. Nikde pod autem jsem nenašel louži oleje, takže si nemyslím, že by to teklo. Jelikož mám trubky k interkoleru od oleje, hádám na nějaký problém s turbem,ale zase se mi nezdá, že by to mělo nižší výkon. To jsem se dočetl, že bych je měl odmastit a dotáhnout, ale zase všichni popisovali, že jim to píská a mě to ani nepískne. Nevím, co by to mohlo být...Je normální to bílomodré kouření za studena? Prosím poraďte.
Děkuji
mohl by mi někdo poradit co je s mojím fofo...Je to 1.8TDdi, 66kW, 99. Mám necelé tři tisíce před výměnou oleje (měním po 15-ti tis.) Za tu dobu jsem dolil 1litr oleje, což mi příjde tak nějak normální vzhledem k tomu, že má najeto 130tis (a to je to co ukazuje tachometr...) Používám olej 5W-30.No a teď ten problém: Auto nechávám stát 8hod před fabrikou, pak když odjíždím, tak cca 2km při otáčkách 1800/min to docela brutálně kouří (bílomodrej kouř), ale když se to ohřeje, tak to nekouří. Tohoto jevu jsem si všimnul, když teploty klesly tak pod 10°C. A teď poslední dobou se mi začal brutálně ztrácel olej. Musel jsem dolít další litr. Nikde pod autem jsem nenašel louži oleje, takže si nemyslím, že by to teklo. Jelikož mám trubky k interkoleru od oleje, hádám na nějaký problém s turbem,ale zase se mi nezdá, že by to mělo nižší výkon. To jsem se dočetl, že bych je měl odmastit a dotáhnout, ale zase všichni popisovali, že jim to píská a mě to ani nepískne. Nevím, co by to mohlo být...Je normální to bílomodré kouření za studena? Prosím poraďte.
Děkuji
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
Neco o bilem a cernem dymu je tady:
http://www.aa1car.com/library/diesel.htm
Pokud se ti ztraci olej, tak ten dym muze byt jeho spalovanim ve valcich, pak ti asi netesni nektere stiraci krouzky.
http://www.aa1car.com/library/diesel.htm
Pokud se ti ztraci olej, tak ten dym muze byt jeho spalovanim ve valcich, pak ti asi netesni nektere stiraci krouzky.
- skren
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
No jenže bílomoře to kouří od té doby co klesly teploty pod 10°C, ale olej se ve větším množství začal strácet nedávno. Vidím, že máš stejné auto. Jak dlouho to Tobě kouří pri studeném motoru, pls? Teda pokud Ti to vůbec kouří 

- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
Akorat maly bily dymek, kdyz nastartuji, stojim a ometavam snih nebo skrabu led. Jinak kdyz jedu, tak skoro vubec nekouri. Mam zaslepeny EGR ventil.
- skren
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
Děkuji za ty odkazy, všechno si to pořádně pročtu. Dočetl jsem se tam, že by to mohly dělat žhavky, ale ty jsou půl roku staré a navíc Bosch, tak si myslím, že ty jsou ok. Ale je mi to kouření divné. Prosím kolik má najeto Tvůj FoFo?
Ford Focus 1,8TDdi, 66kW, 1999
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
Na tachu cca 153t km.
- skren
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
No a co se týká egr, tak tedy nevím v jakém režimu motoru u FoFo egr ventil otevírá. Ale není to spíše při zahrátém a né příliž zatíženém motoru...?Ale nejsem si tím jistý.
Ford Focus 1,8TDdi, 66kW, 1999
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
Prave ze pri zatizeni, protoze po jeho zaslepeni podstatne klesl cerny dym pri akceleraci.
Jinak dalsi odkazy:
http://www.eng.wayne.edu/page.php?id=754
http://www.uniteddiesel.co.uk/diesel-engine-smoke.php
http://www.landyonline.co.za/techtalk/smoke.htm
http://www.flashoffroad.com/Diesel/trou ... eshoot.htm
http://www.neptuneproducts.co.nz/shop/S ... ments.html
Jinak dalsi odkazy:
http://www.eng.wayne.edu/page.php?id=754
http://www.uniteddiesel.co.uk/diesel-engine-smoke.php
http://www.landyonline.co.za/techtalk/smoke.htm
http://www.flashoffroad.com/Diesel/trou ... eshoot.htm
http://www.neptuneproducts.co.nz/shop/S ... ments.html
- skren
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Bílomodrý kouř za studena, náhlá ztráta oleje...
Děkuji za ty odkazy
Ford Focus 1,8TDdi, 66kW, 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti