přebíjení

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

přebíjení

Příspěvek od hihi » 22.06.2006 19:14

takže mi altík určitě přebíjí...
fakta: při cca 3tis. ot. se rozsvěcí kontrolka, napětí je tehdy těsně pod 16V

Regulátor je vyměněný za nový...

Prý je "někde nějaký relátko, co spíná nějaký diody a asi je v přístrojovce". Ví někdo víc?

Díky.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 22.06.2006 19:46

16V je naměřeno v palubní síti nebo přímo na baterce?
Někde je tady odkaz na soubor ford_focus_2002.pdf, který obsahuje schéma obvodu pro nabíjení (Charging Circuit). Alternátor spolupracuje jen s obvodem uvniř alternátoru a s jednotkou PCM (Powertrain Control Module). V nabíjecím obvodu není zapojeno žádné relé.
Nejsou přehozeny některé vodiče u alternátoru?
na č. 1 - šedý
na č. 2 - modrý
na č. 3 - červený
na B+ - 2 červené (velký průřez)
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 22.06.2006 22:18

Naměřeno na baterce. Lítá to k 17ti... (cca 4tis. ot.).

Pdfko už mám, skouknu to. Drátky taky... Díky.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od zirafak » 23.06.2006 07:32

kvoli poruche regulatorov napätia boli Focusy v roku 1999 zvolavane na hromadnu vymenu v ramci garancie...som niekde cital

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 23.06.2006 10:39

Regulator je vymeneny (3500,- je v haji) a vada trva.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 23.06.2006 20:17

Já jsem měl u Š105 kouppené v mototechně od začátku přehozeny dva dráty na alternátoru. Ze začátku jsem nechápal, proč na mne v noci protijedoucí řidiči blikají, trochu se mi zdálo, že svítím intenzivněji než oni. Jednou při cestě do Ostravy jsem si všiml, že mi začala vřít baterie, měl jsem mechanický regulátor, tak jsem narychlo jen vyhodil z něho pružinu. Po příjezdu domů mi to nedalo a studoval jsem knížku od Andrta. Napadlo mne, že jediná možnost je, že jsou přehozeny dráty. Na parkovišti v 10h večer jsem je zapojil správně. Nevím, jestli mi to udělali v mototechně, že jsem jim nedal dýško nebo měli v Ml. Boleslavi špatnou výstupní kontrolu. Napětí bylo 18V. Z 55W jsem měl světla 55*(18/12)^2=124W.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 27.07.2006 00:47

Vymenila se baterka (jinou, jetou) a dobijeni je asi OK... Jen ted se stane
1. otocim klickem, rozsviti se kontrolky, rucicka palivomeru zaujme spravnou polohu, kotrolky zhasnou
2. startuji a napeti klesna az k 8 (9)V (mereno na zapalovaci), pristrojvka rozsviti snad vsechny kontrolky a rucicky tachometru a otackomeru vyleti na maximum
3. po nastarovani je vsechno jak ma...

Je bod cislo dve znakem nejake zavady, nebo je to "normalni vlastnost"?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 27.07.2006 01:22

Tak jsme prohledal diskuse a když to bude slabá baterka a současně s novou bude i (nyní fungující) dobíjení OK, tak to teda - elektronika je ***...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Příspěvek od swm » 27.07.2006 08:55

hihi píše:Vymenila se baterka (jinou, jetou) a dobijeni je asi OK... Jen ted se stane
1. otocim klickem, rozsviti se kontrolky, rucicka palivomeru zaujme spravnou polohu, kotrolky zhasnou
2. startuji a napeti klesna az k 8 (9)V (mereno na zapalovaci), pristrojvka rozsviti snad vsechny kontrolky a rucicky tachometru a otackomeru vyleti na maximum
3. po nastarovani je vsechno jak ma...

Je bod cislo dve znakem nejake zavady, nebo je to "normalni vlastnost"?
Ma stejny startovaci proud jako ta puvodni? Kolik je na ni V pred startovanim?
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

hotovo

Příspěvek od hihi » 27.07.2006 18:30

Koupil jsem dnes zcela novou baterku a potíže jsou pryč... (72Ah,680A)

Takže ani altík, ani, dráty.. BATERIE!
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: hotovo

Příspěvek od pelen » 27.07.2006 20:43

hihi píše:Koupil jsem dnes zcela novou baterku a potíže jsou pryč... (72Ah,680A)

Takže ani altík, ani, dráty.. BATERIE!
Ma spravne hodnoty, dobre jsi vybral.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 27.07.2006 22:13

To bylo znameni, ze je spatna. Pri startovani napeti nesmi klesat pod 9V. Ja jsem mel na stare napeti 12,4V a kdyz bylo trosku chladneji, tak uz to muselo dele tocit motorem a slysel jsem, jak se to otaceni zpomaluje, preventivne jsem ji vymenil a ted mam na nove 12,8V pri castem startovani a plouzeni se po meste.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od hihi » 28.07.2006 17:05

Lidicky, jenze v tom je asi deset hodin hledani. 3600,- za vymenu regulatoru... Baterka nikoho nenapadla, protoze (ta co tam v tu chvili byla) mela napeti i pri startovani OK. Takze at nam to jezdi.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 28.07.2006 17:13

A ten stary regler uz nemas, kdyz byl dobry? Mohl jsi ho strelit... Nojo, baterky jsou svinstvo. Muze byt zkrat v clanku nebo neco podobneho a nic nenarobis.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 28.07.2006 19:42

Zkrat v clanku se pozna. U modernich aut prestane fungovat elektrika, nebot napeti je o cca 2V nizsi a ostatni clanky by se pri nabijeni prebijely.
Opravdu ta puvodni baterka drzela napeti i pri startovani? Bylo mereno az za svorkami akumulatoru? Mohl byt i velky prechodovy odpor na svorkach.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti