Proražený blok motoru, aneb kde byla chyba?

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 25.11.2007 22:05

Dám asi blbou otázku, jaký byl ten olej? Vím 5w40 do já dávám originál 5w30 ford formula, ale myslím, že je důležitá ta specifikace od výrobce. Nemohl tomu napomoct právě ten olej? Mazat to třeba přestane když je zmáčkla vana, jinak si myslím, že to by nemělo, známý má ten motor v mondeu a má na něm kolem 300 t. Trochu si vezme olej, ale jinak vše v pohodě. Taky mě hned zamrazilo když sem to četl snad mě něco takového nepotká.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 25.11.2007 22:11

takže odišlo čerpadlo a čidlo sa tvarilo, že je ok, iba ak bol olej hustejší, ale ak po dlhšie ceste som vyradil tak sa rozblikala..
a presne ako píšete, na 130 ma to stale hnevalo tak som tomu nevenoval pozornost a na to som dojel..takže bez čidla fakt asi nejazdite aj ked taku smoluako ja mat asi nebudete :cry:

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 26.11.2007 09:31

pelen píše:Tomu by odpovidal ten 4. valec, ale motor mel pravidelne meneny olej.
ale 5W40
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 26.11.2007 09:39

Já si to myslím taky, když nad tím přemýšlím, vzpomínám si jak asi před čtyřmi roky mi volal známý, ať se přijedu na něco podívat, měl tam motor z astry a na vačce byly rejhy, joko by na nich někdo držel pilník nebo brusný papír, prý pán dal špatný olej a přijel, že má nějaký hlučný motor bez výkonu.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 26.11.2007 09:43

chmelko píše:počkajte na chlapcov..
maze to dal , ale pokud se ztrati olej a cidlo nefunguje tak to nikdo nepozna
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
giacomo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vyškovsko, E50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od giacomo » 26.11.2007 09:48

..ještě jsem neviděl auto, který by mělo konstrukci takovou, že kvůli poruše čidla tlaku oleje přestalo mazat motor (tím myslím, aby bylo mazání závislé na tom jestli je tam to čidlo nebo ne ..jestli je funkční nebo ne) ..motor musí mazat ikdyby tam byl místo čidla hozenj šroub jako záslepka (což teda nikomu neradím :D )
Ford Focus Kombi 2003, 1.8 TDCi 85 kW, Black
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 26.11.2007 10:07

to ani nikto netvrdí..ja som len napísal,že vdaka vadnemu čidlu som nepoznal, že má motor slaby tlak a nevenoval som tom upozornost..čo ma doteraz mrzí...
takže preto odporučam sa nevykaslat na funkcnost cidla a nedavat tam šrubky, alebo ako si to písal :wink:
k niečomu tam skratka je..al e ak sa stane to, že ti odijde čidlo a k tomu ešte čerpadlo, máš po motoru..

Uživatelský avatar
giacomo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 138
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vyškovsko, E50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od giacomo » 26.11.2007 10:14

..ja jsem ti neodporoval ..já jsem s tebou souhlasil ..to bylo myšleno spíš na ty předchozí příspěvky :wink:
..a samozřejmě důrazně NEdoporučuji dát tam jen šroubek :D ..to jsem napsal jen jako extrém a pro ilustraci..
Ford Focus Kombi 2003, 1.8 TDCi 85 kW, Black
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.11.2007 17:42

foki píše:
pelen píše:Tomu by odpovidal ten 4. valec, ale motor mel pravidelne meneny olej.
ale 5W40
To by snad nemel byt problem, protoze tento olej je urcen pro teploty od
-25°C az -30°C
do
+30°C

V lete byva u nas i vice jak +30°C a nekdy i delsi dobu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od foki » 26.11.2007 20:22

pelen píše:
foki píše:
pelen píše:Tomu by odpovidal ten 4. valec, ale motor mel pravidelne meneny olej.
ale 5W40
To by snad nemel byt problem, protoze tento olej je urcen pro teploty od
-25°C az -30°C
do
+30°C

V lete byva u nas i vice jak +30°C a nekdy i delsi dobu.
to by ho tam ale lily z vyroby , tak proc tam davaji 5W30
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Boban » 26.11.2007 20:32

Myslím, že jde taky o hustotu a ta nebude myslím stejná.

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.11.2007 21:13

Nemelo by to zpusobit vydreni a nasledne prorazeni bloku motoru, i kdyz je doporuceny 5W30 viz text z nemeckeho manualu:
Přílohy
olej.jpg
(49.62 KiB) Staženo 192 x
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 26.11.2007 21:36

vsetci riešite len viskozitu, ale položil ste si niekto otazku prečo je 5W-30 drahší ako 5W-40, ked ten ma vyšší rozsah? :?:

Uživatelský avatar
HonzaV
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: okr. Litoměřice

Příspěvek od HonzaV » 27.11.2007 12:47

Mrkněte se sem: http://www.maziva.cz potom se koukněte na to, co lejete do motoru (normy, specifikace) a máte klid anebo taky ne. Já tam dávam Shell Helix plus 5W-40 API 5L/CF, ACEA A3/B3/B4.
Možná by stálo za to, v této diskuzi pokračovat na jiném vlákně - co moderátoři?
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 120kW, 2014
dříve Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi, 85kW, 2008
Ford Focus kombi 1.8 TDCi, 74kW, 2003

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 27.11.2007 12:54

ok, ak máte niečo ešte k oleju pokracujte prosím v tomto vlakne, dík

http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 790#137790

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů