rally
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
a este jednu vec pridam. Je to link na onboard z Opel Acona, ked uz sme preberali group B
http://link.brightcove.com/services/lin ... 1203024373
inak na to webe sa daju najst aj ine onboardy, ale tento sa mi nejako zapacil.
http://link.brightcove.com/services/lin ... 1203024373
inak na to webe sa daju najst aj ine onboardy, ale tento sa mi nejako zapacil.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- MobyDick
- Test driver
- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
- MobyDick
- Test driver
- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
pekne onboardy, mne sa lubi Beltrami-Sala 206wrcvcedula píše:a este jednu vec pridam. Je to link na onboard z Opel Acona, ked uz sme preberali group B
http://link.brightcove.com/services/lin ... 1203024373
inak na to webe sa daju najst aj ine onboardy, ale tento sa mi nejako zapacil.



PS: velmi by som chcel mat taky strmy volant ako chlapci v rally... neviem preco sa aspon ciastocne tak nerobia seriove auta...

- driver
- Pokročilý
- Příspěvky: 517
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
určitě jedem tuhle šou si nesmím nechat ujít a pak hned přejíždíme do madarska na mikuláš rally tam je to taky pěkná šou 10wrců a celkem 200 posádek všech možných autMobyDick píše:O.K snad se někde potkáme na nějakém srazu a tam si budem moc povídat o našem společném koníčku. Nepojedeš do Prahy na sprint?
- MobyDick
- Test driver
- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- MobyDick
- Test driver
- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
inac taka otazka do plena pre rally-odbornikov. celkom by ma zaujimalo preco si pri prejazde rychlych zakrut (na asfalte) skracuju aj mimo asfaltu na hlinu. je to preto aby sa vnutornou stranou kolesa "opreli" o zaciatok asfaltu ktory je vyssie ? je to lepsie ako keby boli 4 kolesami na asfalte ? asi hej, lebo vnutrone kolesa maju minimalny grip. ale zas tento efekt by mal byt patrnejsi pri malych ostrych zakrutach, pri rychlich pojde asi len o ciste skratenie trate... neviem ci si myslim dobre, ak nie, tak ma poucte.
a este by ma zaujimalo ake siroke gumy pouzivaju na asfalt, gravel a na sneh
diky

a este by ma zaujimalo ake siroke gumy pouzivaju na asfalt, gravel a na sneh

diky

- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Nie som sice uplny odbornik, nikdy som nic take nesoferoval, ale ten prejazd cez zakrutu bude skor o tom, ze znizis uhol, ktorym zakrutu prechadzas, teda mozes ju prejst rychlejsie.
Taktiez rally sa jazdi na uzkych cestach. To nie je ako na okruhu, kde si zakrutu nabehnes. Takze skracovanie zakruty ma vyhodu aj v tom, ze pri vyjaze zo zakruty je velka cast vahy prenesena na vonkajsie kolesa, kolesa v hline su odlahcene a auto ma vacsi priestor na akceleraciu zo zakruty na uzkej ceste.
Gumy su na rally o dost tvrdsie ako na okruhoch (teda urcite maksie ako normalne civilne
). Su aj ako slicky, ale vacsinou sa do nich vyrezavaju dezenove vzory (robi sa to takou pistolou, ktorej koniec je zahriaty). No a preto ked jazdec vybehne z trate jednou stranou von (teda v tej zakrute), tak to nema taky zly vplyv na grip pneumatiky. Oni jednoducho s tou spinou rataju.
Velkost gumy neviem. To fakt zalezi na tom, ci ides cisty alebo spinavy asfalt, teply alebo studeny (Monte Carlo). A hlavne velmi zalezi na aute, ktore mas. WRC maju sirsie gumy ako N4 alebo S1600, teda aspon odhadujem. Presne cisla nemam.
Mozno MobyDick bude vediet viac, on (odhadujem) aj jazdil
Taktiez rally sa jazdi na uzkych cestach. To nie je ako na okruhu, kde si zakrutu nabehnes. Takze skracovanie zakruty ma vyhodu aj v tom, ze pri vyjaze zo zakruty je velka cast vahy prenesena na vonkajsie kolesa, kolesa v hline su odlahcene a auto ma vacsi priestor na akceleraciu zo zakruty na uzkej ceste.
Gumy su na rally o dost tvrdsie ako na okruhoch (teda urcite maksie ako normalne civilne

Velkost gumy neviem. To fakt zalezi na tom, ci ides cisty alebo spinavy asfalt, teply alebo studeny (Monte Carlo). A hlavne velmi zalezi na aute, ktore mas. WRC maju sirsie gumy ako N4 alebo S1600, teda aspon odhadujem. Presne cisla nemam.
Mozno MobyDick bude vediet viac, on (odhadujem) aj jazdil
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- MobyDick
- Test driver
- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem kouknul do národních řádů na rally na šířku pneu, ale tam je odkaz na přílohu kterou nemám doma. V podstatě je to tak že slicky jsou zakázané a to i prořezané, pneu se vyrábějí již se vzorkem a maximálně je mechanici upravý pokud potřebují více drážek pro odvod vody. vzorek musí být po dobu rally1,6mm. na sních se používají nejužší pneu a to zdůvodu maximálního přenosu síly z motoru na kola a snížení valivého odporu. Na pneu s hroty je na zledovatělém povrchu stejný kontakt z vozovkou jako na šotolině aspoň tak se vyjadřují jezdci.
- MobyDick
- Test driver
- Příspěvky: 4547
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Klatovy
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem našel na netu tu přílohu o pneu a kolech :
Článek 255 - ZVLÁŠTNÍ PŘEDPISY (SK. A)
80
5.4 Kola a pneumatiky
Kompletní kola jsou libovolná pod podmínkou, že se vejdou do původní karoserie, tj. že
vrchní část kompletního kola, umístěná vertikálně nad středem náboje, musí být kryta
karoserií při vertikálním měření.
Upevnění kol šrouby může být libovolně nahrazeno upevněním závrtnými šrouby a
maticemi.
Je zakázáno použití pneumatik určených pro motocykly.
V žádném případě nesmí šířka spojení ráfku a pneumatiky ve vztahu k objemu motoru
překročit následující hodnoty:
pro rally:
do 1000 cm3: 7''
Od 1000 cm3 do 1150 cm3: 7''
Od 1150 cm3 do 1400 cm3: 8''
Od 1400 cm3 do 1600 cm3: 8''
Od 1600 cm3 do 2000 cm3: 9''
Od 2000 cm3 do 2500 cm3: 9''
Od 2500 cm3 do 3000 cm3: 9''
Od 3000 cm3 do 3500 cm3: 9''
Od 3500 cm3 do 4000 cm3: 9''
Od 4000 cm3 do 4500 cm3: 9''
Od 4500 cm3 do 5000 cm3: 9''
Od 5000 cm3 do 5500 cm3: 9''
Nad 5500 cm3: 9''
pro ostatní soutěže:
do 1000 cm3: 7''
Od 1000 cm3 do 1150 cm3: 7''
Od 1150 cm3 do 1400 cm3: 8''
Od 1400 cm3 do 1600 cm3: 8''
Od 1600 cm3 do 2000 cm3: 9''
Od 2000 cm3 do 2500 cm3: 9''
Od 2500 cm3 do 3000 cm3: 9''
Od 3000 cm3 do 3500 cm3: 10''
Od 3500 cm3 do 4000 cm3: 10''
Od 4000 cm3 do 4500 cm3: 11''
Od 4500 cm3 do 5000 cm3: 11''
Nad 5000 cm3 12''
Pro vozy World Rally Car a Kit Car je průměr ráfku libovolný, ale nesmí přesáhnout 18".
Pro ostatní vozy průměr ráfku může být zvýšen nebo snížen až o 2'' oproti původnímu
rozměru. Průměr ráfku ovšem nesmí přesáhnout 18".
Navíc jsou pro všechny vozy a pouze pro soutěže na šotolině rozměry kol omezeny
následujícím způsobem:
- Pokud je šířka kola menší nebo rovna 6'', jeho maximální průměr je omezen na 16''.
- Pokud je šířka kola větší než 6'', jeho maximální průměr je omezen na 15''.
Pro rally je maximální průměr kompletních kol 650 mm bez hřebů, v případě použití
pneumatik s hřeby.
Není nezbytné, aby všechna kola měla stejný průměr.
Pouze pro rally:
Kované magnézium je zakázáno pro kola, jejichž průměr je nižší než 18''.
Pro kola 8x18'' je zakázáno jak kované magnézium, tak i hmotnost nižší než 7,8 kg.
Článek 255 - ZVLÁŠTNÍ PŘEDPISY (SK. A)
80
5.4 Kola a pneumatiky
Kompletní kola jsou libovolná pod podmínkou, že se vejdou do původní karoserie, tj. že
vrchní část kompletního kola, umístěná vertikálně nad středem náboje, musí být kryta
karoserií při vertikálním měření.
Upevnění kol šrouby může být libovolně nahrazeno upevněním závrtnými šrouby a
maticemi.
Je zakázáno použití pneumatik určených pro motocykly.
V žádném případě nesmí šířka spojení ráfku a pneumatiky ve vztahu k objemu motoru
překročit následující hodnoty:
pro rally:
do 1000 cm3: 7''
Od 1000 cm3 do 1150 cm3: 7''
Od 1150 cm3 do 1400 cm3: 8''
Od 1400 cm3 do 1600 cm3: 8''
Od 1600 cm3 do 2000 cm3: 9''
Od 2000 cm3 do 2500 cm3: 9''
Od 2500 cm3 do 3000 cm3: 9''
Od 3000 cm3 do 3500 cm3: 9''
Od 3500 cm3 do 4000 cm3: 9''
Od 4000 cm3 do 4500 cm3: 9''
Od 4500 cm3 do 5000 cm3: 9''
Od 5000 cm3 do 5500 cm3: 9''
Nad 5500 cm3: 9''
pro ostatní soutěže:
do 1000 cm3: 7''
Od 1000 cm3 do 1150 cm3: 7''
Od 1150 cm3 do 1400 cm3: 8''
Od 1400 cm3 do 1600 cm3: 8''
Od 1600 cm3 do 2000 cm3: 9''
Od 2000 cm3 do 2500 cm3: 9''
Od 2500 cm3 do 3000 cm3: 9''
Od 3000 cm3 do 3500 cm3: 10''
Od 3500 cm3 do 4000 cm3: 10''
Od 4000 cm3 do 4500 cm3: 11''
Od 4500 cm3 do 5000 cm3: 11''
Nad 5000 cm3 12''
Pro vozy World Rally Car a Kit Car je průměr ráfku libovolný, ale nesmí přesáhnout 18".
Pro ostatní vozy průměr ráfku může být zvýšen nebo snížen až o 2'' oproti původnímu
rozměru. Průměr ráfku ovšem nesmí přesáhnout 18".
Navíc jsou pro všechny vozy a pouze pro soutěže na šotolině rozměry kol omezeny
následujícím způsobem:
- Pokud je šířka kola menší nebo rovna 6'', jeho maximální průměr je omezen na 16''.
- Pokud je šířka kola větší než 6'', jeho maximální průměr je omezen na 15''.
Pro rally je maximální průměr kompletních kol 650 mm bez hřebů, v případě použití
pneumatik s hřeby.
Není nezbytné, aby všechna kola měla stejný průměr.
Pouze pro rally:
Kované magnézium je zakázáno pro kola, jejichž průměr je nižší než 18''.
Pro kola 8x18'' je zakázáno jak kované magnézium, tak i hmotnost nižší než 7,8 kg.
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
MobyDick, to ako vazne ze sa nesmu pouzivat slicky a ze su uz vyrobene s dezenom ? Ja som si myslel, ze na WRC to funguje tak, ze si spravia dezen aky chcu, vzdy ich vidim, ako to vyrezavaju.
Inak super prispevok, to som doteraz necital a teda ani nevedel
Inak super prispevok, to som doteraz necital a teda ani nevedel

Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů