Focus II - 2.0 107 KW kod P0607

Odpovědět
brouKabelak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 14.08.2024 12:37

Focus II - 2.0 107 KW kod P0607

Příspěvek od brouKabelak » 29.07.2025 16:56

Zdravím všechny, prosil bych o radu:

řeším delší dobu kolísající/skákající otáčky při dojezdu na neutrál + kod chudá směs (vysoké korekce směsi STFT/LTFT) na LPG...

Co se udělalo:

1) škrtící klapka vyměněná za novou, dle výsledků diagnostiky níže, žádný rozdíl
2) proveden smoke test pod tlakem, nikde nic neuniká
3) kontrola lambdy 1 a 2 - vypadají v pořádku
4) MAP senzor - vypadá v pořádku
5) vyměněny všechny vstřiky LPG (kvůli možného úniku plynu = rozhozená směs)
6) vyměněn reduktor (kvůli možného úniku plynu = rozhozená směs)
7) byla přehrána řídící jednotka motoru na nejnovější verzi

... dle všeho je to asi chyba jednotky, protože jen diagnostika mega macs vyhodila tyto chyby:

P0607 - chyba řídící jednotky
P2101 - škrtící klapka motoru
P2107 - řídící jednotka klapky
P2110 - ovladač klapky

Na googlu jsem dle kodu chyby P0607 našel toto:
Uvolněná zemnící svorka na PCM / ECM, vybitá nebo vadná (baterie 12 V), přerušení nebo zkrat v napájecím nebo zemním obvodu, uvolněné nebo zkorodované kontakty baterie, selhalo PCM / ECM

Po čem jít jako první v tomto případě?

Kromě čtení na internetu jsem zkusil ještě chatGPT:))) ten mi napsal toto:
🔴 1. PCV ventil
→ Velmi pravděpodobný viník, vysvětluje chování STFT.
PCV ventil – může být zaseklý, obousměrný nebo netěsnící.

🔴 2. Pojistky, kostry a napájení ECU (kvůli chybě P0607)
Řídicí jednotka motoru má nestabilní napájení, chybu v paměti, výpadky nebo rušení,
Může být vadná kabeláž, kostra, napájecí obvod (relé, pojistky) nebo samotná ECU.
→ Přetrvává chyba v řídicí jednotce, která ovlivňuje i P2107/P2110.
Zkontroluj:
Pojistky a relé ECU, PCM, THROT podle víka pojistkové skříně
Hlavní kostru motoru (baterie–motor, baterie–karoserie),
Napětí na ECU za běhu (multimetrem nebo diagnostikou).

🔴 3. Odpojit palubní přístrojovku (budíky)
– Focus II má známý problém s vadnou IPC jednotkou, která ruší CAN sběrnici a způsobuje chyby typu P0607.
Zkus na chvíli budíky odpojit a projet auto s diagnostikou – sleduj, zda chyba zmizí.

Budíky už mi začínají blbnout, tj. nastartuju, ale ještě mi pár sekund svítí skoro všechny kontrolky...


Díky za rady

Uživatelský avatar
gecko-x
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 744
Registrován: 08.04.2015 00:38
Bydliště: Holešov

Re: Focus II - 2.0 107 KW kod P0607

Příspěvek od gecko-x » 30.07.2025 12:16

Kdy byly meneny filtry na lpg? Jsou tam 2...
Otacky blbnou jen na lpg nebo i na benzin?
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti