Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:27

smoula píše: 16.02.2021 15:14
Ma.rt píše: 16.02.2021 15:11
Stanley_vy píše: 16.02.2021 14:07

Turbobenzín o polovičním objemu a 3/4 počtu válců minimálně dýchá na záda atmosféře. Přidám válec, půl litru a vidím atmosféru už jen v zrcátku.

... následuje stať a nespolehlivosti, fatálních problémech, plných autobazarech, ekofašistech...
Co je za benefit mít poloviční objem?
7,5 vs. 5,5 je docela dobrý argument si myslím ;-) A to jezdím rychleji jak s dvoulitrem
tsi nežerou, to se nepřu, celkem dobrý motor v průměrných autech. ecoboosty ale nejsou žádný zázrak, jako forďáka mě to netěší.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:29

Ma.rt: teorie je pěkná, ale v praxi to dopadne tak jak jsem psal. ;-) Nechytneš se. Ty motory prostě nemají papírové hodnoty ale mají vždy více. Takže se můžeme pohybovat kolem 190 n.m. jako má duratec a konečná

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:30

Ma.rt píše: 16.02.2021 15:23
smoula píše: 16.02.2021 15:13 Ale to bylo připravené, že si tam měl ty nejlepší možné otáčky. Jinak by sis ani neškrtnul a měl bys špatné spaní ;-)
co bylo připravené?
No podřadil sis aby si tam měl optimální otáčky a řekli jste si teď :-) Nebo se pletu?

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:32

stano. píše: 16.02.2021 15:25 Nechal ta vyhrat, aby si neplakal po veceroch.
ocením na svém autě určitě jiné věci než to, že mi nestačí auto s menším výkonem.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 16.02.2021 15:33

Ma.rt píše: 16.02.2021 15:11 Co je za benefit mít poloviční objem?
Váha, dynamika, spotřeba... viz další příspěvky v poslední diskuzi.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:34

smoula píše: 16.02.2021 15:29 Ma.rt: teorie je pěkná, ale v praxi to dopadne tak jak jsem psal. ;-) Nechytneš se. Ty motory prostě nemají papírové hodnoty ale mají vždy více. Takže se můžeme pohybovat kolem 190 n.m. jako má duratec a konečná
Duratec mívá kolem 114kW, když se nechceš bavit o papírech. litr někdy i přes 100kW
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:35

Ale turbo kilowaty jsou něco jiného než atmosférické

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:36

Stanley_vy píše: 16.02.2021 15:33
Ma.rt píše: 16.02.2021 15:11 Co je za benefit mít poloviční objem?
Váha, dynamika, spotřeba... viz další příspěvky v poslední diskuzi.
Dynamika vůči čemu? zrovna 1.0eb vůči 2.0 moc ne.
a dále negativa, která už asi nemusím opakovat.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:38

Ty atmošky byly fajn, i teď mohou být fajn, ale doba je prostě dále. Kolem roku 2005-2015 ten dvoulitr moc běžných aut nepředjelo a s ostatními auty neměl moc práci. Ale teď je to spíš podprůměr a většina aut mu ukáže záda :wink:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:39

smoula píše: 16.02.2021 15:35 Ale turbo kilowaty jsou něco jiného než atmosférické
aha :) a centimetry černošské jiné než bělošské :perfect:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:40

Psal jsem výše vlastní zkušenost s Fabii 3. Nevím zdali tam měl 1.0 TSI nebo 1.2 TSI ale ono je to jedno. Prostě jsem mu nestačil, furt se mi vzdaloval ;-) zde je vidět rozdíl mezi klasikou a turbo koněma

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 16.02.2021 15:42

To ale jenom protože NEVÍŠ, že atmosféra je rychlejší. Kdyby jsi to VĚDĚL, tak by jsi mu UJEL!

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:45

smoula píše: 16.02.2021 15:38 Ty atmošky byly fajn, i teď mohou být fajn, ale doba je prostě dále. Kolem roku 2005-2015 ten dvoulitr moc běžných aut nepředjelo a s ostatními auty neměl moc práci. Ale teď je to spíš podprůměr a většina aut mu ukáže záda :wink:
nevím, jestli většina.
mezi běžnými 77/85/92 kW je to ještě to lepší. proti turbům 100+ kw už je to blbý... na druhou stranu na našich silnicích to úplně stačí.
stejně nadšený jsem byl ze začátku, co jsem začal jezdit v práci s 1.9/1.6 tdi...a pak zjistil, že když potřebuju opravdu jet, má to svá omezení
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 16.02.2021 15:45

Ma.rt píše: 16.02.2021 15:36
Stanley_vy píše: 16.02.2021 15:33
Ma.rt píše: 16.02.2021 15:11 Co je za benefit mít poloviční objem?
Váha, dynamika, spotřeba... viz další příspěvky v poslední diskuzi.
Dynamika vůči čemu? zrovna 1.0eb vůči 2.0 moc ne.
a dále negativa, která už asi nemusím opakovat.
Neudělat automobilky litrový tříválec, jako základní motor do nákupních tašek, neměl by jsi proti komu svoji poctivou dvoulitrovou atmosféru postavit. Je přece fajn, že s nimi drží krok,

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:47

smoula píše: 16.02.2021 15:40 Psal jsem výše vlastní zkušenost s Fabii 3. Nevím zdali tam měl 1.0 TSI nebo 1.2 TSI ale ono je to jedno. Prostě jsem mu nestačil, furt se mi vzdaloval ;-) zde je vidět rozdíl mezi klasikou a turbo koněma
Tak fabie jede moc pěkně i s 1.0 70kW, ale je to malé lehké auto.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů