Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4058
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 16.02.2021 14:03

To nevím, co na to musíš mít, ale ta líná 1.6 a většinou ani 2.0 ti na to nestačí :palec_nahoru:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 16.02.2021 14:07

Ma.rt píše: 16.02.2021 13:51 Já je stavím vedle sebe z důvodu, který popisuju. Uživatelé 1.0 tu tvrdí, že atmošky nejedou, přitom nemalá část atmošek si s tím litrem vytře pr.el :mrgreen: tak kde je logika?
Turbobenzín o polovičním objemu a 3/4 počtu válců minimálně dýchá na záda atmosféře. Přidám válec, půl litru a vidím atmosféru už jen v zrcátku.

... následuje stať a nespolehlivosti, fatálních problémech, plných autobazarech, ekofašistech...

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4974
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 16.02.2021 14:14

:mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4058
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 16.02.2021 14:16

Je třeba to prostě posunout dál...

Zlatý turbomotůrky, spolehlivý držáky!
Zkurvený hybridy a elektriky! Toho jsou plný servisy!
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 14:59

I s Fabii 1.4 MPI co měla 50kW, se dalo být nejrychlejší i na okreskách, ale chtělo to už notnou dávku soustředění a umu. Člověk furt musel čekovat, zdali tam má ideální otáčky a pod.

A že si 2.0i vytře prdel s litrem? Ale no tak. Ty jezdíš tak, že tam máš vždycky kolem 4tis otáček, abys mohl vystřelit? I ve městě na vytočenou dvojku? Ne. Takže než si podřadíš, tak se turbíčko dávno nafoukne a ty jediné co uvidíš budou zadní světla a nedoženeš ho :wink: Todle byl i můj případ, kdy sem chtěl pojet trojkovou Fabii. Než jsem si podřadil a vyrazil, tak měl slušný náskok a prostě jsem ho nedohnal a to jsem to rval co to šlo :wink:

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:02

A navíc turbokoně jsou něco jiného než atmosférické. Takže, argumentace že dvoulitr má ve 2700 otáčkách větší výkon než litřík, se může hodně rychle obrátit proti tobě ;-)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:11

Stanley_vy píše: 16.02.2021 14:07
Ma.rt píše: 16.02.2021 13:51 Já je stavím vedle sebe z důvodu, který popisuju. Uživatelé 1.0 tu tvrdí, že atmošky nejedou, přitom nemalá část atmošek si s tím litrem vytře pr.el :mrgreen: tak kde je logika?
Turbobenzín o polovičním objemu a 3/4 počtu válců minimálně dýchá na záda atmosféře. Přidám válec, půl litru a vidím atmosféru už jen v zrcátku.

... následuje stať a nespolehlivosti, fatálních problémech, plných autobazarech, ekofašistech...
Co je za benefit mít poloviční objem?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:12

Sentik píše: 16.02.2021 14:03 To nevím, co na to musíš mít, ale ta líná 1.6 a většinou ani 2.0 ti na to nestačí :palec_nahoru:
2.0 vyzkoušeno..tak jinou pohádku...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:13

Ale to bylo připravené, že si tam měl ty nejlepší možné otáčky. Jinak by sis ani neškrtnul a měl bys špatné spaní ;-)

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 15:14

Ma.rt píše: 16.02.2021 15:11
Stanley_vy píše: 16.02.2021 14:07
Ma.rt píše: 16.02.2021 13:51 Já je stavím vedle sebe z důvodu, který popisuju. Uživatelé 1.0 tu tvrdí, že atmošky nejedou, přitom nemalá část atmošek si s tím litrem vytře pr.el :mrgreen: tak kde je logika?
Turbobenzín o polovičním objemu a 3/4 počtu válců minimálně dýchá na záda atmosféře. Přidám válec, půl litru a vidím atmosféru už jen v zrcátku.

... následuje stať a nespolehlivosti, fatálních problémech, plných autobazarech, ekofašistech...
Co je za benefit mít poloviční objem?
7,5 vs. 5,5 je docela dobrý argument si myslím ;-) A to jezdím rychleji jak s dvoulitrem

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:21

smoula píše: 16.02.2021 14:59 I s Fabii 1.4 MPI co měla 50kW, se dalo být nejrychlejší i na okreskách, ale chtělo to už notnou dávku soustředění a umu. Člověk furt musel čekovat, zdali tam má ideální otáčky a pod.

A že si 2.0i vytře prdel s litrem? Ale no tak. Ty jezdíš tak, že tam máš vždycky kolem 4tis otáček, abys mohl vystřelit? I ve městě na vytočenou dvojku? Ne. Takže než si podřadíš, tak se turbíčko dávno nafoukne a ty jediné co uvidíš budou zadní světla a nedoženeš ho :wink: Todle byl i můj případ, kdy sem chtěl pojet trojkovou Fabii. Než jsem si podřadil a vyrazil, tak měl slušný náskok a prostě jsem ho nedohnal a to jsem to rval co to šlo :wink:
to, že chci vyrazit, vím dopředu, že stačím podřadit 20x, když už je to nutné. A podřazovat budeš i s 1.0eb, protože 170Nm není zázrak, který by ti dovolil něco výrazně víc než s atmoškou. Druhý důvod lspi. Další důvod z principu pomalejší reakce turba na plyn.
A už jsem psal, od 2700 je větší krouťák na dvoulitru. Takže spíš bude honit otáčky ta babeta.
1.4mpi je držák, žere skoro jako můj 2.0, ale nejrychlejší budeš tak maximálně, když tam pojedeš sám nebo s cyklisty. Letargický malý osmiventil asi jiná očekávání nemá.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 16.02.2021 15:22

Klames! Za trest pojdes robit do servisu! S vymenou oleja budes rovno menit trojvalce!

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 15:23

smoula píše: 16.02.2021 15:13 Ale to bylo připravené, že si tam měl ty nejlepší možné otáčky. Jinak by sis ani neškrtnul a měl bys špatné spaní ;-)
co bylo připravené?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 16.02.2021 15:25

Nechal ta vyhrat, aby si neplakal po veceroch.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24736
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 16.02.2021 15:26

Sentik píše: 16.02.2021 13:52 Zároven s hydraulikou je tuším nemožný třeba automatický parkování a to přeci MUSIS mít :totlsmile:
ne, nemusim ... a nemam
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host