Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9504
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 16.02.2021 12:22

Stanley_vy píše: 16.02.2021 11:40
phofy píše: 16.02.2021 11:24 A co myslis, proc si spousta mych kolegu koupilo turbobenzin? Protoze si udelali taky zaver z toho cim jezdi v praci :mrgreen:

A to jim (firme) nevadily ty výměny motoru co 50k km?
Ballu ti to myslim, vysvetlil dostatecne, ze ty motory jsou stavěny na okruhy a kdyz to jezdi ve firme a jak tomu vsichni davaji, tak to vydrzi :mrgreen:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 12:24

phofy píše: 16.02.2021 11:22 Ja si zaver ze zadny 1.6 neudelal :wink: 2.0 sem taky neco najezdil a kdyz to clovek rval do omezovace, tak to jelo fakt suprove, ale 2.0 se novy koupit nedal. A zaver proc sem si koupil 1.0 turbo byl z toho ze sem s 1.2 turbo najezdil hodne v praci :wink: a 1.6 vytahnul pouze stenley protoze to byla poslední atmoafera, ktera se dala koupit 8) a naftu sem falt nechtel, stacil mi stary focus, a nekolik sluzebnich oktavek :mrgreen:
Takže sám potvrzuješ, že když je potřeba jet, tak ten 2.0 jede taky, jen jej musíš trochu víc točit (to je překvapení). V normálních otáčkách 2000-3000 je to hodně podobné jako litr, od 2700 má vyšší Nm a tedy výkon ten dvoulitr. Můžeme se tu bavit o tom, že ten dvoulitr si vezme něco víc, že tam dávali bohužel jen pětikvalty.
Turba měly snížit emise, jenže na papíře je něco jiného než v reálu a ještě z toho lítá nebezpečnější bordel než z nepřímovstřiku. Automobilky jako plní emisní limity a ve skutečnosti je toho bordelu v ovzduší zhruba stejně. Nějak mi omezení benzínů jen na turba s nepřímým vstřikem smysl nedává...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 16.02.2021 12:36

Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 16.02.2021 12:37

Ale když potřebuješ jet svižněji s atmoškou, tak si akorát za dementa, co to točí, jeden jak blázen a pod. Přitom v turbobenzínu si to potáhneš z nizších otáček a ve výsledku můžeš jet rychleji a nikdo nic neříká :palec_nahoru: :mrgreen: O komfortu na dálnici při běžné dálniční rychlosti 160 km/h ani nemluvím ;-)

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6880
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 16.02.2021 12:56

takova vsuvka, koukal jsem na Vaculika YT a konstatoval, ze pokud ma motor primy a neprimy vstrik, tak pokud clovek jezdi predpisove, tak stejne jezdi na neprimy vstrik skoro porad, ten primy se spina jen pokud tomu clovek nalozi
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 12:57

Stanley_vy píše: 16.02.2021 12:36 Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.
Akorát blbě kecáš. Já jen narážím na to, když tu někdo plácá, jak atmosféry nejedou a koupí si litrovej tříhrnek a má pocit, že koupil letadlo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4058
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 16.02.2021 13:00

Motáte se v kruhu...

Tak abych si taky zapogoval, s litrovým tříhrnkem se jede pohodlněji a líp jak s tou dvoulitrovou atmoškou a tak nějak bych vsadil na to, že kdybys před autosalůnem vybral nahodnych 20 lidí a nechal je sjet v obou možnostech a nezaplevelil jim mozek dogmatem o 3x měněnym motoru před prvním servisem, tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 13:04

Karel2 píše: 16.02.2021 12:56 takova vsuvka, koukal jsem na Vaculika YT a konstatoval, ze pokud ma motor primy a neprimy vstrik, tak pokud clovek jezdi predpisove, tak stejne jezdi na neprimy vstrik skoro porad, ten primy se spina jen pokud tomu clovek nalozi
A to se vyplatí :mrgreen: většinu času není důvod motoru s výkonem okolo 100kW nakládat, takže přímý vstřik tam je jen do parády. Výrobní náklady, zbytečná složitost, to je panečku příspěvek k ekologii :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 13:06

Sentik píše: 16.02.2021 13:00 Motáte se v kruhu...

Tak abych si taky zapogoval, s litrovým tříhrnkem se jede pohodlněji a líp jak s tou dvoulitrovou atmoškou a tak nějak bych vsadil na to, že kdybys před autosalůnem vybral nahodnych 20 lidí a nechal je sjet v obou možnostech a nezaplevelil jim mozek dogmatem o 3x měněnym motoru před prvním servisem, tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
Tak zrovna 1.0EB z doby, kdy ještě byly 2.0, se tý atmošce pohodlností nemůže rovnat ani náhodou. A že se 1.0 sypou, to tu někdo dal jako info ze servisu,já jsem to zrovna o 1.0 moc neslyšel, i když jsou taky.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24739
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 16.02.2021 13:32

Sentik píše: 16.02.2021 13:00 ... tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
ja jo - ma totiz hydraulicky posilovac rizeni :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5800
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 16.02.2021 13:34

Ma.rt píše: 16.02.2021 12:57
Stanley_vy píše: 16.02.2021 12:36 Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.
Akorát blbě kecáš. Já jen narážím na to, když tu někdo plácá, jak atmosféry nejedou a koupí si litrovej tříhrnek a má pocit, že koupil letadlo.
Já se ladím na stejnou vlnu. :lol: 1.0 EB tu nestále vedle 2.0 stavíš zejména ty.

Ale i když budeš pořád dokola opakovat, že reálné zkušenosti uživatelů (jen na poslední stránce dvou mimo mě Phofy, Smoula, Sentik) jsou nesmysl, nezměníš to.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 16.02.2021 13:48

Pripocitaj si tam aj mna.
74kW verzia je taka... nijaka. "Dole" sa to sprava ako 1.8/2.0, celkom to ma tendenciu ist. V beznych otackach celkom zive. Aj sa to chce vyhnat do vyssich otacok, zo zvyku som sa nechal uniest, ale je tam dost odrezana. Cez 4000 sa neprebudi peklo, tam doslova skonci. U 92kW verzie sa nic take nedeje, ta sa vo vyssich otackach celkom preberie. Sice boli v dvoch roznych autach rozdieleho roku vyroby a generacie (starsia Fiesta, novsi Focus), neskusal som ich "vedla seba", len take pocity.
Pre vacsinu soferov, co sa boja vytocit motor cez 3500, je to asi uplne jedno, staci 74kW. Na grafe su mozno nejake rozdiely 74 vs 92kW, pocitovo som nezachytil.
ZaQik píše: 16.02.2021 13:32
Sentik píše: 16.02.2021 13:00 ... tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
ja jo - ma totiz hydraulicky posilovac rizeni :)
Zrovna ten fordacky elektricky posilnovac je celkom OK. Zatial najhorsi som jazdil asi v Yarisovi. Cele spravanie nejake divne. Mam pocit, ze raz taha viac, raz menej. Pretocim rychlejsie volant, motor to este dotiahne. Pri jemnych pohyboch volantu normalne citit cukanie elektromotora. V Peugeote je to cele preposilovane, pocit je ako lacny volant k pocitacu - ta verzia bez spatnej vazby. Trochu lepsie je na tom Kokcafka3. Celkom dobru spatnu vazbu ma minula generacia Ceedu.
Naposledy upravil(a) stano. dne 16.02.2021 13:51, celkem upraveno 1 x.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 13:51

Stanley_vy píše: 16.02.2021 13:34
Ma.rt píše: 16.02.2021 12:57
Stanley_vy píše: 16.02.2021 12:36 Ford tříválcový litr od začátku zamýšlel jako náhradu dvoulitrové atmosféry. Proto ty podobné parametry.
Akorát blbě kecáš. Já jen narážím na to, když tu někdo plácá, jak atmosféry nejedou a koupí si litrovej tříhrnek a má pocit, že koupil letadlo.
Já se ladím na stejnou vlnu. :lol: 1.0 EB tu nestále vedle 2.0 stavíš zejména ty.

Ale i když budeš pořád dokola opakovat, že reálné zkušenosti uživatelů (jen na poslední stránce dvou mimo mě Phofy, Smoula, Sentik) jsou nesmysl, nezměníš to.
Já je stavím vedle sebe z důvodu, který popisuju. Uživatelé 1.0 tu tvrdí, že atmošky nejedou, přitom nemalá část atmošek si s tím litrem vytře pr.el :mrgreen: tak kde je logika?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4058
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 16.02.2021 13:52

ZaQik píše: 16.02.2021 13:32
Sentik píše: 16.02.2021 13:00 ... tak by tu atmo nádheru už nikdo dneska nevybral...
ja jo - ma totiz hydraulicky posilovac rizeni :)
No vidíš, já mam při přesednutí třeba do FoFo II pocit, že mi posilovač někdo vyrval... :mrgreen: Je to o zvyku, ve FoFo IV jsem s ním moc spokojen.
Určitě to neni přeposilovaný jako u některých jiných značek.

Zároven s hydraulikou je tuším nemožný třeba automatický parkování a to přeci MUSIS mít :totlsmile:
Ma.rt píše: 16.02.2021 13:51, přitom nemalá část atmošek si s tím litrem vytře pr.el :mrgreen:
Já bych spíš napsal velmi malá část atmošek... třeba 5.0 V8 nebo 6.2 HEMI :mrgreen: , ale 1.6 - 2.0 budou tak akorát řvát, točit a obtěžovat posádku... :roll:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.02.2021 14:02

No jasně, na předjetí litru s turbem musíš mít 5-litr atmošku :totlsmile:
Ten 2.0 od 2700 má lepší výkon než foukaný litr, tak nějak netuším, proč by měl proti litru řvát.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů