Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 14.02.2021 13:32

stano. píše: 14.02.2021 12:39 Preco je mondeo podmienkou? Daj do podmienky rovno 4 valce, benzin, aspon 100koni a som fakt zvedavy co to moze byt :mrgreen:
Mondeo jsem mel jiz predtim a byl jsem s nim spokojeny. Mk4 jsem si vyzkoušel u kolegy s tim samym motorem a byl jsem rozhodnuty. Navíc uz ty fordy znam, takze i servis svepomoci je vyhoda. Myslim, ze mnoho lepsich aut co se tyce vyvazenosti v jizdnich vlastnostech a spolehlivosti v této tride by člověk nenasel a v mainstreamu horko tezko.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 14.02.2021 13:35

Stanley_vy píše: 14.02.2021 12:50
Ma.rt píše: 14.02.2021 12:12 Jaka sebereflexe? Ja tu z jednoho kusu statistiky nedelam. Tech uplakanych s ecoboosty na netu malo neni.

Co je slovo zasvedcene? Neumíš ani rodný jazyk a mas pocit, ze se muzes s.at do aut...

Stoptce melo byt stopetce? O te tu nikdo nepsal, to zas meles hovadiny.

Kdyz jsi tak chytry, tak co jsem si měl koupit za motorizaci do Mondea MK4 s najezdem 10-15 tis. km rocne a s mnoha krátkými trasami, kdyz je teda dvoulitr spatny? Jsem fakt zvedav, co za odpověď z Tebe vyleze.
Já zas vidim tady v diskuzi nemalo uplakanku s atmosferou. Co z toho uděláme za závěr? :lol:

Když ti dojdou argumenty, začneš s pravopisem? Moji češtinu už ohodnotili na ZS a SS a věř, že to byla vzdynejhur dvojka. Ale to neříká nic o tom, jak člověk rozumí motorum.

Jo, myslel jsem stopetku a dokonce jsem i vysvětlil proč o ní píšu. Akorat asi moc složitě, když jsi to nepochopil.

Dvoulitr jsi do Mondea koupil dobře. Ja mam ten motor rád, sám jsem ho několika lidem doporučil a jsou (byli) spokojeni.

Čemu nerozumím, je hrstka jejich majitelů mající potřebu si svoji volbu neustále ospravedlnovat prostřednictvím útoku na jiné motorizace.
Pak nechápu, o cem se tu hadame. Ja neutocim na jiné motorizace, to ze se ecoboosty sypou, to prece neni utok. Uz jsem tu vysvetloval, ze na muj rezim dostane dost za usi i ta atmosfera, ale mela by to snad přežít. U primovstriku bych tak optimisticky nebyl.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 14.02.2021 16:02

Ale oni se sypou i atmošky. Jakmile se auto dostane k věku cca 15let, tak i když je motorově v pořádku tak se začnou sypat ostatní věci kolem. A to fakt nechceš, počítat s tím, že každého čtvrt roku do servisu :|

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 14.02.2021 16:55

Tak to uz pak je asi snad jedno, co to ma za motor. To neni atmoskou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 14.02.2021 17:02

No, konečně :-) Takže jsme se shodly, že staré atmosféry jsou stejně dobré jako moderní turbobenzínové motory :-)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 14.02.2021 18:09

Tak jestli je rozhodovani postaveno na tom, zda 15 let starý benzin nebo novy turbobenzin, tak to tem turbum fakt moc nevěříš :)
Ono je to taky o cene. V rodine mame pres 16 let stary mondeo s benzínem a to je jak z fabriky. Tak to bych rozhodně pred novym autem uprednostnil, protoze absolutne bez koroze a malo najeto. Svezení v tom je paradni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5802
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 14.02.2021 19:08

Ma.rt píše: 14.02.2021 13:35 Pak nechápu, o cem se tu hadame. Ja neutocim na jiné motorizace, to ze se ecoboosty sypou, to prece neni utok. Uz jsem tu vysvetloval, ze na muj rezim dostane dost za usi i ta atmosfera, ale mela by to snad přežít. U primovstriku bych tak optimisticky nebyl.
Hadame se tu o tom, zda jsou turbomotoru významne problemovejsi než byly svého času atmosféry. Já tvrdím, že ne. Zkape každý motor. Většinou je chyba mezi sedačku a volantem (pedaly).

Zároveň rozporuji tvrzení jistého exmajitele atmosféry, který tvrdí, že se majitelé houfně zbavují turbobenzinu, na základě toho,co je aktuálně v bazarech. To je nesmysl. Prostě jsme dosli do doby, kdy se už generačně obmenuji auta s rokem vyroby > 2010,kde začíná být převaha turbobenzinu. Vždyť roce 2011, kdy jsem kupoval prvního Focuse, bylo najít slušného Focuse ve dvoulitru problém. O to víc teď, když už jejich pulka na vrakovisti. Pak se nelze divit, že se po nich zaprasi, když je ve slušném stavu,i když vedle dalších pět turbobenzinu. Já bych si ho místo litru vzal taky (ale ne proto, že bych litru neveril).
Když jsem sháněl Galaxy, koukal jsem po 2.0i a taky nic nebylo k mání. To, co k mání bylo, je nabídce i teď po roce a půl, takže to asi za moc nestojí. Nedělám z toho závěry. Nakonec jsem rád, za 1.8 tdci, i když je to už pravek. Co můžu potvrdit, že to auto je co do pohodlí a řešení detailů jinde od o generaci mladšího FF. Prostě napřed dostalo Mondeo, Galaxy, S-max, pak teprve FF.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4975
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 14.02.2021 20:45

Ale ty atmosféry nežerou o to víc,aby se to vyplatilo a turba se sypou je toho plnej net a jsou toho plný bazary.Můj známej z vedení nejmenovanýho podniku STS říkal,že toho jsou i plný servisy.I Bidet v USA to tají a ve Photoshopu upravuje oválný písty v kapitule.A mě se to nevyplatí.Budu radšit jezdit starou 1,9 TDI dokud se nerozpadne.Takovej motor mám v Hiluxu na stěračích a když se na to šlápne žere to i trávu kolem cesty.To nevydrží ani stotisíc na svý okyně mám 450 000 a motor Zetor furt jede.Nejlepší je stará dobrá atmosféra sám mám HTP a tříhrnek nikdy nebrat.Motor do sekačky v takhle velkým autě.To bych chtěl vidět pět dospělejch chlapů a plnej kufr.Do kopce to musejí tlačit.Seru na EU radši budu jezdit svojí E 46 sice po zimě díky korozi zbyde jenom motor,ale zlatý šestiválce to byl svět ještě normální. :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 14.02.2021 20:47

Přesně, je to poctivý motor, kam stačí lít olej(hooodně :D :D ) ale nic jiného krom koroze se nevysere :mrgreen:

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 14.02.2021 20:52

smoula píše: 14.02.2021 17:02 No, konečně :-) Takže jsme se shodly, že...
Ještě, že jste se na tom shodly , děvčata.😂
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Ozzman
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1108
Registrován: 22.04.2010 22:35
Bydliště: Brno

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ozzman » 14.02.2021 20:57

Nekdo jim musel rict pravdu, fofoku :cooler:
Ford Kuga III, 1.5 EB (110 kw) Titanium, r.v. 2024
Ford Focus III, combi, 1.6 Ti-VCT (77 kw), r.v. 2017
Ford Focus II, combi, 1.6 16V (74 kw), r.v. 2010 - bylo
Mazda BA 323 GLE sedan, 1.8 16V (85 kw), r.v. 1997 - bylo

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Tonda-B » 14.02.2021 21:50

Já jsem zkusil najít auto následujících parametrů:

1) benzín
2) aspoň 1,6 l obsah
3) 3 pedály na podlaze
4) klacík jako ruční brzda, ne tlačítko

Nic moc nabídka...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 14.02.2021 23:21

miki21 píše:
smoula píše: 14.02.2021 17:02 No, konečně :-) Takže jsme se shodly, že...
Ještě, že jste se na tom shodly , děvčata.Obrázek
Podle mě místní děvčata neví o co to ti jde :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ovo
Junior
Junior
Příspěvky: 308
Registrován: 20.04.2020 06:54
Bydliště: Nusle

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ovo » 15.02.2021 03:35

Pokud jde o koutek prznění češtiny, tak bych preferoval slovo 'shodla'.
Galaxy 2018 EB 2.0 Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 15.02.2021 10:12

Stanley_vy píše: 14.02.2021 19:08 Hadame se tu o tom, zda jsou turbomotoru významne problemovejsi než byly svého času atmosféry. Já tvrdím, že ne. Zkape každý motor. Většinou je chyba mezi sedačku a volantem (pedaly).
Tohle snad ani nemůžeš myslet vážně... buď jsi slepý, nebo máš prostě problém tohle přiznat. Už přímovstřiky bez turba byly poruchovější. Ještě kdybys aspoň napsal, že počet k.o. turbobenzínů je relativně malý a že to riziko pokládáš za přijatelné, dá se to pochopit, to je subjektivní vnímání. Že je to hodně způsobené způsobem užívání, s tím souhlasím, ale já nechci být otrokem auta a dávat pozor, jestli jsem náhodou nejel moc krátké trasy, jestli se něco nestane, když v koloně popojíždím na dvojku na 1500ot.
Stanley_vy píše: Když jsem sháněl Galaxy, koukal jsem po 2.0i a taky nic nebylo k mání. To, co k mání bylo, je nabídce i teď po roce a půl, takže to asi za moc nestojí. Nedělám z toho závěry. Nakonec jsem rád, za 1.8 tdci, i když je to už pravek. Co můžu potvrdit, že to auto je co do pohodlí a řešení detailů jinde od o generaci mladšího FF. Prostě napřed dostalo Mondeo, Galaxy, S-max, pak teprve FF.
No já si ani nemyslím, že atmosférické motory jsou vhodné pro tak velká auta, navíc s tak velkou čelní plochou. Na tohle je fakt diesel správná volba. Proto těch dvoulitrů je málo, protože si je koupil málokdo. On je ten problém, i když menší, i u mondea, tam se taky hodí více diesel, ale ne na krátké trasy.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti