Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2021 10:23

Tak on byl problem vzdycky s primym vstřikem a ani ne tak s turbem... viz treba SCi, GDI...
Podle me je dobrý napad mit v motoru oba typy vstrikovani, nicméně dostaneme se opet k tomu, ze ten motor je složitý a ze jednodussi motor s o neco horsi spotrebou muze mit ekonomicky prinos.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Anduril » 18.01.2021 10:28

Takže to máš vlastně úplně jedno, co si dnes koupíš, pokud se bavíme o nových autech, že? :) Atmosferické motory zdaleka nejsou ty staré jednoduché atmosféry a krom turba je od turbomotorů prakticky nic neodlišuje. Výjimkou jsou jen některé přeživší jednoduché atmosféry v objemech kolem 1.5l a méně, které ale zase neudrží tempo s novými turbo motory. O čem tahle nekonečná diskuze vlastně je? :D
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2021 10:34

Turbo ty problémy s primym vstrikem a lspi umocnuje. Ale netvrdim, ze skyactive jsou bezporuchove, to není zadny motor.
Nevim, jak jezdi ta 1.5, asi mas na mysli Hyundai, ale když to tak na tech silnicich vidim,vubec bych nemluvil o nejakem svižném provozu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6880
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 18.01.2021 10:36

stano. píše: 18.01.2021 09:22 Ako keby armosfery, ci uz priamy alebo nepriamy vstrek, tiez nepouzivali dodatocne palivo na chladenie.

1.0eb ma vodou chladene zvody aj turbo. Nepotrebuje az tak dochladzovat.
ano souhlas, blbe napsano, myslel jsem konstrukcne, ze by benzin byl pouzit jen pro praci(kdekoliv)

fofok: nevim kde jsi to vzal, ale 2 litry a 121kW v mazde docela jede a navic spotreba diky vetsi kompresi je OK, 6,5-7l dlohodoba je moc? jenze diky emisim jsou stejne slozite -turbo samozrejmne
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 18.01.2021 10:52

No ten výkon je na papíře hezkej,ale jinak moc nejede,vždyť má ten slabší podobný parametry jako vysmívanej litr 👍
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2021 11:13

proč to laděj na 88kW, to mi taky hlava nebere. Jinak spotřeba na spritmonitor:
Focus 1.0 92kW - 6,7
Focus benzin 110-118 kW (Takže 1.5 - 1.6) - 7,51
Mondeo benzin 110-118 kW (Takže 1.5 - 1.6) - 8,05
Mazda 3 2.0 121kW - 7,13
Mazda 6 2.0 121kW - 7,17 !!!

Za mě tu atmosféru Mazda zvládla bravurně. 210Nm u Mazdy sice není dneska moc, ale výkon to má a za super spotřebu. I v těžkém autě, jako je Mazda 6, ta atmoška si jede pořád za to svoje, kdežto ty turba už žerou o něco víc. Ukazuje se to, co už se omlelo několikrát - zatížený turbomotor neumí být efektivní jako atmosféra.
No zajímavý počtení...Odvolávám, co jsem odvolal, a ruším, co jsem zrušil... já bych chtěl tu atmošku :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 18.01.2021 11:15

Tak si pospěš než to Mazda v Evropě zabalí.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 18.01.2021 11:26

Ma.rt: o víkendu jsem testoval ultra silný litr, hodil jsem si 160 tempomat(Letiště > Kladno) a výsledná byla 6,5 :D Todle je hodně??? S duratecem bych jel za 10!

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2021 11:46

A jak dlouho jsi 160 jel? Jestli mi chceš namluvit, ze 1.0 bere 6,5 pri 160 (ve focusu?), tak to je pekny nesmysl. Takze jsi jel kus 160 a nekde solich, aby ti to na 6,5 spadlo.
Duratec by tohle za 10 rozhodne nejel. Kdyz uz jsem nekdy nahodou pospichal, ale vic jak 160 nejezdim, tak jsem prijel s celkovou trasou za 8,5. Uz jsem ale psal, ze pri vyšších rychlostech se ten rozdil mezi 1.0 a 2.0 zvetsuje a to dost, holt dan za 5q.
No a ted si to porovnej se skyactive...to uz tak super nevypadá, co?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 18.01.2021 12:33

Ma.rt píše: 18.01.2021 10:02 Sry, ale nejdriv motas tocivy moment a vykon, kdyz si to ujasnime, tak prohlasis, ze jde vlastně o práci. Kdyz se ti to snažím opet vysvetlit, tak se akorat naseres a kopes okolo sebe, ze spatne ctu, cili obviněni z tve strany. Tak co vlastně chces? Nikdo ti atmosféru necpe. Ja jen vysvetluju, proc ji nepovazuji za spatny motor vzhledem k tomu, co vydrzi, jak je jednoducha, jak jede a za kolik.
Myslim, ze dobre to vystihl Karel2, pod to bych se klidně podepsal.
Ozaj nie. S krutakom som ani nezacal. Ako som pisal, ten zvysok keby aspon citas, a nie zas zacnes osocovat, zosmiesnovat a naparovat sa aky si skvely.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2021 12:39

Koukám, ze 7.km na D7 je asi o 40m nize nez vyjezd na D7 z letiste. Muze se to zdat zanedbatelný, ale na 5km je to dost. Vim sam, jak je to znát cestou z Vysociny, to jedu 140 i za 7.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

x

Příspěvek od Ma.rt » 18.01.2021 12:47

stano. píše: 18.01.2021 12:33 Ozaj nie. S krutakom som ani nezacal. Ako som pisal, ten zvysok keby aspon citas, a nie zas zacnes osocovat, zosmiesnovat a naparovat sa aky si skvely.
Tak si to po sobe precti, spravne umis odpapouskovat to, co ti nekdo vysvetli. A jeste si otviras pak hubu.
Tak o defektech ve spojeni s vlastnictvim atmosfery jsi tu psal ty, tak byt tebou, o osocovani bych pomlcel.
vysmivam se Ti snad ja, ze mas motor, jaky mas, a ze ma k dokonalosti sakra daleko?
Fakt si nekdy rikam, jestli Tatar nejak nesouvisi s Tatrami.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 18.01.2021 20:23

My jsme tu jen v marné defenzivě a nakonec se dozvíme, že osočujeme a urážíme... :mrgreen:
Jako, že si lidi nevidí na špičku nosu je známá věc, ale tady to občas dostává hmatatelných rozměrů :mrgreen:
ps: teď moje žena jezdí s mondeem město za 10l/100km. A můžete se udělat, dle libosti :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: x

Příspěvek od stano. » 18.01.2021 22:48

Ma.rt píše: 18.01.2021 12:47
stano. píše: 18.01.2021 12:33 Ozaj nie. S krutakom som ani nezacal. Ako som pisal, ten zvysok keby aspon citas, a nie zas zacnes osocovat, zosmiesnovat a naparovat sa aky si skvely.
Tak si to po sobe precti, spravne umis odpapouskovat to, co ti nekdo vysvetli. A jeste si otviras pak hubu.
Tak o defektech ve spojeni s vlastnictvim atmosfery jsi tu psal ty, tak byt tebou, o osocovani bych pomlcel.
vysmivam se Ti snad ja, ze mas motor, jaky mas, a ze ma k dokonalosti sakra daleko?
Fakt si nekdy rikam, jestli Tatar nejak nesouvisi s Tatrami.
Ja sa nevysmievam za vlastnictvo takeho ci onakeho motoru. Ze nechapes, co som napisal, je druha vec.
Od zaciatku pisem, ze nejde o krutak ale o vykon, no samozrejme, ze TY si mi to vysvetlil :lol: Ano, mas pravdu. Som sprosty, neviem to, uplne si mi to nandal.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.01.2021 07:03

Nemám potřebu nikomu nic nandavat. Admin to tu promazal, tak to tu zase nezasírej, ok?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti