Atmosféra vs. downsizing motory
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Při předjíždění neřadíš a pokud jo tak seš s prominutím de....
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Sklidni hormony. To mas pri predjizdeni tak stazenou rit, ze se bojis radit?
Ja pri predjizdeni radim bezne, prece nepojedu na 6000rpm porad.
Ja pri predjizdeni radim bezne, prece nepojedu na 6000rpm porad.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Když předjíždíš tak se prostě neřadí, musí být velmi vyjímečná situace abych při předjíždění řadil. Předjížděcí manévr má být co nejrychlejší abys neomezil a neohrozil sebe ani ostatní zúčastněné. A ne, při předjíždění není nutno mít pořád 6tis. prostě si připravím kvalt, rozjedu se a následně předjíždím. Jsem stará škola a učil jsem se na autech s výkonem kolem 40kW a tam když sis zařadil tak to bylo jako bys narazil do zdi a celé předjíždění bylo ukončeno. Prostě jezdím tak abych měl dostatečnou rezervu a mohl kdykoli během manévru ještě výrazně zrychlit. Takové co si předjíždí klidně minutu protože jsou líní si podřadit nebo si tam zařadí vyšší stupeň aby jim to neřvalo fakt miluju, za čas předjíždění takového faluse by předjela celá kolona, místo toho se táhnou pořád v koloně protože ten na začátku neumí předjíždět...
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Na 40kw sis zaradil a bylo to jako do zdi? Asi nechápu. Na cca 40kw, coz byly auta s kubaturou 1.2-1.3, se delo celkem kulovy.
Pokud je nekde louda, co jede 60, tak podradim na 2 a pri predjizdeni pri cca 80 radim na 3. Je to rychlejší, nez kdybych vyrazel na 3. A je jedno, jestli benzin s nebo bez turba. Ty si nevybiras rychlost auta, ktere chces predjet, to je pro tebe dany a pri urcitych rychlostech to vyjde na zrychlení s řazením, pokud se chceš pred predjizdene auto zařadit co nejdriv.
Tve výtky na ty, co jsou lini radit, jsou fajn, ale mam pocit, ze ty jsi ten samy pripad.
Pokud je nekde louda, co jede 60, tak podradim na 2 a pri predjizdeni pri cca 80 radim na 3. Je to rychlejší, nez kdybych vyrazel na 3. A je jedno, jestli benzin s nebo bez turba. Ty si nevybiras rychlost auta, ktere chces predjet, to je pro tebe dany a pri urcitych rychlostech to vyjde na zrychlení s řazením, pokud se chceš pred predjizdene auto zařadit co nejdriv.
Tve výtky na ty, co jsou lini radit, jsou fajn, ale mam pocit, ze ty jsi ten samy pripad.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Na lenost řazení u mé osoby reagovat nebudu, nemá to cenu. Pokud předjíždím tak vždy na kvalt který je ideální pro rychlé předjetí, když jede někdo 60 tak dám 2 a plný a do 90 nemusím nic řešit jelikož mám výkon stále na max. Teda krom peugeota, tam musím jet na 3 jelikož ten prostě na 2 jede 60 téměř v omezu. Víš, možná kdybys ty auta trošku střídal (nemyslím obměňoval, ale měl jich více k dispozici) tak bys měl trošku reálnější přístup, já střídám tři různá auta s různými motory dokonce mají různý systém škrtící klapky i plnění
Docela bych Ti přál zažít peugeota co má el snímač polohy plynového pedálu a k tomu el škrtící klapku
To je teprv zážitek abys měl opravdu výkon a mohl předjíždět, kde se na toto hrabe turbo díra 



- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Bohužel nemáš uveden věk tak nevím na jakých autech si jako řidič vyrůstal. Já na škodě 125L a následně na fiestě 1,1i. Tam když si chtěl výkon tak si musel držet obě komory karburátoru pod plynem a otáčkami, ve chvíli kdys zařadil při zrychlování tak si to prostě uchlastal a motor téměř chcípl - byl to ročník 89 a měl částečně elektronicky řízený motor 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
S125 jsem mel taky, predtim wartase, jezdil jsem i v T603. Pak jsem mel jezdeni taky jako soucast brigád na VS, ted mam obcas ruzne skodovky v praci, nejaky auta zejmena fordy doma, takze uz jsem neco zazil.
Odpovedel sis sam. Pokud v 90 nebudes mit predjeto, tak v ramci predjizdeciho manevru radis. Ne vsechna auta jedou 90 na dvojku, zalezi na zprevodovani. Ty jsi nikdy nepredjizdel více aut?
Nevim, ktere auto jsi mel na mysli s uchlastanim, ale ani u jednoho to není v poradku.
Odpovedel sis sam. Pokud v 90 nebudes mit predjeto, tak v ramci predjizdeciho manevru radis. Ne vsechna auta jedou 90 na dvojku, zalezi na zprevodovani. Ty jsi nikdy nepredjizdel více aut?
Nevim, ktere auto jsi mel na mysli s uchlastanim, ale ani u jednoho to není v poradku.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Fiesta 1,1i 40kW, měla dvoukomorového webera - prostě specifický kus. Ono samozřejmě záleží na zpřevodování, ale benzíny prostě na daný převodový stupeň mají nějaké rychlosti kterých dosáhnou. A podle toho si zařadím. To nic nemění na tom, že při předjíždění si zařadím co potřebuji na celý manévr podle toho se také rozjedu před vybočením že. Takže pokud vím, že budu předjíždět kolonu tak si dám 3 a rozjedu se třeba na 70 a to už mi stačí na to abych měl potřebný výkon a 3jka zrovna v tom EBcku jede nekde kolem 140 tuším.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To je porad dokola, ty si moc nevybiras pocatecni rychlost, tu mas zhruba danou. Nekdy to proste vyjde bez razeni a nekdy to razeni sakra prijde vhod.
Jinak i benziny maji ruzna zprevodovani. Kdyz jsem mel jeste skodovku, kde dvojka 80 nejela a jeste se tomu celkově moc nechtelo a soucasne jsem jezdil v escortu, ktery mel na dvojku kilo raz dva, to jsou rozdíly jako prase.
Jinak i benziny maji ruzna zprevodovani. Kdyz jsem mel jeste skodovku, kde dvojka 80 nejela a jeste se tomu celkově moc nechtelo a soucasne jsem jezdil v escortu, ktery mel na dvojku kilo raz dva, to jsou rozdíly jako prase.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja Nm neriesim. Prave ide o vykon. Lepsie povedane o pracu, ktoru vykona motor. Ta je plochou pod krivkou vykonu. Pri zohladneni radenia - kedy preradit - je cielom dosiahnut co najvacsiu plochu medzi konkretnymi otackami - urcity integral.Ma.rt píše: 17.01.2021 17:26 Stano: neres Nm, ale vykon. Nm ma smysl počítat na kolech, takze trojka s mene Nm na motoru bude zrychlovat lepe nez ctyrka s vice Nm na motoru. Protoze na kolech ta trojka ma tech Nm vice, ma vetsi VYKON.
Este ma poucte.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ved to. Enjoy sa odvolava na auto.cz. Aj tam melu hovna.pbjun píše: 17.01.2021 17:28 stano. : dovolím si na to odpovědět jáNejlepší je držet otáčky motoru ve spektru kde se protíná maximální točivý moment a co nejvyšší výkon. Taže v tom případě Tvého grafu bych to viděl někde kolem 3 - 4tis.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Když ty si o to poučení říkáš sám... nejde o práci, ale o VÝKON, to je práce za jednotku času. Z Prahy do Brna když dojede auto za 3h a zpět za 6h, tak vykonalo na každé cestě stejnou práci, ale na první cestě s dvojnásobným výkonem.stano. píše: 17.01.2021 19:17Ja Nm neriesim. Prave ide o vykon. Lepsie povedane o pracu, ktoru vykona motor. Ta je plochou pod krivkou vykonu. Pri zohladneni radenia - kedy preradit - je cielom dosiahnut co najvacsiu plochu medzi konkretnymi otackami - urcity integral.Ma.rt píše: 17.01.2021 17:26 Stano: neres Nm, ale vykon. Nm ma smysl počítat na kolech, takze trojka s mene Nm na motoru bude zrychlovat lepe nez ctyrka s vice Nm na motoru. Protoze na kolech ta trojka ma tech Nm vice, ma vetsi VYKON.
Este ma poucte.
S plochou pod grafem, jestli máš na mysli plochu pod křivkou výkonu, tak to by tak nějak mohlo být. Takže potřebuješ část grafu, kde točivý moment už sice padá, ale pomaleji, než rostou otáčky a tím stále roste výkon.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Právě že ne... kolem 3-4k rpm bude sice hezké dynamické svezení, ale pro největší možné zrychlení je třeba držet otáčky min. do 5500 a teprv pak řadit. Kdyby tam byla nějaké převodovka s převody naskládanými dost za sebou, tak jsi téměř pořád na max. výkonu (a na max. Nm na kolech).stano. píše: 17.01.2021 19:18Ved to. Enjoy sa odvolava na auto.cz. Aj tam melu hovna.pbjun píše: 17.01.2021 17:28 stano. : dovolím si na to odpovědět jáNejlepší je držet otáčky motoru ve spektru kde se protíná maximální točivý moment a co nejvyšší výkon. Taže v tom případě Tvého grafu bych to viděl někde kolem 3 - 4tis.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Drzat okolo 3-4tis, rozbehnut predbiehanie, radit vyssie. Ano. Nevidel som manualnu prevodovku,ktora by realne dokazala drzat striktne 3-4t otacok pri premenlivej jazde.
No a teda, tocit motor vyssie, cez 4tis, aj ked krutak pada.
Tak ci tak. Krutak je fajn, ale pohybova energia auta je z vykonu motora.
Podla enjoya tocit cez 4000 by znamenalo, ze auto uz nezrychluje, nebodaj spomaluje.
K tej praci. Je to za jednotku casu. Preto je to plocha grafu. Keby sa to meria, zatazeny motor za isty cas zvysi otacky, ma pri nich nejaku vykon, to "nakresli" hornu ciaru. A praca je plocha pod nou. Pri predbiehani alebo merani pruzneho zrychlenia alebo merani si pindikov ide o to, aby ta plocha bola co najvacsia. Potom zalezi od prevodovky, ci sa oplati radit v spicke maximalneho vykonu, alebo az za nou. Teoreticky aj pred nou, ale prakticky si neviem predstavit taky pripad.
(v pripade vyssie, u toho grafu, treba radit na konci vrcholu vykonu, a trosku este za nim, aby dalsi prevodovy stupen chytil vyssie otacky, takze motor bude mat po preradeni hned vyssi vykon ako keby sa preradi pri max vykone).
A auto do Prahy. Este zapocitaj odpor vzduchu, kedze to auto za 3h asi pojde rychlejsie, to 6h je bud na kave alebo ma polovicnu rychlost, takze stvrtinovy odpor vzduchu. Ale toto som nemyslel, spiritizovat nad dovolenkovymi cestami do Chorvatska. Ide o par sekund, na jednom kvalte, a otacky od - do.
No a teda, tocit motor vyssie, cez 4tis, aj ked krutak pada.
Tak ci tak. Krutak je fajn, ale pohybova energia auta je z vykonu motora.
Podla enjoya tocit cez 4000 by znamenalo, ze auto uz nezrychluje, nebodaj spomaluje.
K tej praci. Je to za jednotku casu. Preto je to plocha grafu. Keby sa to meria, zatazeny motor za isty cas zvysi otacky, ma pri nich nejaku vykon, to "nakresli" hornu ciaru. A praca je plocha pod nou. Pri predbiehani alebo merani pruzneho zrychlenia alebo merani si pindikov ide o to, aby ta plocha bola co najvacsia. Potom zalezi od prevodovky, ci sa oplati radit v spicke maximalneho vykonu, alebo az za nou. Teoreticky aj pred nou, ale prakticky si neviem predstavit taky pripad.
(v pripade vyssie, u toho grafu, treba radit na konci vrcholu vykonu, a trosku este za nim, aby dalsi prevodovy stupen chytil vyssie otacky, takze motor bude mat po preradeni hned vyssi vykon ako keby sa preradi pri max vykone).
A auto do Prahy. Este zapocitaj odpor vzduchu, kedze to auto za 3h asi pojde rychlejsie, to 6h je bud na kave alebo ma polovicnu rychlost, takze stvrtinovy odpor vzduchu. Ale toto som nemyslel, spiritizovat nad dovolenkovymi cestami do Chorvatska. Ide o par sekund, na jednom kvalte, a otacky od - do.
Naposledy upravil(a) stano. dne 17.01.2021 20:36, celkem upraveno 3 x.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A co ked ma vyssi krutak? Ale ma nizsie otacky. Vo vysledku, vykon je aj tak nizsi. Na rovnakej prevodovke, teda okrem specialnych pripadov a teoretickych kotrmelcov, pojde horsie.Ma.rt píše: 17.01.2021 16:44A to bys jim moh zamotat sisku jeste vic, kdybys jim rekl, ze slabší motor muze mit klidne vyssi kroutak a neni to nic vyjimecnehofofok píše: 17.01.2021 16:24 A hlavně ve fyzice se učili na ZŠ,že slabší motor s menším krouťákem je ve skutečnosti silnější.No tady za to ta fyzika fakt nemůže![]()
![]()
Vid kokcafky 1.9 ftedeicku, pycovole tahne vodspoda, ale len 66kW. (navyse aj vysoka hmotnost). Tie vyskolila kdeaka 1.4-1.6 atmosfera.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host