Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 17.01.2021 16:44

Hezky tu debatujete o nesmyslech. Každý si obhajuje to své. :mrgreen:
Jestli se toho dožiju, tak jsem zvědav, jestli budu na cestě potkávat tolik 20-ti a více letých litrových tříhrnků, jako potkávám teď starých atmošek. :totlsmile:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 16:44

fofok píše: 17.01.2021 16:24 A hlavně ve fyzice se učili na ZŠ,že slabší motor s menším krouťákem je ve skutečnosti silnější.No tady za to ta fyzika fakt nemůže :wink:
A to bys jim moh zamotat sisku jeste vic, kdybys jim rekl, ze slabší motor muze mit klidne vyssi kroutak a neni to nic vyjimecneho :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 17.01.2021 16:45

miki21 píše: 17.01.2021 16:44 Hezky tu debatujete o nesmyslech. Každý si obhajuje to své. :mrgreen:
Jestli se toho dožiju, tak jsem zvědav, jestli budu na cestě potkávat tolik 20-ti a více letých litrových tříhrnků, jako potkávám teď starých atmošek. :totlsmile:
Budeš ;-)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 16:51

miki21 píše: 17.01.2021 16:44 Hezky tu debatujete o nesmyslech. Každý si obhajuje to své. :mrgreen:
Jestli se toho dožiju, tak jsem zvědav, jestli budu na cestě potkávat tolik 20-ti a více letých litrových tříhrnků, jako potkávám teď starých atmošek. :totlsmile:
Jestli budou stihat vyrabet náhradní motory, tak budes :mrgreen:
No kdyz vidim tu zelenou luzu, budeme nakonec rádi i za ty turba. Ja osobne kdybych mel volit ted, tak jdu ale asi spis do TDCi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 17.01.2021 16:57

Ma.art: a proč? Ano, uznávám oturbené tříválce byli nic moc, tak 10let zpátky, kdy to začínalo. Nyní jsou již v nové generaci, která je lepší, bytelnější a není problém na tom ujet 200-300tis, bez nějakého většího průseru :wink:

maxik25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 14.09.2020 18:45
Bydliště: Mělník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maxik25 » 17.01.2021 16:57

Ma.rt píše: 17.01.2021 16:42 maxik25:
Hele chytroline, o 1.5eb na sprintu jsem nikde nic nepsal, tak neplacej voloviny. Určitě ???
A to si představ, ze vykon se po zajeti jeste zvysi. chytrééé zvířátko :palec_nahoru: ,ale to už vědí děti na ZŠ
Ze vykon pada s opotrebenim, to ja vim, ty jsi tu vyblil nejakych 10 let. A dokonce na to nema vliv jen opotřebení. A nejsem Karel, to si me pletes nejspis s manželkou, kdyz tak vidim ten tvuj nick.no když se kouknu na tvůj nick tak bych to viděl na registrovaného partnera
No na pokles výkonu o 15% fakt motorovou brzdu nepotřebuju. Az budes mit najeto aspon čtvrtinu co ja, poznas to taky.já pokaždý neměl jen nová auta, dokonce jsem měl auta s více najeto,než máš ty a určitě ty auta nemládnou , tak jako si maluješ, ty o svém :lol: :lol:
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 17.01.2021 16:59

Miki Atmosféru na jisto máš dneska nejvíc ve fabii 1,Felicii,Focusu 1,Octavii 1 a navíc všude tak napůl nafta,😂
Dál už jsou to jen turba a nejstarším je 15 let a furt jezděj.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 17.01.2021 17:01

enjoy píše: 17.01.2021 15:45 Tobě já nebudu vysvětlovat vůbec nic.
Za prvé je to látka základní školy a za druhé, tebe tu všichni moc dobře znají a každý ví, jak dopadají diskuse s tebou. A já se teď na internetovou paralympiadu vážně nechystám.
Ps: jdi na auto.cz, najdi si článek "výkon vs. Točivý moment" a dočti to vážně až do konce.
Jestli i potom budeš psát takové cypoviny jakože, 1.0eb 92kw je rychlejší než 1.8i 92kw, tak nad tebou definitivně lámu hůl.
Dopadnu rovnako, to mas pravdu. Toto dopadne asi podobne.
Takze, schvalne som si to precital. Vytrhnem si teda podstatnu vetu:
V praxi tak nejrychleji předjedete, budete-li držet motor v otáčkách co možná nejblíže maxima točivého momentu.
Ako aj ty pises, ide o tocivy moment. Ok zoberme si takyto graf:
Obrázek

Takze na tom TSI budem predbiehat rovnako v 2000 otackach ako aj v 4000 otackach? (napisem to este pre ujasnenie, zaujima ma ten presny moment, nie ze zacat od 4000 tocit motor dalej)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 17:23

smoula píše: 17.01.2021 16:57 Ma.art: a proč? Ano, uznávám oturbené tříválce byli nic moc, tak 10let zpátky, kdy to začínalo. Nyní jsou již v nové generaci, která je lepší, bytelnější a není problém na tom ujet 200-300tis, bez nějakého většího průseru :wink:
Protoze bych to videl asi na SMaxe a do tehlech krabic je nafta podle me lepsi. Do mondea nevim, tam ta 1.5EB asi smysl ma, nebylo by to dynamikou i spotrebou az tak daleko od toho, co mam ted, tak proc ne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 17:26

Stano: neres Nm, ale vykon. Nm ma smysl počítat na kolech, takze trojka s mene Nm na motoru bude zrychlovat lepe nez ctyrka s vice Nm na motoru. Protoze na kolech ta trojka ma tech Nm vice, ma vetsi VYKON.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 17.01.2021 17:28

stano. : dovolím si na to odpovědět já :D Nejlepší je držet otáčky motoru ve spektru kde se protíná maximální točivý moment a co nejvyšší výkon. Taže v tom případě Tvého grafu bych to viděl někde kolem 3 - 4tis.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 17:28

Maxik: na tebe nema smysl reagovat. Bez se radsi chystat na zítřejší online vyuku, at je z tebe aspon polovicni pitomec.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 17:32

pbjun píše: 17.01.2021 17:28 stano. : dovolím si na to odpovědět já :D Nejlepší je držet otáčky motoru ve spektru kde se protíná maximální točivý moment a co nejvyšší výkon. Taže v tom případě Tvého grafu bych to viděl někde kolem 3 - 4tis.
Hele fakt ne. Pokud hledáš největší zrychlení, tak na dany kvalt je to opravdu na max Nm, abstrahujeme-li od odporu vzduchu. Ale i kdyz se za max Nm zrychleni zmensuje, porad je lepsi nez po prerazeni nahoru. Je dokonce lepsi jit kousek za Pmax. Protoze po prerazeni ten vykon spadne vic nez je za Pmax.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 17.01.2021 17:44

Viděl si ten graf? Asi ne že? Tam je prostě křivka krouťáku od 2 do 4 tis rovná. Co tam chceš vymýšlet? Prostě to držíš mezi max krouťákem a max výkonem. Já mám vypozorované, že ten 1,0 EB prostě jede nejlíp od až nahoře tzn když chci fakt jet tak to drtím od 4 vejš. A s nájezdem na mě nechoď, nejsem nějakej tady trupík co nic nenajel, aktuálně se pohybuju někde okolo 1,3mil. kilometrů.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 17:49

Tak ještě jednou...na max.zrychlení musis tocit na Pmax a klidne kousek za. Kam to spadne po prerazeni, je dane převodovkou a prubehem Nm.. treba to spadne do max Nm a treba taky ne. Ale v podstate nerikam nic jineho...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů