Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To, že ekoteroristi ničí vše, nejen auta, je známo. To samé i pod zprávama, pod určité témata taky nepovolí vyjádření z davu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Autoforum je bulvár.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tjn, žádné testy, jen kecy! A přitom kdysi dávno, šéfredaktor měl pěkné videjka na netu
YouTube Video


- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jako nejezdím pomalu, většinu času jezdím mimo předpisy, ale rozhodně nejezdím přes dva/tři pruhy, přes dvojtou plnou atd... To už je celkem dost i na mě. Navíc je vidět, že to nemá v ruce tak jak bych si představoval, v některých přejezdech mezi auty a pruhy je vidět, že hodně zasahovala elektronika auta a to by dobrý řidič nepotřeboval - jel by na jistotu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Daleko vyssi by nebyla. Uz jsem tu psal reálné rozdily 1.0eb ve focusu vs 2.0 v Mondeu. Na dalce rozdil kolem 1l/100km pri povolenych rychlostech, coz tu potvrdil neprimo i smoula,kdyz si vzal 2.0 nekam do CB a prijel za 6,8. Ve meste v hustem provozu by to jiste byl rozdil vetsi, ale na to si většina lidi auta nekupuje. Do dvoulitru 6q, cenu odpovidajici jednoduchosti motoru a nejakou spotrebu by clovek ani nemusel resit. Z hlediska ekologie je neprimy vstrik s euro 5 zlaty.pbjun píše: 16.01.2021 20:22 To nic nemění na tom, že bych tam raději 2,0 bez turba (není) klidně za daleko vyšší spotřebu, spotřeba je jedna z posledních věcí co mě na autě zajímá.
Ja mam ted na pp 7,4 a to jezdim jen po Praze a okoli. Žádné dlouhe trasy, obcas 30km, vic ne.
Clanek, co na nej hodil link ZaQik, opakuje v podstatě to, co uz je známo. S těžkou nohou zere tb travu kolem cesty a lehkou nohu to nemá moc rado.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
1) Nejde srovnávat mondeo 2,0 a focuse 1,0 jsou to zcela jiné auta
2) Bohužel se tento focus snad s 2,0 atmosférou nedělal jestli se nepletu takže nejde porovnávat ani 2,0 focuse s 1,0 focusem, bohužel
Tím pádem nemůžu reálně srovnávat. Ale pokud já jedu dálku předpisově (neumím jet celou cestu předpisově) tak jsem na 4,9/100. Takže někde okolo 2l rozdíl. Ale pořád řešíme to, že neexistují dva focusy co bychom mohli reálně srovnat. S mondeem jedeš úplně jinak, je jiná převodovka, jinak plachtí atd atd atd...
2) Bohužel se tento focus snad s 2,0 atmosférou nedělal jestli se nepletu takže nejde porovnávat ani 2,0 focuse s 1,0 focusem, bohužel
Tím pádem nemůžu reálně srovnávat. Ale pokud já jedu dálku předpisově (neumím jet celou cestu předpisově) tak jsem na 4,9/100. Takže někde okolo 2l rozdíl. Ale pořád řešíme to, že neexistují dva focusy co bychom mohli reálně srovnat. S mondeem jedeš úplně jinak, je jiná převodovka, jinak plachtí atd atd atd...
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24747
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
delal, ale jen pro trhy USA a okoli
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja je srovnavam proto, ze uz mockrat jsme s temito auty jeli za sebou. Lepsi realnou ukazku toho, ze ty turbomotory o tolik uspornejsi nejsou, nemam
Nevim, co mas za typ motoru, ale focus, o kterem mluvim, ma prumer 6,5. Ja mam 7,5. Je mi jasny, ze to jsou dve ruzna auta, tim spis, ze mondeo je tezsi, větší, ma jen 5q, to mi ten rozdíl tak brutalni ne prijde. Tech 170Nm z toho fokalu mam na 2.0 uz taky nekde kolem 2000 ot.
Pokud by se atmosfery delaly, tak to pro lidi s nejakym najezdem ma ekonomicky smysl i pres treba mirne vyssi spotrebu.
Nevim, co mas za typ motoru, ale focus, o kterem mluvim, ma prumer 6,5. Ja mam 7,5. Je mi jasny, ze to jsou dve ruzna auta, tim spis, ze mondeo je tezsi, větší, ma jen 5q, to mi ten rozdíl tak brutalni ne prijde. Tech 170Nm z toho fokalu mam na 2.0 uz taky nekde kolem 2000 ot.
Pokud by se atmosfery delaly, tak to pro lidi s nejakym najezdem ma ekonomicky smysl i pres treba mirne vyssi spotrebu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
2500ot, ked uz. Pri 2000 zabudni.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tvl pisu KOLEM, myslis, ze mi graf visi v obyvaku 
Ty zabudni pak na nejaky narust u EB s otackami. To ta atmosféra mi nikdy nepripravila tolik adrenalinu pri predjizdeni

Ty zabudni pak na nejaky narust u EB s otackami. To ta atmosféra mi nikdy nepripravila tolik adrenalinu pri predjizdeni

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Spotřebu už máme vyřešenou na docela reprezentativním vzorku, to nemusíte řešit pořád dokola.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja ho ani neocakavam. Ze si nevedel ako sa sprava motor, priebeh vykonu a krutaku, je tvoja chyba. Keby ides na naftaku, tak tiez by bolo zle, ze zvadol za 3800otackami a benzinova atmo taha do 6000?Ma.rt píše: 17.01.2021 11:57 Ty zabudni pak na nejaky narust u EB s otackami. To ta atmosféra mi nikdy nepripravila tolik adrenalinu pri predjizdeni![]()
Turbobenzin (zalezi samozrejme od motoru) taha tiez kludne do 6000 otacok. Len nema ten pocit prudsieho narastu vykonu cez 4000, on pride skor a potom len postupne stupa.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Co to blabolis? Prave ze vim, ako sa správa. To jsem vedel uz v dobe, kdy ty jsi tahal kacera a od vas chodily Rapidy v takovy kvalite, ze i Dacia by se za to stydela.
Btw kroutak ti sam o sobe řekne kulovy, protoze jde o vykon, tak si to bez dogooglit.
Btw kroutak ti sam o sobe řekne kulovy, protoze jde o vykon, tak si to bez dogooglit.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Přesné..
Baví mě, jak někdo třeba řekne, že jeho 80kw turbo natře 100kw atmosféru, protože má větší krouťák
Baví mě, jak někdo třeba řekne, že jeho 80kw turbo natře 100kw atmosféru, protože má větší krouťák

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Nováček
- Příspěvky: 69
- Registrován: 14.09.2020 18:45
- Bydliště: Mělník
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mě baví ,když nějaká 1,0 EB to natře nějaké 1,6 atm. ,nebo nějaká 1,5 EB to natře 2,0 atm.
a hlavně se nesmí zapomínat ,že motory stárnou a opotřebovávají se a když při koupi mají třeba 100 kW , tak po 10 letech už mají třeba jen 85 kW ,ale to tady odborníci určitě vědí


a hlavně se nesmí zapomínat ,že motory stárnou a opotřebovávají se a když při koupi mají třeba 100 kW , tak po 10 letech už mají třeba jen 85 kW ,ale to tady odborníci určitě vědí


Naposledy upravil(a) maxik25 dne 17.01.2021 14:50, celkem upraveno 1 x.
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] a 0 hostů