Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.01.2021 16:25

fofok píše: 08.01.2021 14:20 Jenže ty motory mají být eko a když žerou 8,5l tak je něco špatně.Ostatně Fiat na to dlabe, proto se spojilo FCA s PSA jinak by na pokutách zaplatili majlant.
Tipo určitě nejede za 8,5, tak za 7 by mohlo. Za 8,5 tak to Doblo. Se podívej, kolik žere Courier s 1.0EB. V pohodě i 10.
Turbo zvyšuje účinnost, takže i s nepřímým vstřikem se spotřeba trochu sníží. Když na to budeš dupat, tak je to žravější než atmosféra, všechno má své pro a proti.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 08.01.2021 17:08

Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.01.2021 17:12

Mart no to ne teda hádáš špatně.1,4 tjet je fakt užranej motor na dnešní dobu😀
To mě ale od koupi neodradilo,vadilo mi spousta jinejch věcí 👍

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... ower_e=100


https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... power_s=88
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.01.2021 18:21

Ok, tak to není o 1, ale 1,3l/100km.
A ted jeste jedno srovnani
Tipo nizsi stredni trida 120k za 8,1.
Mondeo s 5q a s 20 let starým duratecem 145k za 8,8, a to v tom jsou auta na bioethanol zerouci 12, takze benzin je realne treba 8,5

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=1

A nyni focus 2.0..8,1

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... &gearing=1

Takze kam ten vyvoj dospel? Jen bych opakoval, co napsal uz ballu...
Bud nižší spotreba (a to ne vzdy) a k tomu pravdepodobne problemy, anebo jsme nikam moc nepřekročili. A t-jet se vesele vyrábí jen proto, ze papiry lzou, duratec je stazenej, protoze spotreba papirum odpovidala, za odmenu neprošel ekopozadavky. Realne je ale duratec na tom lip, ve focusech je za cca stejnou spotrebu jako tjet v tipu...a 25hp navic. Pridat 6q a tjet je v riti.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 08.01.2021 18:41

1.3 l je docela dost, k tomu si vem, že dvoulitr ve dvojkovém Focusu byla top motorizace, kterou si jen tak někdo nemohl dovolit a následně v bazarech v podstatě nesehnatelná. Dneska si i jouda jako já může koupit 92 kw motor, pro Titanium základní motorizace.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.01.2021 18:54

Ten dvoulitr by byl dneska o 100 klacků levnejsi, kdyby se mohl prodavat a pokud by cena odrazela kompletni naklady.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.01.2021 19:05

Ten Fiat není hlavně ale moderní motor,je to atmo s turbem stále to fire co jsem v měl v unu z r.1988 a u dobla 9,5l je otřesnejch.
U mýho golfa je rozdíl třeba 6 vs 8 tak to podle tebe taky nic není?
Za to mám ve 100 000 km třeba na novej motor v akci 😀
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.01.2021 19:40

Ten Fiat asi bude ale o dost levnější. No dle toho, co jsem psal, tak mi teď ten Fiat přijde jako naprostý nesmysl oproti atmosférám. Z tohohle pohledu mi dává větší smysl tedy ještě levnější atmosféra, kde možná ani po těch 100 tis. km by se rozdíl v kupní ceně nesmazal.
těch 9,5 otřesných není, 1.0 EB v Courieru bude podobný.
Když jsem kupoval Mondeo se 70 tis. km, tak 1.6 EB byly minimálně o 50, ale spíš 70 tis. Kč dražší. Počítám rozdíl ve spotřebě do litru na sto, takže bych vyšší cenu pokryl úsporou za benzín asi za 200 tis. km. Jasně, že EB jede lépe, na druhou stranu jako bonus je zase loterie, jak dlouho vlastně bude jezdit.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.01.2021 19:52

Levnější Fiat o něco málo je,ale zase strašnej co se týče kvality a výbavy.
Tvoje domněnky se nepotvrzují Courier s litrem taky o dva litry míň než doblo😀

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... power_e=92
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.01.2021 20:14

4 auta, těžko říct. V práci znám člověka, co to má, koupil si to s nadějí, že nebude daleko od nafty a občas hlásí čísla, že se docela divím
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.01.2021 20:19

Tady jich máš přes sto a žerou 7,11😂

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... =92&page=3
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 08.01.2021 20:38

fofok píše: 08.01.2021 19:52 Levnější Fiat o něco málo je,ale zase strašnej co se týče kvality a výbavy.
Tieto obohrane klise platili velmi davno. Doba sa dost zmenila.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 08.01.2021 20:59

Myslíš?
Já osobně obdivuju lidi, kteří utratí 500+ tisíc za fiat, Renault, Citroen, Peugeot.
Připadá mi to jako s historií, člověk to ví, už viděl že to nebylo dobrý, ale udělá to stejně znovu.
Naopak lidi, kteří tuhle, ale i 2x až 3x vyšší částku utratí za koncern, ti jsou pro mě spíš k smíchu.
Zrovna dneska jsem viděl recenzi na Golf 1.5 R-Line. Necelý milion korun. VW, lidový vůz....
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.01.2021 21:08

fofok píše: 08.01.2021 20:19 Tady jich máš přes sto a žerou 7,11😂

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... =92&page=3
Tak tomu asi kolega slape moc na krk. Predtim mel myslim passat 1.9 96kW, jenže v tom utopil tolik, ze uz naftu nechtěl.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.01.2021 21:09

enjoy píše: 08.01.2021 20:59 Myslíš?
Já osobně obdivuju lidi, kteří utratí 500+ tisíc za fiat, Renault, Citroen, Peugeot.
Připadá mi to jako s historií, člověk to ví, už viděl že to nebylo dobrý, ale udělá to stejně znovu.
Naopak lidi, kteří tuhle, ale i 2x až 3x vyšší částku utratí za koncern, ti jsou pro mě spíš k smíchu.
Zrovna dneska jsem viděl recenzi na Golf 1.5 R-Line. Necelý milion korun. VW, lidový vůz....
Lidový:) spis tuctovy, nudny...oproti focusu o 2 levely dolu..
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti