Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.01.2021 18:12

To sice ano, ale nejake fatalni zavady ta mazda nema. Ono to chce jedno, nebo druhy, ale ne primy vstrik s turbem
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 04.01.2021 18:13

Tak otvor mazdacke forum kolko je tam padnutych skyactive. Subjektivnym dojmom podstatne viac ako tu EB.
Jazdeny 1.6EB by som nekupil. To je pravda. Ale to asi ani 2.0 duratec.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.01.2021 18:16

stano. píše: 04.01.2021 17:42 Tak ako je chyba koncepcie sanie na 1.5 EB. Rozvody na TSI. Atd.
1.0 EB nenici LSPI mozno inou koncepciou. Mozno tym, ze nikto s tym nejazdi tak, ze v 1800 otackach dupe na plyn.
LSPI je sposobene polenami vodicmi. Manualnymi prevodovkami. Scasti nastavenim RJ motorov. A nemalo ma na svedomi olej - aditiva v nom.
Polena jsou jen jedna cast. A dalsi cast jsou ti s krátkými trasami. Studene to karbonovat bude, to karbonuje i neprimy vstrik, jenže tam to ma šanci aspon castecne procistit premiove palivo. U primeho vstriku dej se vule bozi. A to i bez turba, ony SCi nebyly uplne spolehlive a nakonec to zralo stejne jako konvencni 1.8ka.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 04.01.2021 18:36

Ano. To iste 0.9TCe vs 1.2TCe. Ten prvy aj ked 3 valec pod liter zvlada aj kratke trasy. V druhom pripade na ne s kombinaciou dlheho intervalu oleja doplatil nejeden motor.
Ked uz, tak hejtovat priamy vstrek.
Nie 3 valec. Nie turbo. Nie EGR. Ani maly objem. Lebo podla vsetkeho je spolocny menovatel problemov priamy vstrek.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.01.2021 18:37

stano. píše: 04.01.2021 18:13 Tak otvor mazdacke forum kolko je tam padnutych skyactive. Subjektivnym dojmom podstatne viac ako tu EB.
Jazdeny 1.6EB by som nekupil. To je pravda. Ale to asi ani 2.0 duratec.
Fakt? Tak to jsem nezaregistroval. Asi ten samotny primy vstrik je problemovy vsude.
Ono kazde auto je riziko, ty duratecy muzou zrat olej, to vubec nepopiram a clovek nevi, jaký servis to melo a jestli to nebylo stoceny. Ale pokud to ma proverenou servisku, nebal bych se toho zas tak moc. O 3 levely porad lepsi nez MPI od VW.
U toho 1.6 EB nepomůže ani ta serviska.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.01.2021 18:41

stano. píše: 04.01.2021 18:36 Ano. To iste 0.9TCe vs 1.2TCe. Ten prvy aj ked 3 valec pod liter zvlada aj kratke trasy. V druhom pripade na ne s kombinaciou dlheho intervalu oleja doplatil nejeden motor.
Ked uz, tak hejtovat priamy vstrek.
Nie 3 valec. Nie turbo. Nie EGR. Ani maly objem. Lebo podla vsetkeho je spolocny menovatel problemov priamy vstrek.
Je to tak, treba 1.8T od VW byl dobry motor.
Tak snad je uz vice pochopitelne, ze jsem si motor zvolil ne proto, ze bych byl zpatecnik, ale byla to volba rozumu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 04.01.2021 20:48

A jsme na začátku. Stálo za to kurvit motory do aut pro menší emise, když k tomuto efektu nakonec nedochází?
Nejsem proti novém věcem, ale musí to mít ten efekt, pro který se do ověřené klasiky hrabe.
Každý autosalon má na dvoře svůj servis. Když začnou něco nového prodávat, dochází k servisnímu školení techniků.
Všechny prodávané káry, projdou předprodejním servisem, tak nějaké řeči o neznalosti jsou mimo mísu. První garančky, opravy, dělají staří psi, a štěňata jen podávají klíče. Dle nich se i stanovuje technologický postup jednotlivých oprav a jejich čas. Ne u všech aut je stejná třeba jen výměna žárovky v leflektoru.
A pak od takového člověka dostanete informaci, že s tímto a s tímto jezdí na opravy během první a druhé garančky jak na běžícím pásu. Tady o tom člověk v dobré víře informuje, i o příčinách, a to se na něj slítnou jak supi, a dělají vše proto, aby věrohodnost této informace snížili na bod "0", protože jim to stojí v garáži.
Pak najednou se potvrzuje, že tato informace nebyla blud, ale realita.
A bude se obkecávat, jací jsou řidiči tupci, jaký to má litrový výkon a nízkou spotřebu.
Ale nikdo nepřizná, ž jak jsem psal, krok směrem takto konstruovaných oturbených babet , byl krokem do slepé uličky, nepřízná ani jeden.
A na to, aby to člověk vyslovil, nemusí mít ani dva doktoráty technického směru.
Jen opovrhovaným zde "selským rozumem" když zvyšuji tlaky, tak musím adekvátně zvýšit uložení kliky a dalších namáhaných dílů a ne opačně, ještě to omrdat, dát méně kroužků, ještě více vodnatější olej a ten bordel od kliky nerozprášený do směsy, hodit do sání.
Tady si pak hrát na geroje, že to jsou nepodložené fámy, a přitom při pohledu na auto v garáži prdel cvaká pětku drát, jestli to zrovna nepotká dneska mne.
No nechám slovo zdejším pokrokovým odborníkům.
Naposledy upravil(a) ballu dne 04.01.2021 20:56, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 04.01.2021 20:55

Jo je jiná doba a kdo se bojí s.r. v síni nebo jezdí šalinou.Si pamatuju tuhle pepíkovskou debatu u prvních naft Common railů a docela ze začátku zlobili a kde jsou dneska :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 04.01.2021 21:06

Nemáš nám tady něco technického ohledně žraní oleje u Deluratecu vysvětlit.
A ohledně nafty , to jako myslíš vážné?
Tam jako nastala technologická změna tak jako u oturbovaných přímovstřiků, to jako již se nafta nevstřikuje do stlačeného vzduchu ale stlačený vzduch do nafty?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 04.01.2021 21:12

Jasně a u benzínu přes turbo do katalyzátoru a zpět přes EGR do intercooleru a pak do zásobníku nesmyslů😅😂😂😂😂😂
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 04.01.2021 21:15

To bohatě stačí👍🏻
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24752
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 05.01.2021 08:36

ballu píše: 04.01.2021 20:48Každý autosalon má na dvoře svůj servis. Když začnou něco nového prodávat, dochází k servisnímu školení techniků.
Všechny prodávané káry, projdou předprodejním servisem, tak nějaké řeči o neznalosti jsou mimo mísu. První garančky, opravy, dělají staří psi, a štěňata jen podávají klíče. Dle nich se i stanovuje technologický postup jednotlivých oprav a jejich čas. Ne u všech aut je stejná třeba jen výměna žárovky v leflektoru.
A pak od takového člověka dostanete informaci, že s tímto a s tímto jezdí na opravy během první a druhé garančky jak na běžícím pásu.
1. jak ma skoleni pred prodejem vliv na funkci motoru? zadnou ... stary pes na nej kolikrat ani nejde, protoze zvlada starsi motory, tak je dostava k oprave ... a na detailni skoleni jde stene, aby se neco naucilo a melo na cem stavet
2. predprodejni servis - tam se s motorem nic nedeje (max. se prepne disgnostikou transportni mod do provozniho + kontrola olejove naplne)
3. prvni garancka - vymena oleje a filtru, na diagnostiku auto nepripoji, pokud si zakaznik na nic nestezuje ... co tam stary pes dela? nic, tohle se nechava uplnym zacatecnikum a pracovni doba je uz urcena od vyrobce podle testu ve fabrice
4. stary pes (z autorizovaneho servisu) pak v hospode rika, co prijelo za auto na servis, pokud je to auto necim zajimave (vubec na nem nemusi delat) ... takze se o vetsine z nich od nej nedozvis ... schvalne jestli Ti stary pes rekne, kolik aut za jeden den v servise meli a co na kterem delali (z hlavy Ti to nerekne ani vedouci servisu - bude vedet jen problematicke zakazky a odhadne kolik jich bylo na bezproblemove garancce) ... kdezto stary pes z garaze, pokud bude mit svoji prvni vymenu oleje v EB, tak o ni bude jeste tyden mluvit, protoze u nej byla "nova kara"
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 05.01.2021 08:46

Ty jsi v servisu dělal, nebo pro servis dělal? Jen tvá teorie od PC, tak to akorát můžeš šoupat nohama🤣
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9505
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 05.01.2021 08:50

Ballu byl si nekdy v autorizovanym servisu, popripadne byl si na skoleni od automobilky?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24752
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 05.01.2021 08:54

kdyz dojdou argumenty, zautocim na dotycneho

pro autorizovany servis jsem delal - externe 1 rok diagnostika, takze jsem mel prehled, kolik za den prijelo aut a ktera z nich potrebovala na diagnostiku a ktera byla "bezproblemova" ... a jaks na tom Ty? nebo (Tvymi slovy) uz soupes nohama? :totlsmile:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti