Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 04.01.2021 09:16

ma.rt: tak jsem to myslel. že u TSI nepoznám rozdíl mezi studený/zahřátý, kdež to u duratecu je to hodně znát.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.01.2021 10:43

Asi jak ktere TSI. Ta 1.4ka, co tu startuje vedle, to fakt pekny zvuky nejsou :-)
Osobně si myslim, ze kazdy motor musi byt studeny hlučnejsi nez zahraty, teplotni roztaznost funguje vsude.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 04.01.2021 10:58

Spíš to bude tím, že 15let staré auto je napíču odhlučněné oproti 2roky starému ;-) Proto je ten motor ve focusu slyšet vícero. A mondeo bude mít asi také lepší odhulčnění ;-)

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 04.01.2021 11:27

Dneska sem byl ve fordu nechat predbezne nacenit nejhorsi variantu serizeni ventilu (vsechny kalisky nove) + komplet rozvody. Celkem se vejdeme do 30tis. kazdopadne pan rikal ze rozvody a ventily delaji zcela bezne ze tam maji i auta ktere to s tim litrem zvladly uz 2x a maji najeto pres pul mega. Vse se dela ve 240tis km nejpozdeji. Rozvody sakumprdum 17tis.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5806
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 04.01.2021 11:40

pbjun píše: 04.01.2021 11:27 auta ktere to s tim litrem zvladly uz 2x a maji najeto pres pul mega.
Hmmm, takže cca 10. motor... :bravo22:

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 04.01.2021 11:55

No... Jedna se o 500tis na puvodnim motoru. Pouze se 2x udelaly rozvody a seridily ventily. Já osobně mám 200tis a motor tam je prvníx žádná reklamace na tomto kusu nebyla, to mi dnes potvrdil ve fordu když vyjel elektronickou servisní knížku.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 04.01.2021 12:01

Někdo nám tu lže :-( Protože podle místních odborníků není možné, aby tento motor tolik km vydržel

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 04.01.2021 12:09

Kdo chce se může stavit a zkontrolovat, že to auto má původní motor a že má najeto opravdu aktuálních 198 800km :D Nemám problém.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 04.01.2021 12:10

Tím nemyslím tebe, ale důchodce, začínajícího na b :D

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 04.01.2021 12:15

Ale já z toho motoru taky nejsem odvařenej. Samozřejmě bych daleko radši dvoulitr se stejnými parametry a klidně vyšší spotřebou, ta je mi úplně u zadele. Ale prostě ty auta nejsou. Navíc tady to bylo prostě v rodině, dva roky to defacto stálo a zavazelo na zahradě. Já sem se toho ujal a teď do toho holt nasypu peníze, ale to bych nasypal do všech aut. Auto jezdí, servis stojí peníze, žere to celkem málo, jede to dost svižně na naše potřeby takže co už. Ano tyto motory se i serou, tak jako se sraly starý zetecy a duratecy - když jsem se rozhlížel po dvojkovém focusu tak ty dvoulitry prostě žerou olej a 2,5 litr v mondeu má zase jiné problémy. Ve výsledku je to úplně u zadele co si člověk pořídí.

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 04.01.2021 12:17

Jojo, já u duratecu ted taky něco řeším, je to od dneška v servisu tak jsem zvědavý. Sice mi to olej nežere, vodu taky ne, startuje to na první dobrou, nechcípá to, ale už tam mám třetí termostat, prasklá hadice u odvětrávání klikové hřídele a tedka zase něco. A pak mi to někdo bude tvrdit, ež se atmosféra nesere. Bych ho zbil, za tydle lži :-(

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9505
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 04.01.2021 12:41

Kamos resil podobny problemy, ale je mu to tlakovalo do vody pres tesneni hlavy :roll:

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 04.01.2021 12:54

Známý má také dvoulitra durateca, najeto mín jak já a jemu to zase žere olej. Myslím že říkal 1l na 1000km, to je šílené. Plus měnil EGR ventil a další věci. To fakt není, že atmosféra je OK. To jsou prostě výmysly pár lidí zde.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.01.2021 13:20

Ja mam 160 tis.km a jedina zavada byla praskly drat v operce sedacky ridice. Znamená to, ze takto se chovají vsechna Mondea 2.0?
Chtelo by to vic používat mozek a mene se tu ohánět demagogickymi vyblitky. Každý motor muze najet 300 tis.km, i pul mega. To, co my s atmosferami tvrdime, je, ze nove motory jsou mnohem nachylnejsi na zavady a citlivejsi na jizdni rezim. Ktere duratecy se fatalne sypaly pro xx xxx km? Zadne... mozna nekomu, kdo to honil studeny a dlabal na servis. Ale nove motory odcházejí, i kdyz se dodrzuje servis, jen maji nevhodný provoz. A to nejsou žádné jednotky motoru. Stejně jako nafta, u ktere se taky zakarbonuje motor a ucpe dpf, kdyz se s ni nevhodne jezdi. Kdo hodne jezdi a pouziva hlavu, ten bude bez problemu, ale mnoho lidi jezdi s detmi, na nákupy a sem tam dovca/vylet. Pro nove benziny i naftu uplne na h...o. Pbjun to pise dobre..na vyber uz nic moc neni, tak zvolil nejmenší zlo. A presne jako on i ja rikam, ze radeji poctivý atnosfericky dvoulitr nez foukanej 3-hrnek,ve kterém se samozřejmě da taky hezky jezdit, ale mne se taky lepe jezdi v te vetsi atmosce, i kdyz zere pri mem rezimu o litr vic.
Delate si prdel z ballu, ale ja kdyz se bavim s lidmi, co do aut delaji, tak mluví uplne stejne. Vesmes jsou to ale lide 50+, kterým pod rukama uz neco proslo. Mlada rychlokvaska, co ji teprv zacaly rust vousy a inkoust na vyucnim listu jeste nezaschnul, ten samozrejme bude tvrdit neco jineho, protoze turbomotor tahne vocpoda woe a dela vrrrrn. Servisy a servisaci potrebujou praci, tak komunikace k zakaznikum je naprosto odlisna, nez kdyz se budete bavit jen nekde za rohem, nebo treba v te hospode.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24752
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 04.01.2021 13:34

Ma.rt píše: 04.01.2021 13:20Delate si prdel z ballu, ale ja kdyz se bavim s lidmi, co do aut delaji, tak mluví uplne stejne. Vesmes jsou to ale lide 50+, kterým pod rukama uz neco proslo.
... tady mam jiny nazor: ty nove motory jsou dost odlisne od toho, co znaji z drivejska ... navic se neda "pohledem" poznat, v cem je problem (potrebujes diagnostiku a live data) ... a k tomu se k nim dostane vetsinou motor, ktery ma neco za sebou (tj. nevideli ten motor novy a ani starsi slusne udrzovany) a jeste je kolem nej spousta dilu, ktere ovlivnuji jeho chod ... a kvuli tomu vsemu si udelali nazor, ze "novy je spatny"
--------------------
ja nerikam, ze stare atmosfery jsou lepsi nebo horsi (atmosfera vic vyhovuje memu jezdeni, proto ji mam :wink: ), ale prijde mi, ze nekteri ty nove motory odsuzuji nepravem :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host