Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 17.12.2020 15:47

Přesně :) :mrgreen:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 01.01.2021 09:46

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 01.01.2021 22:00

+1
...a korunu tomu nasazuji sami vyrobci, kteri s pomoci tzv. rádce řazení davaji uzivatelum navod, jak si motor znicit :lol:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 01.01.2021 22:19

Jako úplně skvělej fór je, že mi to to radí řadit nahoru, když mám zařazenou pětku :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 525
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kPetr » 02.01.2021 01:36

No a potom kup ojetinu, která bude sice relativně zánovní ale s takovýmto "moderním" motorem. Pravděpodobnost úspěchu na dobrý kus, který ještě hodně dlouho vydrží, je téměř srovnatelná s výhrou v loterii. Riziko, že nevíme jak se k tomu bývalý majitel choval a jaký měl styl jízdy, tady bylo samozřejmě vždycky. Ale u těchto motorů je bohužel násobně větší.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

ovo
Junior
Junior
Příspěvky: 308
Registrován: 20.04.2020 06:54
Bydliště: Nusle

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ovo » 02.01.2021 08:50

Tak pokud je ta 'zánovní ojetina' v automatu, tak bych se nebál, tam to dusit pod plynem v nízkých otáčkách ani nejde.
Galaxy 2018 EB 2.0 Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24752
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 02.01.2021 09:53

zklamu Te - nove automaty bohuzel trapi motor v nizkych otackach skoro celou jizdu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 02.01.2021 10:07

Ano, ale nie v pasme LSPI. Pri stlaceni plynu podradia. Co s manualom casto ludia nerobia, pockaju na zatah turba.
Napriklad aj Oplacke 1.4turbo nicilo LSPI takmer vyhradne s manualom. Automaty boli ok, tam si vzdy podradilo. Nedusilo motor na plny plyn od 1800 otacok.

Ja som sa postupne naucil s mojim Powershiftom. Starsi typ v 2.0TDCi mondeu drzal podla mna rozumne otacky. Tento novy, ako pises, "na spotrebu" - radi hore prilis skoro. Takze po meste nejdem 60kmh tempomatom (lebo mi zaradi 5ku), ale 59kmh, kedy drzi 4ku.
Co ma serie je "sportovy rezim" (ak sa to na naftovom MPV da vobec tak volat). Tam pri jazde drzi nizsi stupen, vyssie otacky, niekedy az privysoke. Ale ked zapnem tempomat, tak ide presne rovnako ako D rezim. Co trochu aj dava zmysel, len sa nim neda donutit prevodovka zaradit nizsi stupen.
A dalsia hlupost je, ze ked v D rezime podradim manualne kvoli nizkym otackam, tak o par sekund si aj tak zaradi svoju rychlost.
No ale kolko soferov to takto riesi...
Naposledy upravil(a) stano. dne 02.01.2021 11:09, celkem upraveno 1 x.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 02.01.2021 10:59

enjoy píše: 01.01.2021 22:19 Jako úplně skvělej fór je, že mi to to radí řadit nahoru, když mám zařazenou pětku :mrgreen:
Nahoru je naproti petce, zkus to, kdyby to neslo, proste to tam narvi :mrgreen:
Divim se, ze mas radce, u tech našich motoru se da bez problemu vyuzit cokoliv z otacek :lol:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 525
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kPetr » 02.01.2021 13:55

ovo píše: 02.01.2021 08:50 Tak pokud je ta 'zánovní ojetina' v automatu, tak bych se nebál, tam to dusit pod plynem v nízkých otáčkách ani nejde.
Jenomže automat bych nikdy nechtěl, na tyhle "vymoženosti" prostě nejsem. Nemám rád, když nějaký stroj přemýšlí a dělá něco za mě, to bych si tu jízdu neužil. Jsem prostě asi stará škola. K automatu mě donutí až nějaký hybrid nebo elektro :mrgreen: , až v době kdy nebude na výběr a jiná "normální" auta už nebudou. Ale doufám, že tohle snad ve svém řidičském životě už nezažiju.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

ovo
Junior
Junior
Příspěvky: 308
Registrován: 20.04.2020 06:54
Bydliště: Nusle

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ovo » 02.01.2021 18:09

Nikdy neříkej nikdy :D
ZaQik píše: 02.01.2021 09:53 zklamu Te - nove automaty bohuzel trapi motor v nizkych otackach skoro celou jizdu
Pravda je, že na dálnici to s tempomatem vyjíždí kopce bez podřazování i tam, kde bych u manuálu asi už řadil. Ale při šlápnutí na plyn to podřadí vždy.
stano. píše: 02.01.2021 10:07 ...Co ma serie je "sportovy rezim" (ak sa to na naftovom MPV da vobec tak volat).
...
No ale kolko soferov to takto riesi...
Já jsem si všiml, že dneska se sportovní režim na volič u naftových motorů už ani moc nedává. Ale pokud máš navolen sportovní režim a řadíš manuálně, tak by snad tempomat přeřadit neměl... ale nevím, nezkoušel jsem takovou kombinaci.
Galaxy 2018 EB 2.0 Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 02.01.2021 18:17

Nie, nepreradi, S pri manualnom radeni drzi. Zas som nekupoval automat na manualne radenie. Lepsie casy radenia dvojspojky na MPVcku fakt netreba.
Sko moze radit aj automaticky. Na tempomate drzi rovnaky stupen ako D.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 03.01.2021 17:09

viewtopic.php?f=3&t=49335&start=75

Tehdy se psal rok 2014, velké bum s EB. A nyní se píše rok 2021, a kolem dokola přichází noví majitelé na rady . Koupil jsem ho v bazaru, ve velmi hezkém stavu........
To bylo u aut, kdy nějaká ptákovina znepříjemnila chod motoru ve 180 tisících.
A nyní již sklízíme zaseto ve slepé uličce. V 50 tisících turba, voda, písty. Ve 100 tisících rychle s tímto paskvilem do bazaru. A pak ti se100-150 tisíci, co ho koupili v bazaru, přijdou zde na radu.
Tady je pak jen jedna rada. Při koupi mít ještě 200 táců navíc, na nový motor a k tomu dát na modlení, aby i ten nový vydržel aspoň těch 50 tisíc.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

maxik25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 14.09.2020 18:45
Bydliště: Mělník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maxik25 » 03.01.2021 18:03

ballu - a můžu se zeptat proč to zrovna ty tak PROŽÍVAŠ na sklonku své řidičské kariery, ne-li na konci :wink: :D
To co tě poveze na poslední projížďku bude mít určitě pořádný motor :lol: :lol: :lol: žádný EB který by tě nedovezl :D :D
1955106-mercedes-benz-e-290-td-pohrebni-vuz--28pohrebak-29-1.jpg
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 03.01.2021 18:54

Junáku, taková kára může klidně vézt zítra tebe. Takovým směrem se snaha o vtip nedělá, většinou se nevyplácí.
A za druhé, až přichází na má slova, někteří, co se v tehdejší době bili za babety , již zde nejsou. Zbytek dělá mrtvého brouka.
Napsat, před těma 6 roky jsi měl Ballu pravdu, to raději dělají , že nic takového se tu neřešilo.
A ty máš jaký problém?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti