Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 01.11.2020 21:49

enjoy píše: 01.11.2020 00:00 Stano, když můžou moderní koncernový motory vycházet ze škody 1000MB? Kde je problém?
Problem je to, ze skyactive ma zlozitostou a kurvitkami velmi daleho od 15 rocnej atmosfery.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 01.11.2020 21:53

enjoy píše: 01.11.2020 00:25 Kdyz zavřu obě oči ve prospěch litroveho ecoboostu a budu podle spritmonitor porovnávat 92kw tzv. moderní motor ve focusu III s prehistorickým 2.0i duratecem ve Focusu II, tak je rozdíl průměru přesně 1,43l.
Takze pri 15t km rocne je to 260eur na benzine. Plus netreba to tolko kvaltovat, potiahne aj v nizsich otackach (uzivatelsky privetivejsie), rychlejsie sa zahreje. Pre mnohych ludi dostatocne dovody.
Naposledy upravil(a) stano. dne 01.11.2020 22:18, celkem upraveno 1 x.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 01.11.2020 21:56

Karel2 píše: 01.11.2020 09:54 Zkuste opravit dnesni 3 valec nebo ten 2,0i zde spominany.
Na tom 3 valci nadherne kopu miesta vsade okolo. Este aj vyfuk otoceny spredu.
Na 2.0 chces vymenit ventil odvetrania spodku motora, alebo hadicku k nemu, alebo MAF senzor, a treba davat dole cele sanie. A co je to za debilnu robotu ani nehovorim, ked sa tam neda k nicomu poriadne dostat, lebo od chladica nie je miesto ani na prestrcenie ruky.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 01.11.2020 21:57

enjoy píše: 01.11.2020 11:21 Dnešní auta mají v manuálu, že spotřeba 1,5l oleje na 1000/km je vlastnost, nikoliv závada.
Toto mal este Fiat Cinquecento z 1994 :ble2:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 01.11.2020 22:07

miki21 píše: 01.11.2020 12:28 A proč asi? :totlsmile:
Lebo ti kreteni nedokazu ani poriadne zalozit vzduchovy filter. A maju robit GO motora?
Navyse, ked prinesies 8 rocne auto, kde cena dielov a prace dosahuje hodnotu auta, nikto normalny sa do toho nepusti.
A posledny dovod - ovela mensie tolerancie ako volakedy. Nestaci to tam len tak ledabolo nasekat. Na dodrzanie tolerancie povedzme na vybruse je treba na to mat zodpovedajucu masinu a schopnosti.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 02.11.2020 06:27

stano. píše: 01.11.2020 21:56
Karel2 píše: 01.11.2020 09:54 Zkuste opravit dnesni 3 valec nebo ten 2,0i zde spominany.
Na tom 3 valci nadherne kopu miesta vsade okolo. Este aj vyfuk otoceny spredu.
Na 2.0 chces vymenit ventil odvetrania spodku motora, alebo hadicku k nemu, alebo MAF senzor, a treba davat dole cele sanie. A co je to za debilnu robotu ani nehovorim, ked sa tam neda k nicomu poriadne dostat, lebo od chladica nie je miesto ani na prestrcenie ruky.
to vidim taky jako vyhodu, vice mista na "bezne" opravy, ja spis myslel opravu jako velkou s motorem ven z auta

mm. kdyz mluvime o tom miste kolem motoru, obcas me dostava kdyz musis sundat kolo pro vymenu zarovky u nekterch novejsich aut :D
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 02.11.2020 06:48

miki21 píše: 01.11.2020 12:52 pokud máš patřičné vybavení a znalosti, tak otázka jednoho dne. :wink:
pracovní doba je běžně 8 hodin.
podle tebe by měl člověk za 4 hodiny stihnout vyndat motor z auta a ještě ho rozebrat... to jsi asi z jiné planety....

za 4 hodiny se běžně dělají jen rozvody... :dih:
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 02.11.2020 07:05

Všechno jde, když se chce. Ale proč by si servis účtoval 8 hodin práce, když se na tom může motat týden.😀
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 02.11.2020 07:22

tak ty absolutně nevíš která bije :irre:
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5806
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 02.11.2020 07:28

miki21 píše: 02.11.2020 07:05 Všechno jde, když se chce. Ale proč by si servis účtoval 8 hodin práce, když se na tom může motat týden.😀
Jojo, "vseci kradnu!".

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 02.11.2020 07:38

Ne, všichni chtějí vydělat.😉
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 10.11.2020 21:09

Docela mě zaujalo vyjet si na spritmonitor.de údaje jednotlivých generací.
- možná nefiltruju kritéria úplně dobře, ale zadávám:

Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 95-112kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 7,41, nejčastěji 7,2
2012 - 2014, 7,48, resp. 7,3
2007 - 2009, 8,03, resp. 7,8
2001 - 2003, 8,83, resp. 8,7

Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 85-95kW, benzín.
roky:
2016 - 2018, průměr 6,68, nejčastěji 6,7
2012 - 2014, 6,61, resp. 6,4
2007 - 2009, 7,90, resp. 7,9
2001 - 2003, 8,42, resp. 8,7

Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon do 75kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 6,60, nejčastěji 6,9
2012 - 2014, 6,57, resp. 6,3
2007 - 2009, 7,64, resp. 7,9
2001 - 2003, 7,42, resp. 7,3

dovolím si k tomu zase několik závěrů:
- mezigeneračně mě překvapil malý rozdil u nejsilnějších motorizací - 0,8, 0,55 a 0,07, pokud bych vzal rozdíl u Mk1 2,0 a 1,5 ecoboost v Mk3, tak je rozdíl pod 1,4l.
- markatní je příspěvek litrových tříválců v 92kW verzi - ale tady se už ukazuje, že nejnovější motory nemají nízké emise zadarmo. Rozdíl kolem 1,75 l/100 je nejpatrnější
- v kategorii nejslabších motorů se přeplńování tolik neuplatnilo, pokles je nejmenší, něco přes 0,75l - opět je vidět nárůst u nejnovějších. Navíc Mk2 focusy nabraly na váze a zkrátily převody oproti Mk2 - výrazný nárůst spotřeby se zde musel projevit. I to je zajímavé, zatímco u slabších motorů šla spotřeba Mk1 vs Mk2 nahoru, u silnějších naopak.

Troufám si na základě dat tvrdit, že se pomocí downsizingu podařilo snízít spotřebu / CO2 zhruba kolem 20% za cca 15 let. Ale je zajímavý, že třeba dvoulitr v Mk2 jezdí s o 0,8l lepší spotřebou než dvoulitr v MK1 (obě atmosféry, ale technika odlišná - o generaci novější Duratec-HE je proti starším ZETECům skutečně výrazně úspornější). Naopak Mk3 vs Mk2 je rozdíl atmosféra vs přeplňování jen 0,55l, byť přeplňované motory jsou mnohem dynamičtější. Jen ten 1.6 ZETEC, později jen přeznačený na Duratec, přežil celou éru Focusu až do konce Mk3; dle mého pro MK1 nejlepší motorizace, v Mk2 se ale trápí s vysokou hmotností a krátkými převody. A vlastně se i dočkal reinkarnace v podobě 1.6 ecoboost.

Jen taková úvaha - a co bude dál? Co s tím provede nástup mild/ plug-in hybridů?
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 10.11.2020 21:58, celkem upraveno 3 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9505
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 10.11.2020 21:23

Pěkná rozborka :gott: :bravo22: :bravo22:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 11.11.2020 13:05

Za 15 let to neni jen downsizing.. právě ze i ty atmosfery byly účinnější, ale bez dopadu do spolehlivosti.
Ja mel escorta combi 1.6 66kW a s tim jsem jezdil za 7,7, nasledovalo Mondeo 1.8 92 kW za 8,1 (to me překvapilo nejvíc, protože mi prislo, ze to jezdi celkem úsporne, ale caste krátké trasy v zime to dost ovlivnily) a ted mondeo kombi 2.0 107 kW za 7,5.
Kdyz jeste zohlednim narust hmotnosti, tak ten 2.0 na atmosku uz jezdi za slusnou spotrebu. 1.6Eb by byla lepsi max o litr, ale ty starosti s tim...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 11.11.2020 13:36

never tomu ze o litr min, 7-8 je pro "normalni" jezdeni u 1,5 :)
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 2 hosti