Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 01.11.2020 13:38

Není...
Tady je to o principu neopravuj, ale vyměňuj větší/dražší celky.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 01.11.2020 13:41

presne tak je to obojim, konstrukce je udelana tak, ze to bez nejak destrukce nerozdelas a tedy i dily nikdo nedodava, nedela(i druhovyroba) proc prodavat dily, kdyz vic vydelas na polomotoru, navic motoraru uz moc neni :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 13:46

miki21 píše: 01.11.2020 13:37 řeč byla o výměně polomotoru, což je otázka jednoho dne. GO už opravdu na nových motorech nikdo dělat nechce. :wink:
Nevím, jestli to je konstrukcí motorů, nebo nedostatkem dílů.
No nevím jak v jiných případech, ale u mě se nešlo cíleně po výměně polomoru ..
Nejdříve se motor komplet rozebral , aby se zjististila příčina poruchy čímž byl prasklý píst.
Poté se dával nový spodek, nová všechna těsnění, nové rozvody, nová spojka.....
Práce bylo vyfakturováno za 18 000,-, kolik hodin to bylo, to už si nepamatuji, mám to v tom autě v kaslíku, myslím že to bylo 2 -3 dny, s tím, že 1 den ven a necelé 2 dny zpět. Auto ale bylo v servise víc jak měsíc, protože mají objednané právě ty výměny olejů a jiné prkotiny, které je živí...
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.11.2020 13:46

I u polomotoru musíš nechat srovnat hlavu a většinou jeden den rozděláš,zjistíš co je opotřebený a pak řešíš objednáváš,sháníš,necháváš repasovat.Jeden den je utopie.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 13:47

Karel2 píše: 01.11.2020 13:41 presne tak je to obojim, konstrukce je udelana tak, ze to bez nejak destrukce nerozdelas a tedy i dily nikdo nedodava, nedela(i druhovyroba) proc prodavat dily, kdyz vic vydelas na polomotoru, navic motoraru uz moc neni :nixw:
chlapík, který mi polomotor prodal, je opravuje, takže díly někde budou... :wink:
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24752
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 01.11.2020 13:48

z nekolika motoru se sklada jeden
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 13:50

tak to není... ten spodek měl vše nové... nové písty, ložiska ... jen blok je starý, ale opravený
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 13:51

i ve fordu mi nabízeli nový píst, s tím , že ho dají do toho původního, že by to prý třeba za studena klepalo...
to jsem odmítl, protože je to podle mě nesmysl a "zesralo" by se to to znovu
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.11.2020 13:53

Kolikrát i když to výrobce nedodává,si zlatý český ručičky poraděj.Převložkujou nevyvložkovaný válce,navařej,přebroušej atd.
Tenhle núže zavařovat uvařený prasklý bloky a dávat novej vnitřek.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 01.11.2020 13:58

Hoffis píše: 01.11.2020 11:50 mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...

jenže zrovna třeba předešlá generace 1.6 ve focusu a jeho žravost oleje je taky kapitola... a týkalo se i 1.8 a i 2.0
No a takových nešťastníků je spousta... mam pocit, ze kdyby tady nekterym k prasklymu valci ford jako bonus jeste nas.ral do krku, tak mu podekuji.
Ad spotreba oleje - nove motory jej zerou od zacatku. U tech starych je to o včasne vymene. Pak se motor udrzuje cisty, nekarbonujou krouzky a vydrzi to dlouho. Ono si staci prohlédnout ofocene servisky v autobazarech na webu, ani v D ti lide důsledně nedodrzuji servisní intervaly. Pritom prave čistý olej je zasada c.1 pro bezproblemovy chod.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.11.2020 14:02

No,alespoň k něčemu jsme se tu dobrali a to že GO motoru je stále GO motoru a ne výměna celků a to i u litru :palec_nahoru:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5806
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 01.11.2020 14:10

Ma.rt píše: 01.11.2020 13:58 Ad spotreba oleje - nove motory jej zerou od zacatku.
Jak moc novy? Že jsem ještě během 60k km nemusel dojít ani deci. Ale opakuje se to tu pořád dokola jako mantra.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.11.2020 14:12

Desatero je desatero :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.11.2020 14:16

Já bejt holandským chipařem tak jsem taky naštvanej,že přijdu o kšeft a sepsal bych alespoň patnáctero proč jsou dnešní motory na nic😄
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 01.11.2020 14:27

Stanley_vy píše: 01.11.2020 14:10
Ma.rt píše: 01.11.2020 13:58 Ad spotreba oleje - nove motory jej zerou od zacatku.
Jak moc novy? Že jsem ještě během 60k km nemusel dojít ani deci. Ale opakuje se to tu pořád dokola jako mantra.
Proc delas hloupyho? Je to častá vlastnost novych motoru, tak bud rad, ze mas kliku. Kdyz napíšu, ze ecoboostum praskaji valce, tak to taky chapes, ze se to děje vsem?
Moje puvodni 1.8ka ma 260 tkm a nezere olej. Mas jeste co dohanet.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 1 host