Atmosféra vs. downsizing motory
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Začíná se ukazovat, že moderní motory dají nájezd 200tisíc km s klidně větším přehledem a vyšší spolehlivostí, než ty staré (ať už turbo, nebo atmo). Co bude pak- 300t km a dále, to se brzy dozvíme, ale zásadní problém v tom nevidím - možná u těch extra namáhaných výměna turba?
V dnešní době opravdu není důvod kupovat natož vyrábět koncepčně zastaralé líné a užrané atmosféry pro masy (3-4 válcové), pokud tu máme alternativu s lepším výkonem, charakteristikou i spotřebou.
Jinak ta vysoká spotřeba oleje do 1l/1000km jako vlastnost byla už v roce 2009 u koncernu. Proč to házet na nová auta?
V dnešní době opravdu není důvod kupovat natož vyrábět koncepčně zastaralé líné a užrané atmosféry pro masy (3-4 válcové), pokud tu máme alternativu s lepším výkonem, charakteristikou i spotřebou.
Jinak ta vysoká spotřeba oleje do 1l/1000km jako vlastnost byla už v roce 2009 u koncernu. Proč to házet na nová auta?
Ford Focus ST 2014
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...
jenže zrovna třeba předešlá generace 1.6 ve focusu a jeho žravost oleje je taky kapitola... a týkalo se i 1.8 a i 2.0
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...
jenže zrovna třeba předešlá generace 1.6 ve focusu a jeho žravost oleje je taky kapitola... a týkalo se i 1.8 a i 2.0
Naposledy upravil(a) Hoffis dne 01.11.2020 11:53, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
o tomhle vím...ale určitě to nemají v manuálu všechna nová auta, jak zde bylo psáno... proto bych rád viděl výstřižek z manuálu .....IvanSt píše: 01.11.2020 11:48
Jinak ta vysoká spotřeba oleje do 1l/1000km jako vlastnost byla už v roce 2009 u koncernu. Proč to házet na nová auta?
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4976
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
ja narozdil od Tebe zazil dobu silenych dovozu devadesatek a vim co jsme vse delali s kastli ci motorem aby to jezdilo, dale Ti to vyvracet nebudu je to zbytecne
Jak to souvisí s tématem?Já v devadesátkách taky už měl papíry a hrabal se v autech tak mám víc pravdu





nebo jak?Správnej mechanik opraví všechno.
Jak to souvisí s tématem?Já v devadesátkách taky už měl papíry a hrabal se v autech tak mám víc pravdu
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak samozřejmě že je to tvrzení přitažené za vlasy, je to spíš marketing, aby lidem vnukli pocit, že musí auto měnit dříve, než byli zvyklí..
Dnešní auta(až na výjimky) mají velký plus v antikorozní úpravě například, už moje 12 leté Mondeo na sobě nemá známku koroze, to můj předešlý Escort rozhodně říct nemohl
Nicméně, i dnešní tříhrnek něco najede, jen ty servisní náklady budou trošku jinde a vespojení s kurvítky je otázka, jestli ten litr a půl na spotřebě stojí za to a je to to, co člověka přesvědčí o tom, aby s takovou roztřesenou nádherou jezdil.
Dnešní auta(až na výjimky) mají velký plus v antikorozní úpravě například, už moje 12 leté Mondeo na sobě nemá známku koroze, to můj předešlý Escort rozhodně říct nemohl

Nicméně, i dnešní tříhrnek něco najede, jen ty servisní náklady budou trošku jinde a vespojení s kurvítky je otázka, jestli ten litr a půl na spotřebě stojí za to a je to to, co člověka přesvědčí o tom, aby s takovou roztřesenou nádherou jezdil.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24752
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
no, nove motory vyzaduji citlivejsi zachazeni (nejdriv prohrat, pak dochladit a mezitim nepodtacet), coz neni standardni chovani pro masyIvanSt píše: 01.11.2020 11:48 V dnešní době opravdu není důvod kupovat natož vyrábět koncepčně zastaralé líné a užrané atmosféry pro masy (3-4 válcové), pokud tu máme alternativu s lepším výkonem, charakteristikou i spotřebou.
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4976
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A já myslel,že se generálka už dneska nedělá,mění celej motor kus za kusHoffis píše: 01.11.2020 11:50 mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...
jenže zrovna třeba předešlá generace 1.6 ve focusu a jeho žravost oleje je taky kapitola... a týkalo se i 1.8 a i 2.0


Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
ja jen odpovidal na tohle


timhlefofok píše: 01.11.2020 10:41 Ty si jistě zkoušel opravit nebo viděl rozdělanej vůbec nějakej motor,že víš co se líp opravujuje![]()
mm. mozna bych si zjistil co znamena GO motoru, vymena polomotoru to urcite neniKarel2 píše: 01.11.2020 11:37 ja narozdil od Tebe zazil dobu silenych dovozu devadesatek a vim co jsme vse delali s kastli ci motorem aby to jezdilo, dale Ti to vyvracet nebudu je to zbytecne![]()

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
tak nevím jestli to byla generálka...
prostě praskl píst a já sehnal polomotor... dělali to přímo ve fordu, protože jinde to ani nechtěli...
vyšlo mě to na 60tis...
kdyby to vyměnili ve Fordu za jejich polomotor, tak by to vyšlo na 120 tis, protože oni chtěli čistě za ten polomotor 90tis, cožř je nesmysl...je to skoro hodnota auta
prostě praskl píst a já sehnal polomotor... dělali to přímo ve fordu, protože jinde to ani nechtěli...
vyšlo mě to na 60tis...
kdyby to vyměnili ve Fordu za jejich polomotor, tak by to vyšlo na 120 tis, protože oni chtěli čistě za ten polomotor 90tis, cožř je nesmysl...je to skoro hodnota auta
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
moptor byl komplet rozebraný a vadná část byla vyměněna, celý spodek...Karel2 píše: 01.11.2020 12:07 mm. mozna bych si zjistil co znamena GO motoru, vymena polomotoru to urcite neni![]()
podle mě to GO je
nebo co je teda podle tebe GO?
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
nereagoval jsem sice na Tebe, ale sam jsi to napsalHoffis píše: 01.11.2020 11:50 mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...

Edit: v podstate vymezeni vsech vuli na spravnou hodnotu, at uz vybrusem, nova loziska, dily, pretesneni atd. atd. urcite ne jako dnes vymenou celku, polomotoru

Naposledy upravil(a) Karel2 dne 01.11.2020 12:16, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jasně, ale to by si zasloužil každý motor. Navíc tahle rada se používá už dlouhá léta jako strašák a lidé si pak myslí, že po běžné jízdě musí dochlazovat turbo minuty, což je blbost.ZaQik píše: 01.11.2020 11:53 no, nove motory vyzaduji citlivejsi zachazeni (nejdriv prohrat, pak dochladit a mezitim nepodtacet), coz neni standardni chovani pro masy
Ještě že to u elektromotoru nebudou řešit vůbec

Ford Focus ST 2014
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
o polomotoru jsem tu psal já, tak jsem předpokládal, že se to týká mě...
ale OK

Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Je to sice mimo téma, ale když jsi to nakousl...
Moc by mě zajímala hodnota elektroauta, po dejme tomu 5-7 letech provozu, kdy budou na výměnu baterky, za cca 300 tisíc.
Jsem celkem zvědavý, co se ohledně bazarových elektroaut bude dít.
Moc by mě zajímala hodnota elektroauta, po dejme tomu 5-7 letech provozu, kdy budou na výměnu baterky, za cca 300 tisíc.
Jsem celkem zvědavý, co se ohledně bazarových elektroaut bude dít.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
divil by jsi se, ale o nějakém dochlazovaní turba valná většina řidičů nikdy neslyšela...IvanSt píše: 01.11.2020 12:14Jasně, ale to by si zasloužil každý motor. Navíc tahle rada se používá už dlouhá léta jako strašák a lidé si pak myslí, že po běžné jízdě musí dochlazovat turbo minuty, což je blbost.ZaQik píše: 01.11.2020 11:53 no, nove motory vyzaduji citlivejsi zachazeni (nejdriv prohrat, pak dochladit a mezitim nepodtacet), coz neni standardni chovani pro masy
Ještě že to u elektromotoru nebudou řešit vůbec![]()
a to že by se měl nechat vydýchat jakýkoli motor, to je prostě fakt
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti