Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 01.11.2020 11:48

Začíná se ukazovat, že moderní motory dají nájezd 200tisíc km s klidně větším přehledem a vyšší spolehlivostí, než ty staré (ať už turbo, nebo atmo). Co bude pak- 300t km a dále, to se brzy dozvíme, ale zásadní problém v tom nevidím - možná u těch extra namáhaných výměna turba?
V dnešní době opravdu není důvod kupovat natož vyrábět koncepčně zastaralé líné a užrané atmosféry pro masy (3-4 válcové), pokud tu máme alternativu s lepším výkonem, charakteristikou i spotřebou.

Jinak ta vysoká spotřeba oleje do 1l/1000km jako vlastnost byla už v roce 2009 u koncernu. Proč to házet na nová auta?
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 11:50

mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...

jenže zrovna třeba předešlá generace 1.6 ve focusu a jeho žravost oleje je taky kapitola... a týkalo se i 1.8 a i 2.0
Naposledy upravil(a) Hoffis dne 01.11.2020 11:53, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 11:52

IvanSt píše: 01.11.2020 11:48

Jinak ta vysoká spotřeba oleje do 1l/1000km jako vlastnost byla už v roce 2009 u koncernu. Proč to házet na nová auta?
o tomhle vím...ale určitě to nemají v manuálu všechna nová auta, jak zde bylo psáno... proto bych rád viděl výstřižek z manuálu .....
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.11.2020 11:52

ja narozdil od Tebe zazil dobu silenych dovozu devadesatek a vim co jsme vse delali s kastli ci motorem aby to jezdilo, dale Ti to vyvracet nebudu je to zbytecne

Jak to souvisí s tématem?Já v devadesátkách taky už měl papíry a hrabal se v autech tak mám víc pravdu 😄😄😄😄😄😄😄nebo jak?Správnej mechanik opraví všechno.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 01.11.2020 11:53

Tak samozřejmě že je to tvrzení přitažené za vlasy, je to spíš marketing, aby lidem vnukli pocit, že musí auto měnit dříve, než byli zvyklí..
Dnešní auta(až na výjimky) mají velký plus v antikorozní úpravě například, už moje 12 leté Mondeo na sobě nemá známku koroze, to můj předešlý Escort rozhodně říct nemohl :mrgreen:
Nicméně, i dnešní tříhrnek něco najede, jen ty servisní náklady budou trošku jinde a vespojení s kurvítky je otázka, jestli ten litr a půl na spotřebě stojí za to a je to to, co člověka přesvědčí o tom, aby s takovou roztřesenou nádherou jezdil.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24752
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 01.11.2020 11:53

IvanSt píše: 01.11.2020 11:48 V dnešní době opravdu není důvod kupovat natož vyrábět koncepčně zastaralé líné a užrané atmosféry pro masy (3-4 válcové), pokud tu máme alternativu s lepším výkonem, charakteristikou i spotřebou.
no, nove motory vyzaduji citlivejsi zachazeni (nejdriv prohrat, pak dochladit a mezitim nepodtacet), coz neni standardni chovani pro masy
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 01.11.2020 12:03

Hoffis píše: 01.11.2020 11:50 mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...

jenže zrovna třeba předešlá generace 1.6 ve focusu a jeho žravost oleje je taky kapitola... a týkalo se i 1.8 a i 2.0
A já myslel,že se generálka už dneska nedělá,mění celej motor kus za kus :dih: psali to v desateru :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 01.11.2020 12:07

ja jen odpovidal na tohle :roll:
fofok píše: 01.11.2020 10:41 Ty si jistě zkoušel opravit nebo viděl rozdělanej vůbec nějakej motor,že víš co se líp opravujuje :palec_nahoru:
timhle
Karel2 píše: 01.11.2020 11:37 ja narozdil od Tebe zazil dobu silenych dovozu devadesatek a vim co jsme vse delali s kastli ci motorem aby to jezdilo, dale Ti to vyvracet nebudu je to zbytecne :ble2:
mm. mozna bych si zjistil co znamena GO motoru, vymena polomotoru to urcite neni :ble2:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 12:08

tak nevím jestli to byla generálka...
prostě praskl píst a já sehnal polomotor... dělali to přímo ve fordu, protože jinde to ani nechtěli...
vyšlo mě to na 60tis...
kdyby to vyměnili ve Fordu za jejich polomotor, tak by to vyšlo na 120 tis, protože oni chtěli čistě za ten polomotor 90tis, cožř je nesmysl...je to skoro hodnota auta
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 12:10

Karel2 píše: 01.11.2020 12:07 mm. mozna bych si zjistil co znamena GO motoru, vymena polomotoru to urcite neni :ble2:
moptor byl komplet rozebraný a vadná část byla vyměněna, celý spodek...
podle mě to GO je

nebo co je teda podle tebe GO?
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 01.11.2020 12:13

Hoffis píše: 01.11.2020 11:50 mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...
nereagoval jsem sice na Tebe, ale sam jsi to napsal :nixw:
Edit: v podstate vymezeni vsech vuli na spravnou hodnotu, at uz vybrusem, nova loziska, dily, pretesneni atd. atd. urcite ne jako dnes vymenou celku, polomotoru :nixw:
Naposledy upravil(a) Karel2 dne 01.11.2020 12:16, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 01.11.2020 12:14

ZaQik píše: 01.11.2020 11:53 no, nove motory vyzaduji citlivejsi zachazeni (nejdriv prohrat, pak dochladit a mezitim nepodtacet), coz neni standardni chovani pro masy
Jasně, ale to by si zasloužil každý motor. Navíc tahle rada se používá už dlouhá léta jako strašák a lidé si pak myslí, že po běžné jízdě musí dochlazovat turbo minuty, což je blbost.
Ještě že to u elektromotoru nebudou řešit vůbec :lol:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 12:15

Karel2 píše: 01.11.2020 12:13
Hoffis píše: 01.11.2020 11:50 mimochodem...3hrnek doma máme... focus 1,0 92kw r.v. 2012 a generálka se dělala na 130tis... praskl píst a měnil se polomotor
takže jsem ten poslední kdo by se zastával EB...
nereagoval jsem sice na Tebe, ale sam jsi to napsal :nixw:
o polomotoru jsem tu psal já, tak jsem předpokládal, že se to týká mě...
ale OK :D
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 01.11.2020 12:16

Je to sice mimo téma, ale když jsi to nakousl...
Moc by mě zajímala hodnota elektroauta, po dejme tomu 5-7 letech provozu, kdy budou na výměnu baterky, za cca 300 tisíc.
Jsem celkem zvědavý, co se ohledně bazarových elektroaut bude dít.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 302
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Hoffis » 01.11.2020 12:16

IvanSt píše: 01.11.2020 12:14
ZaQik píše: 01.11.2020 11:53 no, nove motory vyzaduji citlivejsi zachazeni (nejdriv prohrat, pak dochladit a mezitim nepodtacet), coz neni standardni chovani pro masy
Jasně, ale to by si zasloužil každý motor. Navíc tahle rada se používá už dlouhá léta jako strašák a lidé si pak myslí, že po běžné jízdě musí dochlazovat turbo minuty, což je blbost.
Ještě že to u elektromotoru nebudou řešit vůbec :lol:
divil by jsi se, ale o nějakém dochlazovaní turba valná většina řidičů nikdy neslyšela...
a to že by se měl nechat vydýchat jakýkoli motor, to je prostě fakt
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 2 hosti