
Atmosféra vs. downsizing motory
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já si to myslím taky, ale podle někoho jsem asi dinosaurus 

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3126
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ono "statistika nuda je, ale dá nám" čísla, s kterýma se dá čarovat.
Třeba statisticky 99% nehod se stalo řidičům, který řidí bez rukavic. Budu kvůli tomu řídit v rukavicích?
Ale k věci:
Chvíli jsem vejral na spritmonitor.de - všechno jsou auta s manuální převodovkou, záznamy uživatelů s více než 5000 km, ať to má aspoň trochu vypovídajicí hodnotu
FF2, motorizace 2.0i 107kW, roky 2008-2010
- průměr 8,00, rozptyl od 5,93-9,96.
- dle rozdělení četnosti - nejvíce s 7,4
FF2, motorizace 1,8i 92kW, roky 2008-2010
- průměr 8,03, rozptyl od 6,69-11,17.
- dle rozdělení četnosti - nejvíce s 8,2
FF3, motorizace 1,0 Ecoboost 92kW, roky 2012-2014
- průměr 6,61, rozptyl 4,98-8,64.
- nejčastejší 6,4
FF3, motorizace 1,6 ecoboost 110kW, roky 2012-2014
- průměr 7,48, rozptyl 5,80-9,30.
- nejčastejší 7,3
čistě statisticky bych teda mohl udělat závěr, že motory s podobným výkonem, tj. 2,0i vs 1,6 ecoboost, jezdí nejčastěji s 0,1 l/100km (7,4 vs 7,3) rozdílem, naopak 1,8i vs 1,0 ecoboost je mega rozdíl 1,8 l/100km. Vlastně ta 1,8 je vůbec marná (kupř. zcela mimo statistiku na spritmonitor.de, kterou si vedu osobně k bachratějšímu c-maxu).
Pokud bych se zaměřil na porování motorů s podobným kroutícím momentem, tj. 2,0i vs 1,0 ecoboost, tak si myslím, že jsme na správné cestě - dle četnosti 7,4 vs 6,4 l/100km (což bude zhruba něco, co bych reálně očekával).
Podle mě je prostě i věhlasný spritmonitor na ty statistické hrátky moc malý vzorek - u mnou vybraných je to 50 - 170 uživatelů, resp. aut a to je přece jen málo.
Třeba statisticky 99% nehod se stalo řidičům, který řidí bez rukavic. Budu kvůli tomu řídit v rukavicích?

Ale k věci:
Chvíli jsem vejral na spritmonitor.de - všechno jsou auta s manuální převodovkou, záznamy uživatelů s více než 5000 km, ať to má aspoň trochu vypovídajicí hodnotu
FF2, motorizace 2.0i 107kW, roky 2008-2010
- průměr 8,00, rozptyl od 5,93-9,96.
- dle rozdělení četnosti - nejvíce s 7,4
FF2, motorizace 1,8i 92kW, roky 2008-2010
- průměr 8,03, rozptyl od 6,69-11,17.
- dle rozdělení četnosti - nejvíce s 8,2
FF3, motorizace 1,0 Ecoboost 92kW, roky 2012-2014
- průměr 6,61, rozptyl 4,98-8,64.
- nejčastejší 6,4
FF3, motorizace 1,6 ecoboost 110kW, roky 2012-2014
- průměr 7,48, rozptyl 5,80-9,30.
- nejčastejší 7,3
čistě statisticky bych teda mohl udělat závěr, že motory s podobným výkonem, tj. 2,0i vs 1,6 ecoboost, jezdí nejčastěji s 0,1 l/100km (7,4 vs 7,3) rozdílem, naopak 1,8i vs 1,0 ecoboost je mega rozdíl 1,8 l/100km. Vlastně ta 1,8 je vůbec marná (kupř. zcela mimo statistiku na spritmonitor.de, kterou si vedu osobně k bachratějšímu c-maxu).
Pokud bych se zaměřil na porování motorů s podobným kroutícím momentem, tj. 2,0i vs 1,0 ecoboost, tak si myslím, že jsme na správné cestě - dle četnosti 7,4 vs 6,4 l/100km (což bude zhruba něco, co bych reálně očekával).
Podle mě je prostě i věhlasný spritmonitor na ty statistické hrátky moc malý vzorek - u mnou vybraných je to 50 - 170 uživatelů, resp. aut a to je přece jen málo.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Vždyť vám ta auta nikdo nebere kluci. Navíc pojem "správné auto" je vysoce relativní pojem a já téměř nepochybuji, že jste spokojeni. Pouze srovnáváme fakta a hodnotíme situaci na trhu. Mondeo 2.0i má dle hrubých statistik průměrnou spotřebu dle spritmonitor 8.9l/100km. O tom není třeba polemizovat, nebo to brát osobně. Pokud někoho zajímají specifičtější údaje, nechť si je vyhledá.
PS: Jeden řidič udává spotřebu u 2.0i krásných 4.35l/100km
PS: Jeden řidič udává spotřebu u 2.0i krásných 4.35l/100km

Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 4976
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A ještě tam máte fofo3 a starej ecoboost.Dneska už je to zase o kus dál a s novejma TSI a ecobosstama apod. už nafta v podstatě skoro nedává smysl i prodeje tak vypadají.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mondeo 2.0i při průměru 8.9l není běžný normovaný provoz, ale odpovídá to dálnicím nad 130 a nebo městský provoz.
Myslím, že to dokážu svědomitě říct, po těch 8 letech.
IvanST, jsem rád, že už se dokážeš bavit i realivne normálně, i když ještě pořád musíš přidat nějakou tu nejapnou poznámku, ale už je to celkem snesitelné
A myslím, že JenikHK to shrnul moc pěkně a věcně.
Nejde o to, že bychom tvrdili, atmosféra je lepší nebo horší. Říkáme jen, že ty litrové tříválečky nejsou správná cesta. Já bych atmo 2.0 za litr spotřeby dolů nikdy nevymenil.
Myslím, že to dokážu svědomitě říct, po těch 8 letech.
IvanST, jsem rád, že už se dokážeš bavit i realivne normálně, i když ještě pořád musíš přidat nějakou tu nejapnou poznámku, ale už je to celkem snesitelné

A myslím, že JenikHK to shrnul moc pěkně a věcně.
Nejde o to, že bychom tvrdili, atmosféra je lepší nebo horší. Říkáme jen, že ty litrové tříválečky nejsou správná cesta. Já bych atmo 2.0 za litr spotřeby dolů nikdy nevymenil.
Naposledy upravil(a) enjoy dne 31.10.2020 20:53, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ach jo, uz jsem psal, ze do 2.0 mezi Mondey se micha e85. A tech 4,35 jsi videl v detailu? Krásný příklad, jake blbosti tam lidi zadavaji.IvanSt píše: 31.10.2020 20:19 Vždyť vám ta auta nikdo nebere kluci. Navíc pojem "správné auto" je vysoce relativní pojem a já téměř nepochybuji, že jste spokojeni. Pouze srovnáváme fakta a hodnotíme situaci na trhu. Mondeo 2.0i má dle hrubých statistik průměrnou spotřebu dle spritmonitor 8.9l/100km. O tom není třeba polemizovat, nebo to brát osobně. Pokud někoho zajímají specifičtější údaje, nechť si je vyhledá.
PS: Jeden řidič udává spotřebu u 2.0i krásných 4.35l/100km![]()
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak asi byva na kopci a potom ide stale dole svahom

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Presne... na to, jakou kravu ten motor tahne a ze k tomu nedomysleli 6q ta spotreba je super. Ono i po meste se da jet za malo, pokud se nestoji v kolonach.enjoy píše: 31.10.2020 20:47 Mondeo 2.0i při průměru 8.9l není běžný normovaný provoz, ale odpovídá to dálnicím nad 130 a nebo městský provoz.
Myslím, že to dokážu svědomitě říct, po těch 8 letech.
IvanST, jsem rád, že už se dokážeš bavit i realivne normálně, i když ještě pořád musíš přidat nějakou tu nejapnou poznámku, ale už je to celkem snesitelné![]()
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo, dole se mu to rozbije a zpátky jede vlakem, vzdyt je to Ford

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4976
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Můžeš tam zadat co chceš i nesmysly,nikdo to nekontroluje.Tohle bude ten případ.Chtěl tam zadat hodnotu na nastartování před rozjetím 
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Hele nejnižší spotřeba Mondea 2.0i je na pětku 5.3l, po rovine. Takže to bude asi blbost 

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No ja to tuhle zkousel na strakonicky,jak jsme se tady o tom bavili, coz je rovina a pri nejakych 65 to ukazovalo i pod 5. Ale cestu pod 6 uz jsem dle pp dal 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4976
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo a na šestku by si tam měl minimálně 4,1.Spotřeba vás nezajímá,hlavní je spolehlivost,ale furt to řešíte




Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jsem jel Praha - Poděbrady za 5.8l.
Zpatky už mě to trošku sralo ta Eco rally, takže výsledek byl 6.1l.
Mít tyhle údaje před koupí auta, tak nevím kolik lidí by si kupovalo roztřesené tříhrnky s pěti dvouhmoťákama, aby to zamaskovali. Jo, není to ode mě moc korektní, ale on nich taky ne, když nám namlouvaji, že je to ta správná cesta vpřed a ten správný pokrok.
Zpatky už mě to trošku sralo ta Eco rally, takže výsledek byl 6.1l.
Mít tyhle údaje před koupí auta, tak nevím kolik lidí by si kupovalo roztřesené tříhrnky s pěti dvouhmoťákama, aby to zamaskovali. Jo, není to ode mě moc korektní, ale on nich taky ne, když nám namlouvaji, že je to ta správná cesta vpřed a ten správný pokrok.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Máš pravdu. Já tech 5.3l bral při cca 80km/h.Ma.rt píše: 31.10.2020 21:04 No ja to tuhle zkousel na strakonicky,jak jsme se tady o tom bavili, coz je rovina a pri nejakych 65 to ukazovalo i pod 5. Ale cestu pod 6 uz jsem dle pp dal![]()
Mondeo si bez problémů vezme 5st. V 60km/h a pak to tedy bude asi tolik, jak říkáš.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti