Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 25.10.2020 07:54

porad cekam, ze nekdo rekne co je v tom clanku spatne, myslim ze i ja jsem tu nekde daval odkaz na originalni clanek :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13478
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 25.10.2020 08:20

Nevím co nového by jste chtěli, 1+1=2.
Na tom taky nic nového nevymyslíš.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24753
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 25.10.2020 08:24

o dvouvalci tam nic nebylo, ne? :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 25.10.2020 09:29

Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 28.10.2020 11:52

smoula píše: 01.10.2020 13:46 https://www.auto.cz/video-martin-vaculi ... IHxMJDy3aM

Odborník na auta si vzal na paškál 1.0 ecoboost a doporučuje, prý super motor :palec_nahoru:
Tohle by si měli někteří místní odborníci na dinosaury pouštět jako výchovné video, řeč je tam i o nich :wink:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.10.2020 17:36

Pořád dokola...bude to z principu zase karbonovat pri rodino-skolnim-obcasvyletnim provozu. Ze to jede, je pro uzivatele trochu malo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 29.10.2020 12:25

Je to z principu lepší motor. Menší hmotnost, lepší výkon, lepší charakteristika, lepší spotřeba, než porovnatelné staré motory, to rozhodně není málo. Karbonování bych se nebál, pokud budeš včas měnit olej a jezdíš občas i delší trasy, což je dobré i pro stará auta.
Ty motory vydrží v zásadě pořád to samé. Když jezdíš kolem komína, 250tkm za 20 let ti dají taky, pak se auto stejně rozpadne. A pokud jezdíš delší trasy, karbonování tě trápit nemusí a naplno oceníš lepší motor.
Asi nebudou až tolik blbuvzdorné, ale blbci a prasata ať jezdí raději hromadnou dopravou :)
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 29.10.2020 12:48

no..a v tom se právě neshodneme... je to motor vyvinutý z nouze. Proč tedy jsou na webu články, které řeší stále dokola ty známé problémy? Proč se takové články neobjevovaly dříve, třeba při přechodu u OHV na OHC, z 8V na 16V? Ty motory jsou problémové od samého začátku a pořád se s tím vývoj pere, tu jiný olej, tu zkrácení intervalu servisu, přidání nepřímého vstřikování, je to poměrně složité. Rozdíl ve spotřebě je tak srandovní, že to pro mě argument není. A charakter atmosféry je mi mnohem příjemnější než dopovaný minimotůrek. Pro 100kW motor je to fakt nesmysl být otrokem takových složitostí. Mně osobně by se ještě zamlouvalo oturbený 2.0+, kde se dá jezdit za rozumnou spotřebu a v záloze je vysoký výkon. Ale foukaný litr nic extra nepřináší.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 29.10.2020 15:18

Motor je vyvinutý s ohledem na moderní technologii. A napříč trhem se sledují stejné trendy. To bychom mohli obhajovat i staré CRT obrazovky...

Mně nepřijde divné (je to spíše ubohé), že se opakují stejné články stále dokola, které jsou většinou neaktuální a mají hlavní úkol, vyvolat reakci. Ať se jedná o bulvární nadpis nebo o diskuzi pod ním, vždy je účel získat co nejvíce kliknutí. Po pravdě se to zlepšuje, lidé už mají více informací a hlavně osobní zkušenosti a ti chytřejší už tak snadno nenaletí na články, kde jsou hlavním argumentem hospodská hesla.

Oturbený 2.0+ je fajn základ pro delší trasy. A foukaný litr přináší alternativu ke starému 2.0 atmo, což pro některé sice není nic extra, ale ten technologický vývoj za posledních 15 let jet obrovský.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 29.10.2020 15:36

Moderni technologie se snad v automobilovem prumyslu vyuzivaly vzdy. Akorat v pripade turbobenzinu pod diktatem úředníka, ne ze svobodné vule automobilek a to je dost podstatný rozdil. Zrovna foukany litr proti atmo 2.0 neprinasi celkem nic. Ta atmosféra dokáže jezdit za podobnou spotřebu, motor je jednodussi, levnejsi, spolehlivejsi, kultivovanejsi, takze ekonomika novych motoru neni zadny zazrak. Nekde na netu je srovnani Karoq 1.0tsi vs mistubishi asx 2.0. Asx o 200kg tezsi se spotrebou o par desetin vyssi, ale prijemnejsi a nahore (tedy tam, kde je vykon potreba) zivejsi. Na dalnici babeta ztracela dech.
Ale je fajn, ze je spousta naivnich lidi, kteri tem marketingovym nesmyslum veri, aspoň se toci penize v ekonomice :-)
Srovnani s CRT je dost mimo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 29.10.2020 15:55

Jel si někdy ASX.To je děs běs,že i Dacia je modernější :mrgreen: To ti v článku nenapíšou. :totlsmile:
Kámoš co má servis tak k němu každejch půl roku jezdí s atmoškou paní co jezdí jen krátký trasy 4km škola,školka a věčně zakarbonovaný svíčky a odpálený cívky a má šedesát najeto a není to moderní motor.A teď často dělal u takzvanejch nesmrtelnejch korejskejch atmosfér 1,4 a 1,6 přeskočený řetězy.U jedný 1,4 jako bonus i osm zohýbaných ventilů a to ani jedna neměla sto tisíc a u jednoho už to dělal dvakrát.Na tátovo yetim se řetěz taky teď dělal podruhý a jinak se za dvě stě tisíc na nic jinýho na motoru nešáhlo.Nějaký hospodský řeči Pepíků o spolehlivosti toho a toho jsou dneska úplně mimo realitu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 29.10.2020 16:21

Ma.rt píše: 29.10.2020 15:36 Moderni technologie se snad v automobilovem prumyslu vyuzivaly vzdy. Akorat v pripade turbobenzinu pod diktatem úředníka, ne ze svobodné vule automobilek a to je dost podstatný rozdil. Zrovna foukany litr proti atmo 2.0 neprinasi celkem nic. Ta atmosféra dokáže jezdit za podobnou spotřebu, motor je jednodussi, levnejsi, spolehlivejsi, kultivovanejsi, takze ekonomika novych motoru neni zadny zazrak. Nekde na netu je srovnani Karoq 1.0tsi vs mistubishi asx 2.0. Asx o 200kg tezsi se spotrebou o par desetin vyssi, ale prijemnejsi a nahore (tedy tam, kde je vykon potreba) zivejsi. Na dalnici babeta ztracela dech.
Ale je fajn, ze je spousta naivnich lidi, kteri tem marketingovym nesmyslum veri, aspoň se toci penize v ekonomice :-)
Srovnani s CRT je dost mimo.
Nesdílím tvou jistotu, že by zákazníci kupovali technologicky zastaralý motor s horšími parametry, pokud by měli na výběr. A automobilky si investice dokáží snadno spočítat.
Tak si to srovnej třeba s leteckým průmyslem, ale myslím, že pro tebe srovnání se spotřební elektronikou bude snazší.
Ford Focus ST 2014

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 29.10.2020 16:34

Musíš mu najít článek :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 29.10.2020 17:02

Fofok: tady nejde o to, jestli asx je moderni nebo pohodlny. Ale ten dvoulitr v tom dle tebe zastaralym aute nebyl horsi nez moderní 1.0 tsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 29.10.2020 17:05

IvanST: jsem presvedceny, ze atmosfery by si kupce nasly. Vsak kdyz se ještě prodávaly 1.6 ve focusech, porad musely byt na EB nejake akce, aby ten prodej podporili.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host