Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 01.10.2020 10:23

ballu píše: 30.09.2020 18:45 Tak co pánové, nějak klídek. Dokud všude vychvalovali oturbené babety, to tu bylo plno žgrindů, že jsem dinosaurus a pindy o hospodských informacích.
Ale automobilky to nemohli tutlat do nekonečna. Již se to píše konečně veřejně a nikdo nemůže tvrdit, že to jsou hospodské řeči a JPP.
Pánové, s oturbenýma babetama jste nyní ve stádiu = neprodejné, a mohli jste je doma šlechtit jak chtěli. Kupec půjde raději do nafty, tam má jistotu že se vše sklouzne na běžnou údržbu.
Na to si prosím přišel jak? Podíval jsem se na net a ceny furt stejné. Navíc to furt nechápeš. :)

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 01.10.2020 13:46

https://www.auto.cz/video-martin-vaculi ... IHxMJDy3aM

Odborník na auta si vzal na paškál 1.0 ecoboost a doporučuje, prý super motor :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4062
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 01.10.2020 14:35

šmoula:
Ted jsem sem chtěl ten link postovat a koukám, že si mě předběhl.
Počítám, že z toho článku některý zde čistokrevně klepne pepka...

Co jsem procházel poslední ceník Focusu, tak jsem si tam práve 1.0 MHEV všiml, 114kW tam bylo nejvíc, co se dalo koupit s manuálem.
1.5 už jen s automatem.
Neříkám, že je to špatně, nemít STčko a chtít auto na běžný ježdění v kolonách a mezi městem, tak už chci dnes automat taky :roll:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 01.10.2020 15:10

1,5 jen s automatem??? ach jo, podle tohoto testu tam byl jeste manual, ale to je klasika bez elektra https://www.auto.cz/ford-focus-1-5-ecob ... kapitola=2 ale dat tam soft na tech 147kW , to uz by slo, ale porad je to kastle ala vsichni :roll:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 01.10.2020 15:15

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 01.10.2020 15:22

Ten se úplně rozohnil.. :D
On je asi skoro jediný, komu bych věřil i že to testované auto bylo bílé.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4062
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 01.10.2020 18:47

Karel2 píše: 01.10.2020 15:10 1,5 jen s automatem??? ach jo, podle tohoto testu tam byl jeste manual, ale to je klasika bez elektra https://www.auto.cz/ford-focus-1-5-ecob ... kapitola=2 ale dat tam soft na tech 147kW , to uz by slo, ale porad je to kastle ala vsichni :roll:
Jojo, test je starej. Možnost objednání do výroby je už tuším pár měsíců jen s automatem u té 1.5EB

Je to jako jinde, výběr menší a menší, asi aby toho nemuseli tolik homologovat, boj s emisema je zlo...
Já v tom teda problém nevidim, s tou 1.5 bude automat pohodový svezení, né každýho baví řadit 150x za pár kilometrů :mrgreen: Já jen čekám, kdy tu 1.5EB zaříznou ve Focusu úplně, bude to počítám brzo :roll:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 01.10.2020 19:42

Kdo zjistí jestli se dá 92kw verze přifouknout na těch 114? :twisted:
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Hlohovec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Tomas_1 » 06.10.2020 20:22

smoula píše: 01.10.2020 13:46 https://www.auto.cz/video-martin-vaculi ... IHxMJDy3aM

Odborník na auta si vzal na paškál 1.0 ecoboost a doporučuje, prý super motor :palec_nahoru:
Len kde je zdravý rozum ? :irre:
Vaculík aj vy tu obahjujete, že trojalce sú dobré a sám hovorí, že to je nový motor druhá generácia a volá sa rovnako 1.0 EcoBoost.

Zmeny oproti prvej generácii : reťaz, vypína sa jeden valec, hydraulické zdvihátka ... takže nie je to to isté, čo bolo kritizované.

A možno tomu pomohli :ble2:
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 06.10.2020 20:45

Čemu pomohli?V atmosféře 1,6 taky nejsou hydroštely a je tam řemen.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 06.10.2020 21:13

Remen sa netrha, pokial sa dava olej podla normy. Len ho treba menit (to ale uz aj retaze). Problemy byvali prave s retazami.
Hydrostely su tiez problematickejsie ako klasicke hrnceky. Hrnceky vydrzia bez problemov 250t km. Potom ich treba skontrolovat. To s hydrostelmi byvaju problemy aj skor.
Vypinanie valca ani nehovorim.
Takze mne to pride, ze v 1.0 ecobooste, co bol v podstate spolahlivy motor (ak neratam fail s hadickou do chladiacej nadrzky, to sa moze aj nemusi pocitat ako motor), pomenili zopar veci a je dost mozne, ze to bude krok zlym smerom.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 06.10.2020 21:36

Hydroštely nezloběj,ale že se podpálej ventily, když se neseříďěj to se děje víc a je to už celkem retro.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 146
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Hlohovec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Tomas_1 » 06.10.2020 21:54

No, mne to pripadá, že sa tu experimentuje bez nejakého poriadneho otestovania.
Riedke olej, že zas nedostatočne mažú reťaz. Teda vždy niečo "vyskočí".
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 06.10.2020 22:27

fofok píše: 06.10.2020 21:36 Hydroštely nezloběj,ale že se podpálej ventily, když se neseříďěj to se děje víc a je to už celkem retro.
Pridaj si k tomu vahadielka (nie nutne). Fordacke (PSA nafty) s tym nimi nemavaju problemy. Niektore motory napriklad od Opla, koncernu (aj hatepko), Mazdy... I ked je otazne, ci za to moze konstrukcia alebo udrzba (natahovanie intervalu oleja, pouzivanie "co bolo najlacnejsie/co bolo po ruke").
Podpaleny ventil pred 200t km som videl asi iba na HTP :nixw: (neratam LPG)

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 07.10.2020 19:09

spotreba hybridu bez elektriny a prime srovnani s atmo 3,0 https://www.youtube.com/watch?v=90Qqq8he8pY
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti