Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 25.09.2020 07:36

ale jo, Stano si ze me sice dela prdel, ale jo, je to jako v sekci o koronaviru :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 25.09.2020 07:37

Já vim, drbárna ;-)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 25.09.2020 10:22

Ma.rt píše: 25.09.2020 07:03
stano. píše: 24.09.2020 23:34
Ma.rt píše: 24.09.2020 19:59 Protoze volny pad je jen ve vakuu. Ve vzduchu to není volny pad.
Ok. V prvom prispevku som pisal o pade z vysky. Nie volnom.
Ale aj tak. Ci vakuum, ci vzduch. Aky suvis ma hmotnost telesa?
Delas si ze me pr.el? Nastuduj si tihova sila, odpor prostredi. Mas dojem, ze kdyz pustim na zem ocelovou kulicku a papir A4, ze budou padat ve vzduchu stejne? Ve vakuu samozrejme ano.
Nebudu, lebo maju iny odpor vzduchu. Co to ma s hmotnostou?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 25.09.2020 10:27

Karel2 píše: 25.09.2020 07:15 Stano, pokud bude mit pist 3 stejne krouzky, tak ho zatlacis dovnitr valce silou napr. 1N, pokud bude mit ten stejny krouzek, ale jeden, tak to bude snad 1/3 ne? A proc, protoze diky mensi treci plose toho 1 krouzku, bude tretinove. U loziska v klice, (ojnici) je v tom navic schopnost prenest radialni silu a ta je u sirsiho loziska snad vestsi. Treci odpor loziska stejneho prumeru, ruzne sirokeho (napr.10-20mm) je skoro stejny, ale rozdil tam je. Diky treni vetsi plochy(viz. ty krouzky), co se dotykaji a to i pres mezivrstvu oleje, maziva. U tech lozisek na klice v tom clanku neslo o treni, ale o to, ze jsou mensi jak obvykle, zaroven diky vetsim tlakum(turbo) je na ne vyvijen vetsi radialni tlak. Pokud jde o to treni, jak uz jsem psal, konstrukter se snazi poskladat motor s co nejmensim trenim(pohybovym odporem), mazanim trecich ploch atd. a scita kazde %, protoze v realu to udela docela dost, bohuzel to prehani na ukor zivotnosti motoru(soucastek), ale to je zname, ze jsou tyhle motory konstruovany na 200k km v idealnich podminkach provozu. Navic se k tomu prida nesoumerny chod 3valce, ktery neni v prubehu zivotnosti motoru stejny a mas zadelano na problem. Z principu by i tenhle motor sel udelat OK, ale ne pod direktivou EU.
Jeden kruzok ma tlakovu silu 1N. 3 piestne kruzky maju tlakovu silu spolu 3*1N. Takze trojnasobnu.
Ze su loziska na klukovke mensie a je na ne vyvijany vacsi tlak, takze je vacsia sila na mm2 plochy som pisal este na zaciatku.
Od casti ze konstrukter sa snazi atd. suhlasim. Teda... az na to, ze na kolko su konstruovane. Niekto dokaze domrdat motor aj po 20t km. Niekomu ten isty motor vydrzi 20x tolko. Ak su tieto motory pouzivane v "autach do mesta", s najazdom 10-15t km rocne, tak vydrz 200t km je dostatocna.

Mas dve auta. Povedzme Fiesta. Na jazdenie 10-15t km rocne. Jedno ma motor so zarukou 200t km. A druhe ma zaruku 500t km, ale stoji o 20% navyse. Ktore auto si kupis?
Dnesne auta su v pomere k priemernemu platu velmi lacne. Pred 20 rokmi stali v absolutnych cenach viac a platy boli podstatne nizsie. To, preco mozu byt take lacne, je aj vdaka takemuto setreniu. Aj dnes sa daju kupit trvacne auta. Ale nestoja 14tisic eur.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 25.09.2020 10:35

stano. píše: 25.09.2020 10:22
Ma.rt píše: 25.09.2020 07:03
stano. píše: 24.09.2020 23:34
Ok. V prvom prispevku som pisal o pade z vysky. Nie volnom.
Ale aj tak. Ci vakuum, ci vzduch. Aky suvis ma hmotnost telesa?
Delas si ze me pr.el? Nastuduj si tihova sila, odpor prostredi. Mas dojem, ze kdyz pustim na zem ocelovou kulicku a papir A4, ze budou padat ve vzduchu stejne? Ve vakuu samozrejme ano.
Nebudu, lebo maju iny odpor vzduchu. Co to ma s hmotnostou?
Dobre, tak dve stejne velke kulicky (maji tedy stejny cinitel odporu), jedna ocelova a druha polystyrenova. Ty podle Tebe poleti stejne?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 25.09.2020 12:15

stano. píše: 25.09.2020 10:27
Karel2 píše: 25.09.2020 07:15 Stano, pokud bude mit pist 3 stejne krouzky, tak ho zatlacis dovnitr valce silou napr. 1N, pokud bude mit ten stejny krouzek, ale jeden, tak to bude snad 1/3 ne? A proc, protoze diky mensi treci plose toho 1 krouzku, bude tretinove. U loziska v klice, (ojnici) je v tom navic schopnost prenest radialni silu a ta je u sirsiho loziska snad vestsi. Treci odpor loziska stejneho prumeru, ruzne sirokeho (napr.10-20mm) je skoro stejny, ale rozdil tam je. Diky treni vetsi plochy(viz. ty krouzky), co se dotykaji a to i pres mezivrstvu oleje, maziva. U tech lozisek na klice v tom clanku neslo o treni, ale o to, ze jsou mensi jak obvykle, zaroven diky vetsim tlakum(turbo) je na ne vyvijen vetsi radialni tlak. Pokud jde o to treni, jak uz jsem psal, konstrukter se snazi poskladat motor s co nejmensim trenim(pohybovym odporem), mazanim trecich ploch atd. a scita kazde %, protoze v realu to udela docela dost, bohuzel to prehani na ukor zivotnosti motoru(soucastek), ale to je zname, ze jsou tyhle motory konstruovany na 200k km v idealnich podminkach provozu. Navic se k tomu prida nesoumerny chod 3valce, ktery neni v prubehu zivotnosti motoru stejny a mas zadelano na problem. Z principu by i tenhle motor sel udelat OK, ale ne pod direktivou EU.
Jeden kruzok ma tlakovu silu 1N. 3 piestne kruzky maju tlakovu silu spolu 3*1N. Takze trojnasobnu.
Ze su loziska na klukovke mensie a je na ne vyvijany vacsi tlak, takze je vacsia sila na mm2 plochy som pisal este na zaciatku.
Od casti ze konstrukter sa snazi atd. suhlasim. Teda... az na to, ze na kolko su konstruovane. Niekto dokaze domrdat motor aj po 20t km. Niekomu ten isty motor vydrzi 20x tolko. Ak su tieto motory pouzivane v "autach do mesta", s najazdom 10-15t km rocne, tak vydrz 200t km je dostatocna.

Mas dve auta. Povedzme Fiesta. Na jazdenie 10-15t km rocne. Jedno ma motor so zarukou 200t km. A druhe ma zaruku 500t km, ale stoji o 20% navyse. Ktore auto si kupis?
Dnesne auta su v pomere k priemernemu platu velmi lacne. Pred 20 rokmi stali v absolutnych cenach viac a platy boli podstatne nizsie. To, preco mozu byt take lacne, je aj vdaka takemuto setreniu. Aj dnes sa daju kupit trvacne auta. Ale nestoja 14tisic eur.
Kde jsi psal o mm2????? psal jsi jen, jakou sílou a ne tlaku a že větší , stejný, joudo ,stejný. Co tu všem lžeš , zavři PC a již sem nelez.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 25.09.2020 14:28

Ma.rt píše: 25.09.2020 10:35
stano. píše: 25.09.2020 10:22
Ma.rt píše: 25.09.2020 07:03 Delas si ze me pr.el? Nastuduj si tihova sila, odpor prostredi. Mas dojem, ze kdyz pustim na zem ocelovou kulicku a papir A4, ze budou padat ve vzduchu stejne? Ve vakuu samozrejme ano.
Nebudu, lebo maju iny odpor vzduchu. Co to ma s hmotnostou?
Dobre, tak dve stejne velke kulicky (maji tedy stejny cinitel odporu), jedna ocelova a druha polystyrenova. Ty podle Tebe poleti stejne?
Och. Ano, v tomto pripade je sila odporu vzduchu vyrazna v pomere ku gravitacnej. Ale vo vseobecnosti, nie je to o hmotnosti. Ked hodis tu gulicku a za nou balvan, televizor, suseda, tak dopadne to vsetko v podstate narovnako.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 25.09.2020 15:05

Nechceš vyzkoušet tu tvou teorii pádu se svým Pc, řešíš svou negramotnost ve vlákně o motorech.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 25.09.2020 15:10

já bych mu doporučil hodit si z 10m tu polystyrenovou kuličku na hlavu a potom tu ocelovou :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 25.09.2020 15:41

Sice budou admíni prskat, ale citujte ho, opravuje co psal.
Nejprve se vyjadřuje jak zedník, to by na něho sedělo, najednou, když to vyguglí, jsou napsané i technické výrazy. Stejně je mu to prd platné, když tomu nerozumí a dává vám otázky tak, aby jste mu to vysvětlili. O pár příspěvků dále získané informace použije na další otázky. A takovou má periodu nejen v tomto vlákně.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 25.09.2020 16:02

ZaQik píše: 24.09.2020 07:56 pri snizovani emisi se vychazelo (tedy porad jeste vychazi :roll: ) ze zjednoduseneho vzorce "mala spotreba = malo emisi", coz vypada velmi logicky, jenze pri tehdy dane metodice mereni spotreby v laboratori stacilo jit cestou zmenseni objemu valcu a pridanim turba (vyuziti zkusenosti z naftovych motoru) ... pokud by bylo uz od zacatku mereni spotreby v realnem provozu, mohly si automobilky u benzinovych motoru vybrat i jinou cestu :nixw:
Ono to tak skutečně je, žádné zjednodušení - spotřeba = přepočtené emise CO2. Emise dalších škodlivin je ale další kapitolka. Není problém udělat motor, který bude jezdit za 3,5l místo za 6, ale potom zase nesplní Euro X. Likvidace jedů něco stojí. V té souvislosti jsem kdesi zhlédl studii, kolik sazí zachytí filtr pevných částic po dobu života auta a o kolik se zvedla spotřeba - moc pěkný čísla to nebyly.

Za požadavkem snižování CO2 dle mého stojí politika - snaha o co nejmenší energetickou závilost Evropy. A výrobcům se to dost dlouho hodilo - bylo co vyvíjet.
ZaQik píše: 24.09.2020 07:56 a navic nikdo driv neresil vznik skodlivin, ktere nebyly popsany v metodice mereni a ktere se "objevily" az pozdeji
Rozsah měřených škodlivin se od vzniku emisních EURO norem až tak nezměnil, resp. přibylo měření částic u osobních vozidel (o nákladních byly dříve), což je opožděná reakce legislativy na vývoj techniky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 25.09.2020 19:52

ballu píše: 25.09.2020 15:41 Sice budou admíni prskat, ale citujte ho, opravuje co psal.
Nejprve se vyjadřuje jak zedník, to by na něho sedělo, najednou, když to vyguglí, jsou napsané i technické výrazy. Stejně je mu to prd platné, když tomu nerozumí a dává vám otázky tak, aby jste mu to vysvětlili. O pár příspěvků dále získané informace použije na další otázky. A takovou má periodu nejen v tomto vlákně.
Ako hulvat sa tu vyjadrujes jedine ty.
Ano, cituj ma. PROSIM! :totlsmile: Co opravujem? Halucinacie? Ci nabural som sa do fora a prepisujem prispevky? :perfect:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 25.09.2020 20:40

Nemohu, smazal jsi to . Pomalu pod každým druhým příspěvkem máš záznam o nové editaci. Ta je zaznamenaná, když něco opravíš, kdy již ti na to někdo odpoví.
Kde se chovám jak hulvát. Přesně používám co ty , já jsem hulvát a ty máš svatozář na hlavě.
To, jak píšeš co píšeš, ať posoudí jiní. Můj názor znáš, píšeš komentáře k okopčenému, způsobem pro případ pro Chocholouška.
A neboj, za ty narážky o krčmových řečech, skoro v každém příspěvku ,ti to dám vyžrat, muráru z krčmy.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 25.09.2020 22:21

Dobre krcmovy znalec. Tak sa nauc pocitat. Ukaz mi ten kazdy druhy prispevok s editaciou. A ked nejaky najdes, tak si pozri cas editacie.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 26.09.2020 08:19

Slovo "pomalu" má taky svou váhu.
Já nejsem krčmový znalec, což neustále podsouváš. Ten, koho popisuješ , vyzná se v pivě, jak se které dělá, ví, že Spišská borovička je lepší než ta z Peště , sedí tam každý den jako inventář, a to já nejsem....Já se tam zastavím nepravidelně ,dozvím se věci, které v novinách nenajdeš. U stolu sedí lidé s vědomostma a titulama, kterým by tvá rodina, ikdyž by dala své IQ na jednu hromadu, nesahala ani na kotníky. Tak se tu prezentuješ.
I ti, co tě dříve trochu brali vážně, mají z tebe prdel, muráru , centimetr sem, centimetr tam, "síla na osu ze spoda, z hora, z leva, prava" to jsou výrazy samozvaného odborníka na vše.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti