Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Dle veličin, na které se ptáš a jaký mají na sebe vliv, jen mně utvrzuješ, že o mechanice motoru víš kulové, hlavně že se tu budeš hádat, jak jsou babety lepší. Když to bude někdo jiný než já, dá ti hospodskou odpověď ty budeš spokojený jak želva.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4976
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já chci vidět důkaz,že ty ložiska jsou opravdu menší jinak to je jen klasická hospoda.Dle veličin mě zajímá jestli tomu rozumíš ty nebo ostatní,ale díky vyhýbavý odpovědí si mě utvrdil že ne,takže zase ta hospoda 

Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ked sa da jeden, tak trenie nevytvaraju dva, ale len jeden kruzok.Karel2 píše: 24.09.2020 11:36 Stano, odpovez na otazku proc se zmensuji pistni krouzky u motoru, nebo v pripade motorek se dava jen 1?
Uzsi je preto, ze potom ma mensiu silu ktorou tlaci na steny, takze je nizsia trecia sila. A zaroven je mensi koeficient k alebo mi, rozne sa uvadza vo vzorcoch - tzv. drsnost plochy. Cim drsnejsia stycna plocha, tym vacsi. Ale praveze rapidne rastie pri prilis hladkych plochach, kedy zacinaju posobit medzimolekulove sily dvoch materialov. Ci uz su to dva hladke kovy alebo napriklad dve sklene tabule. Preto sa neda suchnut po sebe sklo, napriek tomu, ze je extremne hladke. A dole na kluke je medzi tymi kovovymi plochami olej. Ale vrchne piestne kruzky nie su mazane olejom (ano, drobny zostatok tam stale je).
Krcmovi znalci o takomto netusia. Ved prave preto najviac objavov a posunov ci vo vede alebo v technike je prave z krcmy. Tam su znalci

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak na akademické fyzikalni debaty nemam, ale to, co jsi napsal, to me přesně s.re na novych motorech. V dusledku se musim přizpůsobovat ja, aby se náhodou někde neco nevysr.lo, protože vsechno je na hrane. Fakt jsem rad za to, co mam pod kapotou ted.stano. píše: 24.09.2020 10:03 Ano, ide sa na hranu moznosti techniky, ktora moze byt masovo produkovana. Vieme to spravit lepsie, aj trvacnejsie, ale za ine peniaze.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Fofok, tady máš důkaz
Uzsi je preto, ze potom ma mensiu silu ktorou tlaci na steny, takze je nizsie trenie. A zaroven je mensi koeficient k alebo mi, rozne sa uvadza vo vzorcoch...
První kroužek není mazán

.... musí být mazán z mozajky válce, kde ulpívá olej. Samozřejmě že maže a nemaže první kroužek olej A5.


Tak to je přesně , o čem jsem psal výše
Uzsi je preto, ze potom ma mensiu silu ktorou tlaci na steny, takze je nizsie trenie. A zaroven je mensi koeficient k alebo mi, rozne sa uvadza vo vzorcoch...
První kroužek není mazán
Tak to je přesně , o čem jsem psal výše
Naposledy upravil(a) ballu dne 24.09.2020 12:34, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4976
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Karel psal menší.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja viem. Zaklady fyziku su velmi tazke. Preto krcmovi znalci dopadli v skolskom systeme tak, ako dopadli.
Dalsi urcite nepochopitelny objav je napriklad aj to, ze rychlost padu nezavisi od hmotnosti telesa. Sranda, co?
Dalsi urcite nepochopitelny objav je napriklad aj to, ze rychlost padu nezavisi od hmotnosti telesa. Sranda, co?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jen kontolní otázka pro našeho odborníka, než si odskočí odpovídat na otázky ohledně viru.
Jakým tlakem tlačí kroužek na stěnu válce 1,5mm a 2,5mm síly ,stejného průměru, stejnou nebo rozdílnou?
Jakým tlakem tlačí kroužek na stěnu válce 1,5mm a 2,5mm síly ,stejného průměru, stejnou nebo rozdílnou?
Naposledy upravil(a) ballu dne 24.09.2020 13:59, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Takze pri jednom krouzku, je mensi plocha a tedy mensi treni a motor jde lip do otacek i diky tomu mensimu treni ne?
To same u zmensujicich se krousku 3-1,5mm, mensi treni, mensi odpor ne?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja viem. Zaklady fyziku su velmi tazke. Preto krcmovi znalci dopadli v skolskom systeme tak, ako dopadli.
Dalsi urcite nepochopitelny objav je napriklad aj to, ze rychlost padu nezavisi od hmotnosti telesa. Standa, co?
Asi jo, měl si nešikovný pád na.....
Dalsi urcite nepochopitelny objav je napriklad aj to, ze rychlost padu nezavisi od hmotnosti telesa. Standa, co?
Asi jo, měl si nešikovný pád na.....
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To plati ve vakuu 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nech ho, přetrhneš mu myšlenku.
Mně by zajímalo, nejen mne, má to kousek od baráku, jakou změnou prošly tankové motory v Martíně? Přidali dvě turba navíc a odpojování válců?
Mně by zajímalo, nejen mne, má to kousek od baráku, jakou změnou prošly tankové motory v Martíně? Přidali dvě turba navíc a odpojování válců?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ano? Odkedy?

... predpokladam, ze si to z kontextu myslel LEN vo vakuu
Naposledy upravil(a) stano. dne 24.09.2020 17:28, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jeden kruzok vyvija urcitu tlakovu silu voci stene valca a vytvara nejaku treciu silu. Ked das kruzky dva, bude dvojnasobna. Ked ich bude 10, bude 10 nasobna.Karel2 píše: 24.09.2020 13:23 Takze pri jednom krouzku, je mensi plocha a tedy mensi treni a motor jde lip do otacek i diky tomu mensimu treni ne?
To same u zmensujicich se krousku 3-1,5mm, mensi treni, mensi odpor ne?
A znovu zopakujem. Vlastnosti stycnej plochy su "skryte" v koeficiente k/mi. Ft = k . Fn
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A ako teda zavisi trecia sila od velkosti stycnej plochy? Linearne - priamo ci nepriamo umerne? Alebo je tam iny vztah, exponencialny ci logaritmicky? Alebo nejaky iny?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 7 hostů