Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.09.2020 06:30

Jsem rad ze z Tebe neco konkretniho vypadlo :palec_nahoru:

turbo, matne si vzpominam, ze pri testu 2,0 ST neco takoveho rikali, ze je tam turbo velikosti 20 koruny, nemuzu posoudit, nevidel jsem

klika, porovnej si velikostne 3valec s treba 1,6 fordem, delal jsi tusim GO, tak jsi videl jak je velika, u novych motoru je spise problem ta velikost lozisek a ulozeni, pro co nejmensi odpor co zkracuje zivotnost, sam jsi napsal ze je blbost aby to dneska vydrzelo 1/2 mil km, navic jde o vydrz motoru a ten se netestuje na kazdy +-3 roky novy model, motor a co bylo pricinou jeho krachu se moc nezjistuje kdyz se meni rovnou celej

ten olej, proc se doporucuje vymena po 10-15k km a ne jako ze zacatku 30-40k km, protoze ten olej nestaci cistit filtr a stava se, ze pri zaneseni nedoda potrebne mnozstvi, treba pri studenem motoru nebo ve vys. otackach a pak tam pusti obtokem spinavej, no a diky vetsi karbonizaci to neni to prave orechove pro motor

ten retez byl podle me priklad, to je nasledek mit co nejnizsi celkovy odpor motoru, tedy jeho jednotlivych casti

krouzky, to same, co udelas pro zmenseni odporu(treni), das min krouzku nebo je zmensis ne?

mit tuhle malou 3v babetu, jak by rekl klasik :D , v aute velikosti superbu je bohuzel dusledek EU a jejich ekoteroristu, clovek co si to koupi je podle me vul v tom mas pravdu :D

celkove byl tenhle clanek o novych typech motoru a nejen o sekackovych verzich :mrgreen: , myslim ze i original clanek tak vyznel, upravena ceska verze ma blby nadpis :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.09.2020 07:28

... z toho vyplývá jedno a už jsem to tu psal. Atmosféry měli nechat pro lidi s jízdním režimem, který je pro turbobenzíny nevhodný. Stačilo těm atmoškám dát taky šestikvalty a jediná nevýhoda by byla trochu vyšší spotřeba a menší výkon v první půlce otáček. Takové auto by teoreticky mohlo být i znatelně levnější než turbobenzíny, kterých by se asi nakonec prodalo méně.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 24.09.2020 07:37

:palec_nahoru: asi tak nějak shrnuto ve dvou posledních příspěvcích.

V Citroenu fasují servisy opravné sady, které se napojují na sání a při zavřených ventilech provádí pískování celého sacího prostoru. Bordel pak odsají. Dle servisáka bývá sací otvor zanesen takovým způsobem, že průřez sání je zmenšen o třetinu.
Naposledy upravil(a) ballu dne 24.09.2020 07:47, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.09.2020 07:40

Ma.rt: jenze oni (automobilky) musely dolu s emisema a dalsima eko blbostma, vypovidajici je to, ze aby se splnily emise dane EU, tak by automobilky musely prodat +-54% cistokrevnych elektroaut, coz je nerealne, navic s atmosferama by to bylo docela vic, problem taky je, ze to chteji docela rychle
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24756
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 24.09.2020 07:56

pri snizovani emisi se vychazelo (tedy porad jeste vychazi :roll: ) ze zjednoduseneho vzorce "mala spotreba = malo emisi", coz vypada velmi logicky, jenze pri tehdy dane metodice mereni spotreby v laboratori stacilo jit cestou zmenseni objemu valcu a pridanim turba (vyuziti zkusenosti z naftovych motoru) ... pokud by bylo uz od zacatku mereni spotreby v realnem provozu, mohly si automobilky u benzinovych motoru vybrat i jinou cestu :nixw:

a navic nikdo driv neresil vznik skodlivin, ktere nebyly popsany v metodice mereni a ktere se "objevily" az pozdeji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 24.09.2020 08:21

Karel: Zuzenie ojnicnych lozisk a ulozenia klukovky je vysledok setrenia materialom. Stensene piestne kruzky a stensena retaz su vysledkom znizovania trecieho odporu. Ale to zacalo este u atmosfer, netyka sa to len malych turbobenzinov. Stensene kruzky maju teraz aj naftaky.
A co sa tyka oleja a filtra - skratenie vymeny oleja je podla mna o vycerpani zasoby aditiv a zvysenia znecistenia oleja. Na pripchatie filtra treba vymenu veeeeelmi pretiahnut alebo mat blato v motore. Navyse, nie vsetky motory maju plnoprietokove olejove filtre. Vtedy cast oleja ide okolo filtra vzdy.

Takze toto nie su problemy maloobjemovych turbobenzinov. To je vysledok znizovania spotreby. Niecoho, co zacala naftova kokcafka do chorvatska za 3,6 litra uz pred vyse 20 rokmi.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.09.2020 08:41

Karel2 píše: 24.09.2020 07:40 Ma.rt: jenze oni (automobilky) musely dolu s emisema a dalsima eko blbostma, vypovidajici je to, ze aby se splnily emise dane EU, tak by automobilky musely prodat +-54% cistokrevnych elektroaut, coz je nerealne, navic s atmosferama by to bylo docela vic, problem taky je, ze to chteji docela rychle
Ja vim, ale jak je napsano vyse, z novych lita novy bordel a snizovani emisí se kona jen na papire, aspon tedy ne zdaleka tak vyrazne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.09.2020 09:45

Stano: doufam, ze mi nechces rici, ze mensi lozisko ma stejnej valivej odpor jako sirsi. Ten odpor motoru se bere celkove. Olej beru, ale kterej z novych motoru nema normalni, plnoprutokovej filtr? Neni to taky o ucpani, ale postupnem rychlejsim ucpavani maleho filtru mensi ol. naplni. Tady je to kompromis se snizovanim objemu, litru co je v motoru, cim min ho tam je, tak tim driv se preci zahreje, dam vetsi napln, vetsi filtr a teoreticky tomu pomuzu, na ukor rychleho zahrati. V podstate cela konstrukce motoru je udelana na zaklade nesplnitelnych, vzajemne si odporujicich pozadavku a zalezi na konstrukci jedn. automobilek(motoru) ktera je lepe udelana. Ta koktavka 1,9Tdi by bezproblemu splnovala dnesni normu spotreby, ale dnesni emise uz ne a proto rikam, ze ty pozadavky si odporuji.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 24.09.2020 10:03

Odkedy je trecia sila zavisla od velkosti plochy? Stensene a zuzene casti su najma kvoli setreniu materialom a zmenseniu pohyblivej hmoty. Pri piestoch a oniciach je to tiez setrenie hmotnosti kvoli nizsim stratam pri pohybe.
Problemom uzkych lozisk je skor problem vo velkosti tlakovej sily na mm2. Materialovo je to zvladnute, za posledne roky sa materialy velmi posunuli. Len je tam striktna poziadavka na sposob mazania. A pri nedostatocnom mazani (nemyslim nasucho, staci o nieco menej ako sa pocitalo) je tato mensia plocha ovela nachylnejsia na opotrebenie ako vacsia.
Co sa tyka velkosti filtra - napriklad 2.0 TDCi a 1.5/1.6 TDCi ho maju takmer rovnako velky. To iste aj napriklad Toyotacky benzinak 1.33 VVTi. Ano, olejova napln ma diametralne iny objem - 6.1 litra, 3,8/3,6 a 3,3 litra.

Ano, ide sa na hranu moznosti techniky, ktora moze byt masovo produkovana. Vieme to spravit lepsie, aj trvacnejsie, ale za ine peniaze.

A 1.9TDi - emisie dusika a sadzi su daleko mimo poziadaviek. NOx vdaka tej nizkej spotrebe.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.09.2020 10:31

stano. píše: 24.09.2020 10:03 Odkedy je trecia sila zavisla od velkosti plochy?
Proc se teda zmensuje tloustka pist. krouzku, kdyz to podle tebe nema smysl a treci sila nezavisi na velikosti plochy. Stejne jsem Te teda nepochopil, preci mensi treci plocha kluzneho loziska ma zakonite i mensi treci silu a tedy i valivej odpor, scitaji kazdou silu ktera udela celkovej odpor motoru a cim je mensi, tim potrebujes mene benzinu k pohybu motoru ne?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 24.09.2020 10:40

🤣Fyziko, braň se🤣🤣🤣
To chlapi padnou u piva pod stůl, když jim řeknu, jaké fyzikální zákony se učí jinde.😂😂😂
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 24.09.2020 10:54

Piestny kruzok je na olejovom filme?
Tam potom ide do hry koeficient drsnosti plochy a velkost pritlacnej sily.
https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99en%C3%AD

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.09.2020 11:36

Stano, odpovez na otazku proc se zmensuji pistni krouzky u motoru, nebo v pripade motorek se dava jen 1?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 24.09.2020 11:49

Těžká to otázka, i já bych s ní měl problémy.🤣 Musíš počkat na vysvětlení , než to najde na netu. To jsou ty akademické přestávky v psaní.
Šálky musí být na oleji, ne dřít vystýlku. Když snížím plochu, musím zvýšit tlak oleje, a to nejde jít na hranu.
U babet se snížila plocha oproti dřívější oturbovaným motorům.
Zvýšily tlaky na hranu únosnosti kliky a hřebík do rakve dali vodičkou , zvanou olej.
To když vše dali do hromady, vylezl paskvil, jaký vylezl.
ZaQvik to trochu nakousl, stačilo místo mlčení a tváření, že se nic neděje, hodit vstřiky do paroží. Výkon by šel dolů, ale 80% problémů by zmizelo.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 24.09.2020 12:06

Hoši kam chodíte na ty data.Jaká je velikost ložisek u 1,6 a tříválce co je větší a jak.Průměr, šířka?Jakej vliv to má na výkon, opotřebení,životnost?Jsou rozdíly v použitém materiálu?Hoďte sem alespoň odkuď to berete nebo odkaz,ale ne z hospody prosím.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti