Atmosféra vs. downsizing motory
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To máš ideální trasu pro auto.
Já mám na to pohled takovej... Chápu, že lidi nechtějí být otrokem ani sluhou svého auta a z 80% jezdí, tak jak potřebují (délka jízdy, rychlost a otáčky dle provozu) a neřeší potřeby motoru. Já to beru, ale oni musí brát, že nemají avizovanou spotřebu a statisícové km nájezdy.
Něco za něco.. jako se vším.
Já mám na to pohled takovej... Chápu, že lidi nechtějí být otrokem ani sluhou svého auta a z 80% jezdí, tak jak potřebují (délka jízdy, rychlost a otáčky dle provozu) a neřeší potřeby motoru. Já to beru, ale oni musí brát, že nemají avizovanou spotřebu a statisícové km nájezdy.
Něco za něco.. jako se vším.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4062
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Do toho správnýho chování se k motoru ted malinko háže vidle jedna věc - automaty všude. Člověk si řekne, výrobce ví co dělá, ale to jak málo nechávaj dnešní automaty motor točit - jaká pak bude životnost?
Pokud člověk jede v normál modu (a ani ten sport nebejvá lepší) tak se to skoro nedostává přes 2500 otaček. Děs běs.
Jinak já mam zažitu hlavně jednu věc, nechtít po autu výkony, dokud neni zahřátej olej, protože si auto platim sám, nikdo mi na něj nic nedá.
Ale když se bavim s lidma co je maj služební, na operáky ... jo jo, ráno plnej hned za značkou obce, masakr. Ideální pak koupit takovou mírně zajetou vonavku ojetinku
a pak nadavat v diskuzi jak ty EB/TSI stoji za hovno.
Pokud člověk jede v normál modu (a ani ten sport nebejvá lepší) tak se to skoro nedostává přes 2500 otaček. Děs běs.

Jinak já mam zažitu hlavně jednu věc, nechtít po autu výkony, dokud neni zahřátej olej, protože si auto platim sám, nikdo mi na něj nic nedá.
Ale když se bavim s lidma co je maj služební, na operáky ... jo jo, ráno plnej hned za značkou obce, masakr. Ideální pak koupit takovou mírně zajetou vonavku ojetinku

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Moje trasa do práce: od baráku 3km dejme tomu město/vesnice, pak 8km po okresce, pak najedu na dálnici, ale za 6km je Praha, nicméně stále to je 6km dálnice (80km/h) až do tunelu. Po 6km (70 km/h) z tunelu vyjedu a pak je to 50km/h přes křižovatky a semafory a to cca 6km. Pak další 3km dálnice v Praze (= 80km/h), pak z ní sjedu a po 1km jsem v práci. Dneska než jsem vyrazil jsem si vynuloval průměrnou spotřebu a jsem na 7,5l/100km. V práci jsem v 6:05, tzn. celkem mírný provoz. Celkem 38km, ideální trasa to není, pokud je provoz, je to někdy peklo.Stanley_vy píše: 08.09.2020 08:27 Moje nejčastější trasa má téměř ideální charakter. Ráno deset km město na zahřátí, pak cca 25 km po dálnici do Brna, tři kilometry plachtění po Ostravské na konec přivaděče a tři km šmrdlaní do centra. Díky tomu, že jsem se naučil vstávat po karanténě o hodinu dřív, jen vyjímečně poskakuju někde v koloně. Po dojezdu po zaparkování jsem měl dnes spotřebu na EB cca 6,3 a na Galaxy se dostanu i 5,5l (no jo, není to vyladěná 1,6 tdci![]()
).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
5,273

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Sry ale tohle je prispevek hodny megadebila. Kazdy jezdi nejen dle svych možností, ale predevsim dle svych priorit. To je taková čechackovska marnost soudit bonitu cloveka dle auta. Ale je to totální omyl.Stanley_vy píše: 08.09.2020 06:51ballu píše: 06.09.2020 07:44 Tady nikoho nezajímá nafta, tady se diskutuje o tom, zda směr vývoje benzínových oturbených babet byl tim správným směrem. Od počátku tvrdím, že ne. Do kastle narvou nadupaný motor, v podstatě vyvinutý pro závodní účely. Na brzdě zjistí, že v určitém režimu má velmi nízkou spotřebu. A již je trhák na světě. Motor velikosti "krabice od bot" výkonem 2,5L atmosféry a spotřebou 4 L.
Najednou se praxí zjistí , že silnice není závodní dráha, motor nejede v režimu, což ho předurčuje konstrukce. Sice výkon nevyužiji, ale ty koně mám a hřeje mně u srdce, jak to málo žere. Nakonec však zjišťuji, že s tou spotřebou to není tak horké jak psali a každý den s obavama sedám k PC, jestli náhodou na ten můj výkvět techniky, není další svolávačka , prostě jak majitelé těchto vozů tvrdí prkotina, výměna polomotoru.
A jak jde čas, začínají i z mého motoru se linout divné zvuky.
Jako tvrdý zastánce těchto motorů, na foru ani čárka a auto jde do světa. Po měsíci pak napíši, v jak suprovém stavu jsem ho prodal za cenu, která se neodmítá, protože potřebuji něco většího, protože budu vozit i psa.
A legenda suprového motoru pokračuje, jen v servisech vědí své.![]()
Naštěstí můžeš být v klidu, protože si koupíš novou tak maximálně šalinkartu. Ale ta závist, že někdo má na nové auto a nedejbože ho i může vyměnit za větší. Ta vyprodukuje i takové skvosty. Sice jim sám něvěříš, ale vyprodukuješ aspoň kamaráda, který to ví na 100%!![]()
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5807
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pevně věřím, že stejně briskne zhodnotis i příspěvky jiných přispěvatelů věnující se ekonomicke situaci zdejších členů a výstup z analýzy nám nasdilis.
Btw. Žádné hodnocení bonity se z mě strany nekoná. Pouze upozornuju na fakt, te ballu zde několikrát deklaroval, že zadne nové auto mít nebude a proto ho nemusí trápit, že se jej koupí někdo jiný a jako zanovni jej vymění za jine. Přání je ovšem otcem myšlenky, takže se do toho musí propašovat myšlenka, že se mu sype turbobenzin a s poctivou atmosférou by to auto měl na věky věků bernardyna vozil třeba na střeše.
Btw. Žádné hodnocení bonity se z mě strany nekoná. Pouze upozornuju na fakt, te ballu zde několikrát deklaroval, že zadne nové auto mít nebude a proto ho nemusí trápit, že se jej koupí někdo jiný a jako zanovni jej vymění za jine. Přání je ovšem otcem myšlenky, takže se do toho musí propašovat myšlenka, že se mu sype turbobenzin a s poctivou atmosférou by to auto měl na věky věků bernardyna vozil třeba na střeše.

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Zhodnotil bych kazdy takovy prispevek.
No uprimne, ja kdyz se dostanu k někomu, kdo u aut dela, tak na ty turbobenziny obecne spis nadava, to je proste fakt. Takze mam asi stejne zkusenosti jako ballu.
Ja osobne nevidim problem, ze nekdo preferuje atmosky a nekdo turba, kazde ma sve výhody, ktere si kazdy vyhodnoti jinak. Ale fakt si myslím, ze resit, jestli nekdo na neco ma nebo ne je dost hloupy.
Btw muj sef, ktery by si za sve prijmy mohl jezdit v premiovce a druhou koupit manzelce, ma horsi auto nez ja. A o cem to svedci? Jen ze jeho priority nejsou v autech.
No uprimne, ja kdyz se dostanu k někomu, kdo u aut dela, tak na ty turbobenziny obecne spis nadava, to je proste fakt. Takze mam asi stejne zkusenosti jako ballu.
Ja osobne nevidim problem, ze nekdo preferuje atmosky a nekdo turba, kazde ma sve výhody, ktere si kazdy vyhodnoti jinak. Ale fakt si myslím, ze resit, jestli nekdo na neco ma nebo ne je dost hloupy.
Btw muj sef, ktery by si za sve prijmy mohl jezdit v premiovce a druhou koupit manzelce, ma horsi auto nez ja. A o cem to svedci? Jen ze jeho priority nejsou v autech.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4062
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jasan, Stanley to asi myslel taky tak - setkávám se s tím taky - že nový auta a turba v nich a vůbec vše moderní v nich haní často lidi, kteří by "si ho nikdy nekoupili". A je asi jedno, jestli na něj mají nebo nemají, už tak nějak z principu.
Vidím to v okolí taky, proč si kupuješ tohle a tohle, vždyt to ma to a to a jooo tenkrát, to bylo vše lepší.
Nemůžu mluvit za Stanleyho, ale asi vím jak to myslel, protože podobnou věc sleduju v okolí taky často. Nejvíc nový auta haní ti, kdo je nikdy neměli.
Jinak bych to - jaký auto člověk má taky vůbec nesrovnával s ekonomickou situací danýho člověka
Je mrak lidí, co si jezdí na dluh nad poměry nebo služebním, naopak mám zákazníka, co by si nas tu koupil klidně všechny i s našima barákama
a jezdí v 15 let starým Fordu
a vůbec to neřeší... O tom to asi neni.
Ale je třeba se hádat na foru o kravinách, jinak by byla nuda. 
Vidím to v okolí taky, proč si kupuješ tohle a tohle, vždyt to ma to a to a jooo tenkrát, to bylo vše lepší.
Nemůžu mluvit za Stanleyho, ale asi vím jak to myslel, protože podobnou věc sleduju v okolí taky často. Nejvíc nový auta haní ti, kdo je nikdy neměli.
Jinak bych to - jaký auto člověk má taky vůbec nesrovnával s ekonomickou situací danýho člověka



Jasný, na tom se stejně nakonec všichni shodnemMa.rt píše: 09.09.2020 08:22 Ja osobne nevidim problem, ze nekdo preferuje atmosky a nekdo turba, kazde ma sve výhody, ktere si kazdy vyhodnoti jinak.


Naposledy upravil(a) Sentik dne 09.09.2020 09:04, celkem upraveno 1 x.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak hlavně, že je to zatím ve vším slušnosti 

- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5807
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Sentik to za mě docela dobře shrnul. Nejvíc mi na tom vadí, že část diskuze se odehrává na bázi "Proč si kupuješ Forda, když já mám Škodovku stačí mi/je stejně dobrá/je lepí v tom a tom." A končí to tím, že dřív bylo líp.
Já otevřeně přiznám, že nového Focuse bych si aktuálně nekoupil. Teda koupil, ale jedině ST. Tříválec nechci. Ne, že bych mu nevěřil nebo si myslel, že je horší než čtyřválec. Jen se mi úplně nelíbí tříválec do auta takové velikosti k využití, které mám já (paralela atmo x turbobenzin). Ale nebudu nikoho přesvědčovat o tom, že mu nemůže/nebude dobře sloužit a potají ho určitě vymění. To už zavání fanatismem a trollením.
Na druhou stranu bych hned sáhnul po novém Galaxy. ne, že by to staré nestačilo, ale nemám v nějak takovou důvěru jako bych měl v nové (hlavně optikou toho, že někde nechá ne měl ale přítelkyni s malou a ona to bude muset na místě řešit). No a nekoupím si ho, protože to není priorita (a focuse kvůli tomu neprodám - to by teď byl finančně i věcně nesmysl).
Já otevřeně přiznám, že nového Focuse bych si aktuálně nekoupil. Teda koupil, ale jedině ST. Tříválec nechci. Ne, že bych mu nevěřil nebo si myslel, že je horší než čtyřválec. Jen se mi úplně nelíbí tříválec do auta takové velikosti k využití, které mám já (paralela atmo x turbobenzin). Ale nebudu nikoho přesvědčovat o tom, že mu nemůže/nebude dobře sloužit a potají ho určitě vymění. To už zavání fanatismem a trollením.
Na druhou stranu bych hned sáhnul po novém Galaxy. ne, že by to staré nestačilo, ale nemám v nějak takovou důvěru jako bych měl v nové (hlavně optikou toho, že někde nechá ne měl ale přítelkyni s malou a ona to bude muset na místě řešit). No a nekoupím si ho, protože to není priorita (a focuse kvůli tomu neprodám - to by teď byl finančně i věcně nesmysl).
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Sentik: ze nekdo hani neco, co nema, asi dava logiku. Ja znam i lidi, co hani sve nove auto. Ono kdyz jdeš kazde 2 mesice do servisu kvuli volovine, protoze kvuli zaruce nemůžes jinam, tak to nastve. To je konkrétní pripad, ale je to Citroen
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13539
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Stanley_vy: Ja mam tiez nove auto. Vacsinu som zdedil (to som aj druhy dom kupil) a zvysok som ukradol. Ako by to mohlo byt inak 

- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To bych tady nepsal, nebo zde někteří budou vidět rudě 

- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5807
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13539
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
V pohode. Ved hlavne im som ukradol

Ale kupil som naftak, nie benzin. Ale downsizovany, len 1,5. No valec mu nechyba.
Btw. Ford ako jeden z mala stiahol interval vymeny na TDCi motoroch z klasickych 20-30t km na 15t km.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti