Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 13:48

smoula píše: 03.09.2020 13:43 A to je to o čem mluvím :D S turbobenzínem bys mohl jet mnohem rychleji a přítelkyně si bude chrochtat, nebo tě vzrušovat :mrgreen:
Ze Tobe vadi, ze v atmosce je spatne slyset, jak mlada rve? :P
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 03.09.2020 13:49

:D Kdybych měl takovou přítelkyni, tak ničím jiným než vytočenou atmosférou nejezdím :mrgreen:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 13:59

To jsou ti, co jim to pak zere olej :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 03.09.2020 14:08

No ještě že ty doby hlučnejch motorů a hluku ve Focusu 2 jsou dávná hystorie,hlavně nafta to bylo utrpení hodné Zetoru,stejně jako poddimenzovaná spojka a rychlá zpátečka u rapidu 1,0 tsi,kterej se naštěstí už dva roky nevyrábí a nebylo to TURBOMOTOREM😄a různé SW a porodní nemoci všech automobilek a můžeme se soustředit na světlé hybridní a elektrické tiché zítřky a budeme vzpomínat jak ty turba byly strašně hlučný a žraly pět litrů,když hybridy jezdí max za tři.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 03.09.2020 14:08

No to když jsme se poznali a začal jsem ji vozit v mazdě, to byla úplně hotová, jak ten motor řve :mrgreen: Ale už si zvykla.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 14:54

Ty mas jeste tu mazdu nakratko zprevodovanou? To snad tocilo pres 4000 pri 130... jak HTP :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 14:57

Fofok: jenze ty hlučné atmosky taky nejsou motorem. Bohužel v dobe, kdy prisli na to, ze 6q s rychlou sestkou by mel byt standardem, uz bylo téměř po atmosferach.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 03.09.2020 15:01

Mám jen 5-kvalt, jestli myslíš tohle. Jako chtěl jsem původně trochu novější (a ještě kombi), ale takhle byla top, s najetými blbými 109 000 km (a za poslední dva nebo tři roky, než jsem to koupil, najela asi 4000 km, bývalému majiteli častějc stála v garáži než jezdila - prostě leštěnka uloženka).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 15:05

Jj...a byly jeste 5q fakt s krátkou petkou. Ale nevím, jestli to byl ještě rocnik, co mas Ty.
Jinak chapu, stav je nejdůležitější.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3126
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 03.09.2020 16:01

Vy jste ale pamětníci 8)

Ještě před atmosférama s krátkými převody byly aji atmosféry s dlouhými. Ale to byly ještě doby dvouventilu, většina ctyrventilu byla nahnana do otáček (aby využila výhod ctyrventilu).

Ona je to též otázka rozsahu převodovky, ne jen kolik má převodových stupňů.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 03.09.2020 16:13

Hlučnost není daná převodovkou ani atmosférama 😄je to i konstrukcí a úsporou materiálu.Fofo 2 můžeš vycpávat čím chceš a stejně bude hlučnej a některý dneska už možná všechny auta ve 180 točej víc než fofo2 ve 130 a jsou tichý jak lví pšouk,že i přítelkyni slyšíš šeptat.Stejně tak některý dnešní tichý auta můžeš vycpat navíc čím chceš a maximálně tak zlepšíš akustiku rádia.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 03.09.2020 16:54

:nixw: :dih: (vlastní past) jízda jen se svou 1.6i.
To co za kravál dělá ff2 1.6i ve 120 nedělá moje auto ani ve 220 :wink: Proč myslíš, že všichni izolují hlavně 1.6i a 1.8i protože dělají rámus. Mnohonásobně větší než 1.6 tdci (krom volnoběhu), já mám ve 150 rádio na 3-5 (volume SONY).
To není vynášení D do nebes, ale konstatování. Ale už tu palušu nechám bez reakce :wink:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24764
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 03.09.2020 17:23

neobouvej se do 1.6i v FF2 :nnou:
:D

v FF3 je mnohem lip odhlucnena (a ma jinak prevody)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 17:23

jenikHK píše: 03.09.2020 16:01 Vy jste ale pamětníci 8)

Ještě před atmosférama s krátkými převody byly aji atmosféry s dlouhými. Ale to byly ještě doby dvouventilu, většina ctyrventilu byla nahnana do otáček (aby využila výhod ctyrventilu).

Ona je to též otázka rozsahu převodovky, ne jen kolik má převodových stupňů.
No zrovna escort 1.6/1.8 byl 16V s krasne dlouhymi kvalty... pri 130 km/h 3250 ot., parada
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 17:28

fofok píše: 03.09.2020 16:13 Hlučnost není daná převodovkou ani atmosférama 😄je to i konstrukcí a úsporou materiálu.Fofo 2 můžeš vycpávat čím chceš a stejně bude hlučnej a některý dneska už možná všechny auta ve 180 točej víc než fofo2 ve 130 a jsou tichý jak lví pšouk,že i přítelkyni slyšíš šeptat.Stejně tak některý dnešní tichý auta můžeš vycpat navíc čím chceš a maximálně tak zlepšíš akustiku rádia.
To sice ano, ale to resis tlumeni vozu v prubehu casu a to se opravdu zlepsuje. Ale pokud motor toci 4000 nebo 3000, bude to vzdy rozdil a to je dane vyhradne prevodovkou a charakterem motoru. Ono 3000 v dieselu je taky neco jineho nez v benzinu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti