Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak k tomu, ze se vsude pise, co se sype, nepotrebujes znalosti. Jak co jede je zrovna u turba dost zavadejici. Kdyz sednu do 1.6 tdi, tak oproti memu autu je to pocitově zivejsi, tahne odspodu. V realu to tak neni. Mam namereno objektivne par míst, kde se s 1.6 tdi nedostanu ani nahodou na rychlost jako s 2.0.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Táta měl oktávku 1.9 TDI (jedničkovou, tour). Když jsem si koupil mazdu, tak jsme se byli projet. Jeho slova "šlápnu na plyn - a nic". Samozřejmě, protože tam není turbo, co by to tam natlačilo, ale oktávka měla 100 koní, mazda jich má 140. Když je někdo línej s atmosférou řadit nebo se bojí to vytočit, tak má pocit, že to nejede. Jede, akorát místo turba je tam převodovka.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale to není o lenosti! Mě třeba sere, jak ta atmosféra řve! U turbobenzínu stačí podřadit o jedno(nemusíš o 2 dolů jako u atmošky) a trhá to asfalt 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A nevadi Ti, ze se motor toci?
Jo, hlucnost atmosfery uznavam. Tak to je taky o odhlucneni. U mondea to asi bude dotazenejsi nez u fokalu. Do 3500 ale prakticky o motoru temer nevim. Mne je treba nepříjemný zvuk dieselu.

Jo, hlucnost atmosfery uznavam. Tak to je taky o odhlucneni. U mondea to asi bude dotazenejsi nez u fokalu. Do 3500 ale prakticky o motoru temer nevim. Mne je treba nepříjemný zvuk dieselu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak je to i tom, když někoho vezeš. Když chceš jet svižněji s atmosférou, tak to musíš točit a spolujezdci si klepou na čelou, co je to za debila že jede jak blázen. S turbobenzínem můžeš jet mnohem rychleji a nikdo to nepozná, dokud se nepodívá na tachometr 

- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nesouhlasim, tohle plati v porovnani starsi vers. nove a tady je duvod odhlucneni, porovnavam ma auta, ted u 1,5 EB to tocim vice jak tu 1,6i.
myslim jizdu mimo dalnici.

Naposledy upravil(a) Karel2 dne 03.09.2020 12:58, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Točíš to více, protože to jede jak hovado



- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4062
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Boží diskuze
Stačí zaskočit jednou za 20 stránek a zákopová válka se nehla z místa, to je fajn.
Já bych slabou atmo nechtěl zpátky ani zadarmo, ale jak už bylo psáno víckrát, štve mně ta direktiva, že neni možnost volby. Na ježdění kolem komína, na nakupy a popojíždky by to bylo pro hodně z nás úplně v pohodě, ale vono to dneska víceméně nejde koupit. Takže je všem vlastně vnuceno technicky složitější a na údržbu časem asi dražší řešení, no uvidíme.
Z pohledu pohodlnosti bych ale vždy (kdybych musel) jezdil raději 1.0 EB nebo TSI než 1.6 atmo... řve to, nejede to, žere to, nechci to.
Když porovnavam 1.5EB vs 1,6 co jsem měl, tak to se vůbec nedá, pokud člověk nechtěl, tu 1.5 točit nemusel. U současnýcho to tu raději vůbec nebudu rozvádět...


Já bych slabou atmo nechtěl zpátky ani zadarmo, ale jak už bylo psáno víckrát, štve mně ta direktiva, že neni možnost volby. Na ježdění kolem komína, na nakupy a popojíždky by to bylo pro hodně z nás úplně v pohodě, ale vono to dneska víceméně nejde koupit. Takže je všem vlastně vnuceno technicky složitější a na údržbu časem asi dražší řešení, no uvidíme.
Z pohledu pohodlnosti bych ale vždy (kdybych musel) jezdil raději 1.0 EB nebo TSI než 1.6 atmo... řve to, nejede to, žere to, nechci to.
Když porovnavam 1.5EB vs 1,6 co jsem měl, tak to se vůbec nedá, pokud člověk nechtěl, tu 1.5 točit nemusel. U současnýcho to tu raději vůbec nebudu rozvádět...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
tak s timhle souhlas

Sentik: ja Ti uz psal, ze jsem strasne zvedavej na Tvuj pristi motor


Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
celá hlučnost atmo je hlavně o převodech. 1.6i jsem měl kdysi taky, to je ale třeba i proti 2.0i o hodně línější. Tomu dvoulitru by šestka slušela, utáhl by to v pohodě, když ji má slabší 1.0EB. Pak by to nebylo hlučné ani ve vysokých rychlostech.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4062
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
I tý 1.6 by šestka slušela, jedna z mála věcí, která mi na tom FoFo II opravdu vadila... Hlušnost při rychlostech nad 110.
Jinak držák, na denní popojíždky super, věřím, že poslouží ještě léta... ale zpět už bych to fakt nechtěl. nikdy.
Karle, další motory už nás čekaj všechny elektriky nebo nějakej hybrid
A diskuze se jen přejmenuje a pojedem dál, zlatý bezproblémový turbo vs podělaná elektrika.

Jinak držák, na denní popojíždky super, věřím, že poslouží ještě léta... ale zpět už bych to fakt nechtěl. nikdy.
Karle, další motory už nás čekaj všechny elektriky nebo nějakej hybrid

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Přítelkyně má jedničkovou fabii 1.4 benzín, když řídím já, je hlučná spíš ona než motor, protože když to vytočím na 3,5 tisíce, začne řvát, že jí to auto ničím 
Elektroauta na vás, holoto, tam neslyšíte motor vůbec, spíš nějaké elektrické bzučení z měniče. Pokud tam teda není nějaký umělý zvuk kvůli ochraně chodců.

Elektroauta na vás, holoto, tam neslyšíte motor vůbec, spíš nějaké elektrické bzučení z měniče. Pokud tam teda není nějaký umělý zvuk kvůli ochraně chodců.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A to je to o čem mluvím
S turbobenzínem bys mohl jet mnohem rychleji a přítelkyně si bude chrochtat, nebo tě vzrušovat 


- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
proto uz moc nekoukam na F1, kde jsou ty doby jecicich motoru
nebo sam vytocit motor na 8-9k otacek, jo uz budem poslouchat jen "rev" elektromotoru 


Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Sentik: je otázka, jestli bys nechtěl atmosku nebo motor s 74kW/150Nm. On i maly turbomotor muze byt utrpeni. Ja bych do slabsiho taky nechtel
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 5 hostů