Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 11:07

Tak k tomu, ze se vsude pise, co se sype, nepotrebujes znalosti. Jak co jede je zrovna u turba dost zavadejici. Kdyz sednu do 1.6 tdi, tak oproti memu autu je to pocitově zivejsi, tahne odspodu. V realu to tak neni. Mam namereno objektivne par míst, kde se s 1.6 tdi nedostanu ani nahodou na rychlost jako s 2.0.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 03.09.2020 11:43

Táta měl oktávku 1.9 TDI (jedničkovou, tour). Když jsem si koupil mazdu, tak jsme se byli projet. Jeho slova "šlápnu na plyn - a nic". Samozřejmě, protože tam není turbo, co by to tam natlačilo, ale oktávka měla 100 koní, mazda jich má 140. Když je někdo línej s atmosférou řadit nebo se bojí to vytočit, tak má pocit, že to nejede. Jede, akorát místo turba je tam převodovka.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 03.09.2020 11:47

Ale to není o lenosti! Mě třeba sere, jak ta atmosféra řve! U turbobenzínu stačí podřadit o jedno(nemusíš o 2 dolů jako u atmošky) a trhá to asfalt :D

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 12:23

A nevadi Ti, ze se motor toci? :D
Jo, hlucnost atmosfery uznavam. Tak to je taky o odhlucneni. U mondea to asi bude dotazenejsi nez u fokalu. Do 3500 ale prakticky o motoru temer nevim. Mne je treba nepříjemný zvuk dieselu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 03.09.2020 12:28

Tak je to i tom, když někoho vezeš. Když chceš jet svižněji s atmosférou, tak to musíš točit a spolujezdci si klepou na čelou, co je to za debila že jede jak blázen. S turbobenzínem můžeš jet mnohem rychleji a nikdo to nepozná, dokud se nepodívá na tachometr :)

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 03.09.2020 12:55

Nesouhlasim, tohle plati v porovnani starsi vers. nove a tady je duvod odhlucneni, porovnavam ma auta, ted u 1,5 EB to tocim vice jak tu 1,6i. :nixw: myslim jizdu mimo dalnici.
Naposledy upravil(a) Karel2 dne 03.09.2020 12:58, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 03.09.2020 12:57

Točíš to více, protože to jede jak hovado :twisted: :D

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4062
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 03.09.2020 12:57

Boží diskuze :D Stačí zaskočit jednou za 20 stránek a zákopová válka se nehla z místa, to je fajn. :mrgreen:

Já bych slabou atmo nechtěl zpátky ani zadarmo, ale jak už bylo psáno víckrát, štve mně ta direktiva, že neni možnost volby. Na ježdění kolem komína, na nakupy a popojíždky by to bylo pro hodně z nás úplně v pohodě, ale vono to dneska víceméně nejde koupit. Takže je všem vlastně vnuceno technicky složitější a na údržbu časem asi dražší řešení, no uvidíme.
Z pohledu pohodlnosti bych ale vždy (kdybych musel) jezdil raději 1.0 EB nebo TSI než 1.6 atmo... řve to, nejede to, žere to, nechci to.

Když porovnavam 1.5EB vs 1,6 co jsem měl, tak to se vůbec nedá, pokud člověk nechtěl, tu 1.5 točit nemusel. U současnýcho to tu raději vůbec nebudu rozvádět...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 03.09.2020 13:01

smoula píše: 03.09.2020 12:57 Točíš to více, protože to jede jak hovado :twisted: :D
tak s timhle souhlas :lol: ale je to hlavne prevody a tim ze atm. nevadi 5 na 50

Sentik: ja Ti uz psal, ze jsem strasne zvedavej na Tvuj pristi motor :mrgreen:(jestli se toho doziju 8) )
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 13:06

celá hlučnost atmo je hlavně o převodech. 1.6i jsem měl kdysi taky, to je ale třeba i proti 2.0i o hodně línější. Tomu dvoulitru by šestka slušela, utáhl by to v pohodě, když ji má slabší 1.0EB. Pak by to nebylo hlučné ani ve vysokých rychlostech.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4062
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 03.09.2020 13:08

I tý 1.6 by šestka slušela, jedna z mála věcí, která mi na tom FoFo II opravdu vadila... Hlušnost při rychlostech nad 110. :(
Jinak držák, na denní popojíždky super, věřím, že poslouží ještě léta... ale zpět už bych to fakt nechtěl. nikdy.

Karle, další motory už nás čekaj všechny elektriky nebo nějakej hybrid :mrgreen: A diskuze se jen přejmenuje a pojedem dál, zlatý bezproblémový turbo vs podělaná elektrika.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 03.09.2020 13:41

Přítelkyně má jedničkovou fabii 1.4 benzín, když řídím já, je hlučná spíš ona než motor, protože když to vytočím na 3,5 tisíce, začne řvát, že jí to auto ničím :mrgreen:

Elektroauta na vás, holoto, tam neslyšíte motor vůbec, spíš nějaké elektrické bzučení z měniče. Pokud tam teda není nějaký umělý zvuk kvůli ochraně chodců.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 03.09.2020 13:43

A to je to o čem mluvím :D S turbobenzínem bys mohl jet mnohem rychleji a přítelkyně si bude chrochtat, nebo tě vzrušovat :mrgreen:

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 03.09.2020 13:46

proto uz moc nekoukam na F1, kde jsou ty doby jecicich motoru :mrgreen: nebo sam vytocit motor na 8-9k otacek, jo uz budem poslouchat jen "rev" elektromotoru :bebng:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.09.2020 13:46

Sentik: je otázka, jestli bys nechtěl atmosku nebo motor s 74kW/150Nm. On i maly turbomotor muze byt utrpeni. Ja bych do slabsiho taky nechtel
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti