Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 22.08.2020 16:54

Fofok: Proč chceš furt něco někomu nařizovat? OK, půjdu a koupím si novější auto, když mi na něj půlku přidáš, souhlasíš? Když socialismus, tak pro všechny.

Jako nechápu, jak někdo může vědět, kolik mám peněz, za co je utrácím a jaký auto bych si mohl koupit. Resp. jak to někdo může vědět líp než já.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 22.08.2020 17:27

Fofok se zmohl na zánovní mixér a to z něj udělalo, co se týče průměrného stáří aut v Česku, nadcloveka. To je asi tak vše.
Někdo prostě neunese vlastní ego.
Kdyby si koupil nové Porsche, tak by mu asi vybouchla hlava.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 22.08.2020 17:43

Já jsem to myslel obecně a nikoho jsem nejmenoval a když to funguje jinde,proč by to nemohlo fungovat u nás.Ostatně už to u nás bylo v návrhu,ale vyšumělo to.Jestli je to dobře nebo špatně ať si každej udělá obrázek sám,já jsem to myslel k tomu snížení věku vozovýho paparku.Emise,bezpečnost,ekologie a nakopnutí prodejů je věc druhá.Je zajímavý jak se řekne vrak tak se ozvou vždycky ti stejní.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 22.08.2020 17:48

A prosim te kde to funguje s nasi kupni silou,diky tebou navrhovanemu zdaneni? Na slovensku jsou na tom lepe(pr. stari voz. parku) a poloz si otazku proc? Diky danim na stara auta?
edit: pokud si na novy auto vydelam za rok a navic budu mit z naseho pohledu i velkoryse srotovne a dalsi pobidky, tak bude logicky mensi prum. vek aut a ne jak u nas kde potrebujes "5" let a bez srotovneho a dalsich ulev :dih: To snad pochopis i ty ne? Zvysovanim dani a vypalneho toho nedosahnes, to si naposledy myslel Kalousek, ze bude lepe a proto je tady Babis. Sorry musel jsem.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 22.08.2020 18:22

V návrhu bylo, když dáš sešrotovat starý nevím jak dostaneš 50 000,- .To výpalný na dovozy to tady bylo a celkem taky fungovalo.Jenže to odporuje volnými trhu.Ekovýpalný v tom návrhu bylo taky jenže to bylo moc asociální,tak to smetli celý.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 22.08.2020 19:16

fofok píše: 22.08.2020 17:43 Já jsem to myslel obecně a nikoho jsem nejmenoval...
To je co za výmluvu? Jakýkoliv nařízení shora není nikdy obecné, protože vždycky dopadne na konkrétní lidi. Ekovýpalné už zavedeno bylo a fakt se osvědčilo - průměrné stáří aut se zvýšilo a hráblo to do kapes těm nejchudším. Jakákoliv další regulace to jen zhorší. Co by ve skutečnosti pomohlo? Snížit daně, ale to nikdo neudělá, protože ty roušky se musí z něčeho zaplatit, dotace na řepku taky, atd.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 22.08.2020 21:12

Proč si pořád držím 12 let staré Mondeo? Protože prostě nemám logický důvod k tomu, abych si šel koupit třeba fungl novou škodovku. A mohl bych ji jít zaplatit klidně hned zítra.
Pro mě má to auto prostě pořád vysokou hodnotu. Ano, pomohl bych si pozlatkem, že by na mě blikalo víc asistentů, že bych se ukájel podívejte se já mám nové auto atd... Tak to zatím nepotřebuju.
Kdybych měl jó prachy, tak bych stejně jezdil v youngtimerech.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 460
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od dusanlulka » 22.08.2020 21:34

:cooler: :cooler: :cooler: :cooler: :bravo22: :bravo22: :bravo22: :bravo22:

Uživatelský avatar
kPetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 525
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kPetr » 23.08.2020 00:04

Já si tedy rozhodně nemyslím, že bychom na tom byli tak špatně. Takový pocit jako fofok rozhodně nemám a prakticky ve všem souhlasím s ostatními. Něco, co bych nazval vrakem, už v posledních letech potkám v provozu velmi vyjímečně. A olejových koláčů "skoro na kažém fleku" jsem si také nějak nevšiml. Že má auto 10 nebo 15 let z daleka neznamená, že je to vrak. Naopak, často je v mnohem lepším technickém stavu, než pětileté firemní, přesně jak píše miki21. Vidím to u nás na firmě, kde s těmi auty jezdí každou chvíli někdo jiný a podle toho to taky vypadá. Jediná údržba je olej jednou za rok a výměna pneu letní/zimní, pak už jedině, když se něco skutečně rozbije. Každý se k tomu chová tak, že to není jeho a někdy jezdí i se závadami, se kterými by jezdit neměl. Já mám to štěstí, že mám firemní auto, se kterým jezdím jenom já. Když vyjímečně náhodou sednu do jiného, nestačím se často divit. A jsou to vesměs auta do 5 let stáří.

Navíc kupní síla většiny lidí u nás ani z daleka nedovoluje, kupovat si nové auto každých 5 let nebo častěji. I když by se to automobilkám pochopitelně líbilo, vždyť to dneska stejně často vyrábí tak, aby ta životnost moc dlouhá nebyla. Takže já například ani po novém autě, prošpikovaném elektronikou a s oturbeným strojkem, vůbec netoužím. Abych najel 80 nebo 100tis.km a řešil fatální závady motoru například, což najedu za 4 roky, to tedy vážně nekradu. Dokud to ještě jde, koupím raději slušnou ojetinu ještě z doby, kdy byl svět normální a pokud ji budu dávat náležitou péči, vydrží mě stejně a nebo i déle, než nová elektronická blikačka s desítkami kontrolek a dotykovým displejem, který bych za jízdy ani nemohl obsluhovat, pokud bych sebe nebo někoho jiného nechtěl zabít.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 23.08.2020 09:31

Jo, erární firemní auto, to vyrazíš na cestu, zjistíš, že nemáš vodu v ostřikovačích, stěrače už to taky mají za sebou a tak zastavuješ na benzínce a sháníš nové... V létě jedeš 1000 km do Německa a dostaneš auto se zimníma gumama. Nebo dostaneš nějakou šunku, která je v horším stavu než tvoje soukromé auto. Pokud firma vůbec nějaké auto má... (kromě šéfa, ten má audi 3.0 TDI...).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 23.08.2020 10:48

enjoy píše: 22.08.2020 21:12 Proč si pořád držím 12 let staré Mondeo? Protože prostě nemám logický důvod k tomu, abych si šel koupit třeba fungl novou škodovku. A mohl bych ji jít zaplatit klidně hned zítra.
Pro mě má to auto prostě pořád vysokou hodnotu. Ano, pomohl bych si pozlatkem, že by na mě blikalo víc asistentů, že bych se ukájel podívejte se já mám nové auto atd... Tak to zatím nepotřebuju.
Kdybych měl jó prachy, tak bych stejně jezdil v youngtimerech.
+1
Dnesni auta nepřináší nic moc noveho. Krome nových problemu, asistentu, dotykovych displeju...nic, co by cloveka obohatilo. Nove auto si obcas uziju v praci, ted se nějak podezrele casto resi vybite akumulatory :-)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 24.08.2020 11:53

Nový auta mají smysl. Prej, že starý káry moc nejezdí, podle článku. Je to ptákovina. Ranní Brno jsou samy starý disly. Smradu neskutečnýho. Navíc i benziny kouří, když se o to nestaraji :(
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 24.08.2020 12:02

Úhel pohledu...
Nový auta mají plošně stejnej smysl jako stop-start (uhlíková stopa po stále výměně baterek co pár let).
Pokud budu měnit auto stále za nové co 2-4r zvýším uhlíkovou stopu mnohem víc než, když jezdím za deset +1l/oleje k tomu. Nehledě na to, že to moje měněný auto většinou někdo koupí :mrgreen:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4976
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 24.08.2020 12:14

To je pěkná kravina :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.08.2020 12:20

To je hola pravda. Jediny skutecny zamer je tocit kola ekonomiky.
A jestli nekomu kouri auto, tak zřejmě nesplňuje emisní limit. A takové auto na silnici nepatri bez ohledu na jeho vek.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 7 hostů