Atmosféra vs. downsizing motory
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 681
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo, ja bych starý plecky taky eliminoval. Ale to ma zas sociální rozměr, je mnoho lidí, kteří s platem prodavače nebo dělníka v lokalni fabrice vydělají horko těžko na 15 let starou fabii a do ty práce dojet musej. Dotovat je nemůžeš - zase nespravedlnost vuci těm, co si umí vydělat. A tak pořád dokola..
Dal tu máš lidi, kteří drží oldtimery, youngtimery, nejsou to daily auta, ale co s tim? Zakázat? Vyjimky? Pak budou vyjimky na všechno mozny, až se to mine ucinkem..
Dal tu máš lidi, kteří drží oldtimery, youngtimery, nejsou to daily auta, ale co s tim? Zakázat? Vyjimky? Pak budou vyjimky na všechno mozny, až se to mine ucinkem..
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)

Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)

Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jak bys eliminoval starý plečky a hlavně, co je stará plečka? Opravdové vraky se eliminují samy, protože STK a servis: auto začne být drahé udržovat ve stavu aby jezdilo a aby prošlo STK.
A je opravdu takový vliv emisí z aut na čistotu vzduchu? Neříkám starej střep s EURO 0, tzn. prastarý diesel nebo auto s karburátorem (= bez katu) (ale i taková auta by nějakou EURO normu splnila, jen ji nemají zapsanou v techničáku). Jenže 25-leté auto není daily-car a naopak. A 15-leté už ten katalyzátor má.
Obyčejný atmosférický benzín se vstřikováním, katem a lambdou vypouští z výfuku jen H2O, CO2 a nepatrně škodlivých látek. Ale protože CO2, dělají se úspornější motory (emise CO2 je jen jiné číslo pro měrnou spotřebu). Takže dáme turbo, které zvýší účinnost (= sníží spotřebu a CO2), ale produkuje zas jiné škodlivé látky.
Ale do EURO 6 se obsah CO2 neměří, to přinese až EURO 7: „Průměrných 95 g CO2 na kilometr odpovídá spotřebě 3,54 litrů nafty či 4,06 litrů benzínu na 100 km." Všechna auta asi časem budou hybridy.
A je opravdu takový vliv emisí z aut na čistotu vzduchu? Neříkám starej střep s EURO 0, tzn. prastarý diesel nebo auto s karburátorem (= bez katu) (ale i taková auta by nějakou EURO normu splnila, jen ji nemají zapsanou v techničáku). Jenže 25-leté auto není daily-car a naopak. A 15-leté už ten katalyzátor má.
Obyčejný atmosférický benzín se vstřikováním, katem a lambdou vypouští z výfuku jen H2O, CO2 a nepatrně škodlivých látek. Ale protože CO2, dělají se úspornější motory (emise CO2 je jen jiné číslo pro měrnou spotřebu). Takže dáme turbo, které zvýší účinnost (= sníží spotřebu a CO2), ale produkuje zas jiné škodlivé látky.
Ale do EURO 6 se obsah CO2 neměří, to přinese až EURO 7: „Průměrných 95 g CO2 na kilometr odpovídá spotřebě 3,54 litrů nafty či 4,06 litrů benzínu na 100 km." Všechna auta asi časem budou hybridy.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 659
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Eliminovat starý plečky nemá valnýho smyslu protože ve výsledku najezdí poměrně málo oproti "moderním" autům a tím pádem jejich ekologická škodlivost je naprosto minimální. Také je potřeba brát sociální rozměr jak píše Kozelos, jen docela nízký procento lidí v týhle republice si může dovolit každých pár let nové auto. Nemyslím si že ten kdo jezdí dvacet let starou fábií s ní protože by ho to bavilo, ale proto že na novější auto prostě nemá.
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
safra, ze by i VW to neuhlidal, tu kvalitu subdodavatelu
https://www.autoforum.cz/predstaveni/tr ... ky-modelu/
a dalsi https://svolavacky.cz/skoda-octavia-4-m ... vaci-akce/ aspon to resi

a dalsi https://svolavacky.cz/skoda-octavia-4-m ... vaci-akce/ aspon to resi
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ostatně kroky k eliminaci starých pleček, tzv. "ekodaň" zapůsobila přesně naopak, průměrný věk vozového parku se zvýšil. (Ono ani tak nešlo o ekologii, jako o to zas vytáhnout z kapes lidí nějaké peníze a dopadlo to na ty nejchudší.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Neco k tem cislum o stari, porad se ukazuje, ze se daji cisla prekroutit k obrazu ktery potrebuji
, ovsem tohle vypovida ,ze ta statistika je k h..... https://www.garaz.cz/clanek/proc-neni-p ... a-21004566

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tomuto sam neveris. Platilo by to v pripade, ze by sme nemali korupciu a rodinkarstvo naskrz celym statom, teda aj na kontrolach STK. Lebo casto to, co jazdi po cestach, nemoze normalne prejst cez kontrolu.pkadecka píše: 21.08.2020 06:56 Opravdové vraky se eliminují samy, protože STK a servis: auto začne být drahé udržovat ve stavu aby jezdilo a aby prošlo STK.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo aha, ty chceš vymýtit korupci? Tak hodně štěstí. Jinak fakt někdo uplácí na STK, aby mohl provozovat svoji 20 let starou feldu na denní ježdění? A když, nechá STK projít nějakej střep, co nebrzdí? Nebo přimhouřej oko nad nějakejma blbostma jako naklápění světel nebo horší kat?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Karel2 a k tomu by byl zajimavý průměr stáří aut, stojících v servisech. Tam ten průměr bude hodně mladý.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13478
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To by nebylo moc směrodatné. Nové auto v záruce majitel dá do servisu, starší opraví garážník. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Trochu jinak, na garančku v záruce auto přijede a odjede, nezůstává stát na dvoře. Tam jsou odložený ty v záruce, u kterých se řeší , kdo zaplatí nepojízdný motor a kdo za to může, řidič, nebo vada motoru.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ano, uplacaju. Aj ked su kamery, este stale su u nas stanice, kde sa z toho nejako zatial vyhli a prejde aj dymiaci naftak.pkadecka píše: 21.08.2020 11:33 Jo aha, ty chceš vymýtit korupci? Tak hodně štěstí. Jinak fakt někdo uplácí na STK, aby mohl provozovat svoji 20 let starou feldu na denní ježdění? A když, nechá STK projít nějakej střep, co nebrzdí? Nebo přimhouřej oko nad nějakejma blbostma jako naklápění světel nebo horší kat?
Ako podla teba dostanu nalepku tie vraky na cestach? Hrkotajuce napravy, kazdy diel karoserie inej farby, zvetrane svetla bez jasnej kresby, hrzdave diery velke ako past, emisie ani nevravim.
Ano, korupciu treba vymiest. Vzhladom na hlboke zakorenenie z minuleho rezimu to potrva niekolko generacii, ale postupne to treba zlepsovat. Ci dajme od toho ruky prec, ved aj tak sa s tym neda nic robit?
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13478
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Je zvláštní, že ve státech kde nikdy nevládli komunisti, tak je korupce taky a mnohde větší jak u nás. Tak nevím co tu je zakořeněné.
Auto prez stk po známosti občas projde, ale nikdo nepustí takové, že by nebrzdilo a bylo na pokraji rozpadu. Ty doby jsou už dávno pryč. Tohle si na triko nikdo neveme, protože v případě bouračky se pojišťovna jako první ptá, jestli má auto technickou a kdo ji kdy dělal. Dohledávají se protokoly, fotky atd., ale možná , že to na Slovači funguje jinak.
Jo nejde motorek naklápění světel ,big problém.
Auto prez stk po známosti občas projde, ale nikdo nepustí takové, že by nebrzdilo a bylo na pokraji rozpadu. Ty doby jsou už dávno pryč. Tohle si na triko nikdo neveme, protože v případě bouračky se pojišťovna jako první ptá, jestli má auto technickou a kdo ji kdy dělal. Dohledávají se protokoly, fotky atd., ale možná , že to na Slovači funguje jinak.

Jo nejde motorek naklápění světel ,big problém.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13541
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nebrzdiace auto nepustia. Ale o takych nepisem, ucelovo si vytahujes nieco uplne ine.
Odkial mas, ze v tych krajinach je korupcia ovela viac zakorenena? Kde sa riadilo heslom: Kto nekradne, okrada svoju rodinu? Kde bolo mat treba znamosti, aby sa clovek dostal aspon k normalnemu masu alebo ovociu? Doteraz ti bez znamosti ani dieta do skolky nezoberu.
Odkial mas, ze v tych krajinach je korupcia ovela viac zakorenena? Kde sa riadilo heslom: Kto nekradne, okrada svoju rodinu? Kde bolo mat treba znamosti, aby sa clovek dostal aspon k normalnemu masu alebo ovociu? Doteraz ti bez znamosti ani dieta do skolky nezoberu.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13478
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To, že je auto rezavé ještě neznamená, že je to vrak. Podle Tebe ovšem jo.
Korupce je všude. Třeba kámoš bydlí asi 15 let v Dánsku a co mi vyprávěl, tak jsem nevěřil... ale to sem nepatří.
Jen věř tomu, že třeba tady po okolí už nikdo vraku technickou nedá.
Ale to už jsme dost mimo téma, takže bych debatu tímto směrem ukončil.
Korupce je všude. Třeba kámoš bydlí asi 15 let v Dánsku a co mi vyprávěl, tak jsem nevěřil... ale to sem nepatří.
Jen věř tomu, že třeba tady po okolí už nikdo vraku technickou nedá.

Ale to už jsme dost mimo téma, takže bych debatu tímto směrem ukončil.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti