Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 20.08.2020 08:35

Něco nového, to myslíš elektroauto? :mrgreen:
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 20.08.2020 08:45

Třeba, nebo to bude jezdit na kakao :-) Kdo ví

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 20.08.2020 10:18

Uz som to tu spominal, 1,33 VVTi motory (1NR-FE) od Toyoty, skoro vsetky zacali zrat po cca 150t km olej. Nepriamy vstrek, 4 valce, atmosfera, uzasny japonec.... kurva ako je to mozne? :lol:
CO z toho vyplyva? 4 valcove atmosfery su smejdy, zeru olej, kazi sa to, nevydrzi to ani 200t km. A samozrejme: Ved ja som vam to vravel!

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13479
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 20.08.2020 10:54

Výměny byly pravidelné? 10tis/rok?
Plácáš tady všude nesmysly a když Ti dojdou argumenty, tak vytáhneš podobnou kravinu.
Nezlob se na mě, ale běž už s tím provokováním do pr... :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 20.08.2020 11:18

stano koukni ke Stastlivcovi do galerky :wink:
Obrázek
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.08.2020 11:27

smoula píše: 20.08.2020 07:53 Přesně tak! Nebo problém se starty u 2.0i, kdy se musí občas zmáčknout plyn po startu aby to nechcíplo. Olejžroucí 1.6 74kW, ale na tu nedá nikdo dopustit :mrgreen: Každý motor má své problémy. Nyní je doba turbobenzínů. Až bude zase něco nového, tak ballu bude psát tehdá, když sem jezdil s oturbenou 1.5tkou, to byla doba! Skoro se to nesralo :D
Ano, stává se mi to asi jednou za rok, musím šlápnout na plyn. Je to takový problém? Hrozí nějaká destrukce motoru? Fakt dost slabej argument pro to ukázat nějakou nedokonalost :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.08.2020 11:28

A olej žerou dnes auta často jako nová. Pokrok nezastavíš. :D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 20.08.2020 11:32

Moje bývalá olejžeroucí 1.6 74kW stále jezdí. Prodal jsem to auto asi před 5 lety, s 200 000 km, dneska má o 45 000 víc.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 20.08.2020 12:23

miki21 píše: 20.08.2020 10:54 Výměny byly pravidelné? 10tis/rok?
Plácáš tady všude nesmysly a když Ti dojdou argumenty, tak vytáhneš podobnou kravinu.
Nezlob se na mě, ale běž už s tím provokováním do pr... :wink:
Ano boli. V autorizaku, komplet elektronicka serviska. Kamaratove auto.
Mne dosli argumenty? Prispevky ostatnych o rozsypanych atmosferach su co? Ja si len robim srandu s bohorovnostou niektorych vyrokov.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.08.2020 13:46

Kde máš rozsypané atmosféry? Ono nejen výměnou oleje se ovlivní životnost. Ale nejedná se o obecnou konstrukční chybu jako u nových motorů napříč všemi automobilkami.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 20.08.2020 20:00

Nieco podobne mal aj koncern s TFSI/FSI motormi. Oficialna oprava spociva vo vymene piestov + kruzkov (piesty maju iny tvar), spodneho ostreku piestov, piestnych capov. Dovodom spotreby oleja je zakarbonovany a nefunkcny stieraci kruzok. Vzhladom na to, ze to postihlo viac ako polovicu kusov (presnejsie odhady su rozne), aj tie poctivo servisovane, ziadne longlife intervaly, nejde o vysledok zanedbanej udrzby. Fordacke 1.6 tiez trpeli podobne, tam to casto bolo natahovanim intervalu. Pri 1.8/2.0 Duratecoch sa to vraj stavalo aj pri poctivom servise. A tych problemovych serii by sa naslo aj u inych automobiliek.

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2979
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Konik » 20.08.2020 20:52

ballu píše: 19.08.2020 20:07
Konik píše: 19.08.2020 12:32 A jaký vliv má koncepce motoru na to, že se ulomí šroub držící olejovou pumpu?
Třeba vibrace motoru.
Vibrace tříválce budou nepochybně větší než u čtyřválce, to se shodneme. Ale jsou opravdu tak větší, že kvůli nim odejde po 100 tis. km komponenta, která má jinak prakticky neomezenou životnost? Nemůže to nááááááhodou být spíš tím, že ten šroub byl prostě zfušovaný?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.08.2020 21:31

To zrani oleje u atmosfer se objevi, kdyz uz, nekdy treba po 150-200tkm. U novych motoru je to kolikrat od novoty. To je trochu rozdil.
Vyber FSI/TFSI je sice fajn,ale to je jeden nepovedený typ motoru. LSPI a karbonovani je obecna vlastnost oturbenych primovstriku. To je taky rozdil.
Fakt si stale nekdo mysli, ze ty slozitosti vyplývající z honu za lepsi spotrebou realne o <1l/100km staly za to? A to nemluvim o zbytecne drahem vyvoji a drahe výrobě promitajici se do ceny aut. To je snad zjevne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 681
Registrován: 28.12.2011 23:17

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kozelos » 20.08.2020 21:43

Tohle jsou pořád diskuze dokola o tom samém. Zkuste se taky zamyslet nad budoucnosti evropy. Aut je čím dál víc a i když se mi diktát Bruselu pranic nelibi, nějaká cesta se hledat musí. A turbobenziny s euro 6 jsou pořád rozumnější řešení, než třeba začít diktovat lidem, že nesmí mít v rodině vic jak jedno auto a že jeden s ním smí jezdit sudy dny a dtuhej lichy. Kdo bydlí na venkově, tak to možná nevidí, ale ja v Praze dost vnímám, jak se namnozila doprava za posledních 10 let.
Prostě dychame to všichni a i když to není nejšťastnější řešení, snižování emisí je prostě potreba..

Edit pro rypave - myslím tu ideu celkově, je mi jasný, že v realu ty emise nejsou úplně takovy, jak pisou:-D

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 20.08.2020 22:06

Tohle chapu, ale nebylo by pro životní prostredi lepsi to vzit z druheho konce a eliminovat stara auta?
A euro 6 s problemy s mikrocasticemi rozhodne nepokladam za ekologictejsi nez neprimovstriky s euro 4/5.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 5 hostů