Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 18.08.2020 20:25

Proč bych neměl? Jediné co mě pohoršuje, že na to není svolávačka. Podobných na poddimenzované/nedotažené šrouby všeho možného jsou mraky.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.08.2020 20:48

Kdyz o tom vedeli, muselo se podle me jednat o mnohem vice pripadu. 5 výskytu je nic, i kdyz ty důsledky jsou fatalni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 19.08.2020 06:38

Stanley_vy píše: 18.08.2020 12:57 Náhodou, je to nejlepší rumunskej motor, co jsem měl! :mrgreen:
no bodejt, 1. :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 19.08.2020 11:46

stano. píše: 18.08.2020 18:37 Selektivna slepota a skleroza :lol: :lol: Kolko skvelych 5 valcovych atmosfer, 2,5 litrovych, mokry sen tamojsich odbornikov, klaklo na nedostatocne mazanie? Casto to boli vikendovky a najazd mali podobny.
Bavíme se o koncepci motoru a ne o špatném prolisu vany a nízké hladině oleje v zatáčkách.
A takový tady byl klid, jen přilezeš a hned se navážiš.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2979
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Konik » 19.08.2020 12:32

A jaký vliv má koncepce motoru na to, že se ulomí šroub držící olejovou pumpu?
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 19.08.2020 12:34

Taky, ze je to zrovna vhodne pre upevnenie demagogie a sebaklamu.
Aj ta praskajuca hadica chladenia, po ktorej sa uvarili motory, bola urcite preto, ze su to trojvalce. Stvorvalec by vypustil do okruhu mikrorobotov a trhlinu by opravili.

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5810
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 19.08.2020 14:30

Souhlas - šrou i matička má s koncepcí motoru pramálo společného. Je to jen šlendrián a nedůslednost, která by se se stejným přístupem i u atmo V8.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.08.2020 14:42

O tom zadna..a takhle kurevsky se dnes auta delaj. Motory zprskany podle uredniku a veci, ktere na autech fungovaly desetileti, tak zpusobuji fatalni zavady. Turba byly uz proverenou komponentou a debilni sroubek snad ani nemá cenu komentovat. To neni nic proti vyvoji, ale jen udiv nad tim, kde vsude se setri.
Divme se pak, ze průměrný vek aut je k 15 rokum, kdyz ty auta velmi casto jeste bez problemu funguji a novy zmetek stoji pul mega.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 19.08.2020 15:33

Octavia pri uvedeni v 1996 - cena od 349000Kc (co som nasiel za 1.6 MPi)
Octavia 2013 - cena od 335000Kc za 1.2 TSi - a vybava je uz v zaklade vyssia, bezpecnost neporovnatelne lespia, takisto aj komfort
Po 17 rokoch je uvadzacia cena vlastne rovnaka.

Priemerna mzda v Cesku:
1996 - 9825Kc
2013 - 25128Kc
To je vyse 2,5 nasobok.

Ci stale akoze porovnavame to iste? :mrgreen:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 19.08.2020 16:46

A? To je normální, ze technika zlevnuje a zdokonaluje se. I kdyz zrovna prvni tsi a atmosky, tam bych o zdokonalení moc nemluvil.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6882
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 19.08.2020 17:20

Technika se mozna zdokonaluje, ale kvalitou pokulhava i v barvach, driv byla barva tvrda, dnes je to jako nastrik PLASTI DIPem, porad je to i po letech mekky :dih: vodovy barvy nam byl cert dluznej.

K tomu sroubu, kdy se uvolni? Preci otresy a ty maj trivalce vetsi a proto to asi odeslo po delsi dobe. U 3hrnku to odeslo po 100k km a u 4hrnku po 200k km. :twisted: Stejne bych chtel videt ten sroub, treba to byla natahla cina ci spatne nastavenj moment, cert vi.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13541
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 19.08.2020 19:37

Ma.rt píše: 19.08.2020 16:46 A? To je normální, ze technika zlevnuje a zdokonaluje se. I kdyz zrovna prvni tsi a atmosky, tam bych o zdokonalení moc nemluvil.
Tej techniky je v autach stale viac a viac. A preco sa zlacnuje? Jednym z dovodov je samozrejme aj zlacnenie materialovych a vyrobnych nakladov.
Stare mobily stali viac ako mesacny plat. Casto funguju dodnes. Teraz bezne ludia vyhodia 300Eurovy mobil po 2 rokoch, ze ved co, stary, a kupia si novy. Ked je nieco podobne pri autach, mudrosraci uz uraduju. Odporucam teda kupit pomerovo k hodnote penazi nejaky Eckovy Mercedes. Ten tiez vydrzi 400t km a 15-20 rokov. Aaaale to zas nieeeee. Radsej nejake lacne a potom frflat, ze to nevydrzi ako volakedy.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 19.08.2020 20:07

Konik píše: 19.08.2020 12:32 A jaký vliv má koncepce motoru na to, že se ulomí šroub držící olejovou pumpu?
Třeba vibrace motoru.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5810
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 19.08.2020 23:17

Okenko "jinam":

Ačkoli tomu název tématu neodpovídá, že se řeší banalni téma, že jednoduchý a lety prověřeny motor nestartuje za tepla. Nicméně není to problém, je to vlastnost! A vlastně jsou s tím všichni úplně v pohodě. Být to turbobenzin nebo trvalec, je již na stole dopis do Haagu.

viewtopic.php?t=50736&start=15

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 20.08.2020 07:53

Přesně tak! Nebo problém se starty u 2.0i, kdy se musí občas zmáčknout plyn po startu aby to nechcíplo. Olejžroucí 1.6 74kW, ale na tu nedá nikdo dopustit :mrgreen: Každý motor má své problémy. Nyní je doba turbobenzínů. Až bude zase něco nového, tak ballu bude psát tehdá, když sem jezdil s oturbenou 1.5tkou, to byla doba! Skoro se to nesralo :D

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti