Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 4979
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To je stejný jako bylo onehdá srovnávání tlačítkového vs dotykového mobilu.Ze začátku byl dotykáč strašnej,pomalá odezva hrozná čitelnost a kdo dneska kupuje tlačítkový telefon?Pár nadšenců a stejný to je s motorama turbo je všude a kdo si koupí atmosféru.V naftě se už nedělá dvacet let a s turbodiesel to je taky dowsizing.Kdo pamatuje SDI a starý nafty bez turba tak ví jak to bylo líný,to samý atmo benzíny.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jj, jen je škoda, že tady to jde příkazem z ústředního výboru ... že to bylo rozhodnutý od stolu a né trhem.
Věřím, že pro důchodce např. nebo pro spoustu lidí, který to tak prostě chteji, by nějaká atmo 44kW pořád stačila, motor je to asi jednodušší, levnější.
Já osobně už bych to nechtěl ani zadarmo, ale souhlásím s tím, že trh by pro to byl. Počítám, že od příštího roku už ty obyč motory nebudou snad nikde. Nevím.
Věřím, že pro důchodce např. nebo pro spoustu lidí, který to tak prostě chteji, by nějaká atmo 44kW pořád stačila, motor je to asi jednodušší, levnější.
Já osobně už bych to nechtěl ani zadarmo, ale souhlásím s tím, že trh by pro to byl. Počítám, že od příštího roku už ty obyč motory nebudou snad nikde. Nevím.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6889
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale to jsi jezdil s 92kW ne? pokud si pamatuju (mozna se pletu) tak zaklad 74 kW mel jen 5 oproti te 92kW verzi, ktera uz tu 6 mela nebo ne? Na me zrovna ta 74kW moc dobry dojem neudelala a to i se srovnanim s atmo 1,6. Porad je to ale o vykonu a kroutaku.Sentik píše:Tady si dovolím nesouhlasit ...Ma.rt píše:Sentik: jestli vono to neni tema 74kwkdybys mel misto 1.6 tb 1.0, budes rikat to same. Pravda, spotreba by byla lepsi
S 1.0 EB mám taky nějakou zkušenost a jezdí se mi v tom zatraceně líp jak v mojí starý 1.6
Jasně - hodně dělá to, že to má i šestku,
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Zkušenost jsem měl jak s 74kW 1.0 EB (peti kvalt) tak s 92kW (6st.), obě můžeme předpokládám počítat jako náhradu tý 1.6ky. Rozdíl v ceně byl minimální.
Ta 92kW byla podle mne úplně jinej příběh, proti starý 1.6 úplně jinde, ale jezdilo se mi líp i s tou (papírově) slabší 74kW 1.0 než s mojim 1.6.
OT : Pokud se teda bavíme pořád o motorech, pokud mam srovnávat ale např. řazení, tak to má FoFo II i po 10 letech snad lepší než novej FoFo III "gumák".
Konec OT
Ta 92kW byla podle mne úplně jinej příběh, proti starý 1.6 úplně jinde, ale jezdilo se mi líp i s tou (papírově) slabší 74kW 1.0 než s mojim 1.6.
OT : Pokud se teda bavíme pořád o motorech, pokud mam srovnávat ale např. řazení, tak to má FoFo II i po 10 letech snad lepší než novej FoFo III "gumák".

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Psal sem o nových autech (0-5let), TB sem si nevšiml a místní mě to potvrdili, že chtějí atmo a občas TD.maverick píše:spis kvuli jejich konstrukcni jednoduchosti, kde si ty auta spravuji na kolene...i to je duvod, proc jel Dan Priban napric svetem trabantem, v Sudanu by asi tezko sehnal nejaky dil na komercnejsi autoTomFocus píše:Atmo mají z důvodu výdrže a spolehlivosti.
Samozřejmě veteránů je tam mraky a celkem dost v původním stavu

IvanSt.....ano dovolená, spíše poznávací turné v

To sem u vzdělaného araba nezažil.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak ono oproti 1.6 se na tu 1.0 eb divas jinak nez ja. Ja jsem z litru fakt nadseny nebyl. Oproti tehdy me 1.8 a tim spis dnesni 2.0 nevyrovnany nastup Nm, rozjizdeni a popojizdeni taky trochu adrenalin a ve meste 7.7 spotreba mi neprislo jako zadny zázrak. Pak kdyz uz se to rozjede tak az na ten prisernej zvuk dejme tomu. Ja chapu, ze nez se roztoci turbo, tak je to vlastne litrova atmoska:)
Vetsi prusvih ale nez turbo (ty uz se delaji dlouho) je primy vstrik a to ze v ramci uspor je spousta veci temer poddimenzovanych..viz svolavacky na spojky apod.
Jednou nejaky turbo mit budu, to je jasny
Vetsi prusvih ale nez turbo (ty uz se delaji dlouho) je primy vstrik a to ze v ramci uspor je spousta veci temer poddimenzovanych..viz svolavacky na spojky apod.
Jednou nejaky turbo mit budu, to je jasny

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
U nového 1.0 je rozjíždění vyřešené. Rozjede se i do kopce bez plynu. Popojíždění v koloně je bez problému.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Taky v tom horkym podnebi do atmosky soupnou 5w50. Tb by kleklo do pristiho ramadanu 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No vida, oni to nakonec vychytaj321910336 píše:U nového 1.0 je rozjíždění vyřešené. Rozjede se i do kopce bez plynu. Popojíždění v koloně je bez problému.

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ty musíš uzrát na motor s turbem, zatím ti ta atmoška bude muset stačit. A kdo ví, třeba to pro tebe nebude nikdy ono. Spíš si říkám, když to tak čtu, jestli jsi v tý 1.0EB vůbec kdy jel.. a nebo jsi jen talent od přírody 

Ford Focus ST 2014
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Je to teda rok starý článek a není to Ford, ale když už se tu probíraly ty případné výměny motorů, třeba to někdo ještě neviděl..
Upozornění: Jde o ceny „holých” motorů, vč. DPH, které nezahrnují periferie jako alternátor, turbo, čerpadlo a další věci na něm „navěšené”. Jde tedy pouze o mechanické součásti motoru včetně hlavy, dál nic.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/k ... livejsich/
Ceny motorů pro Renaulty Megane, Talisman, Clio, Laguna a Dacie
Atmosféricky plněné benzínové motory:
1,0 SCe (B4D 400)... 122 000 Kč ..........-54kW od 2017
1,2 16V (D4F 740)... 183 000 Kč ..........-54kW od 2013
1,6 8V (K7M 764)... 113 000 Kč ..........-73kW od 2013
1,6 SCe (H4M 738)... 264 000 Kč ..........-84kW od 2017
1,6 16V (K4M 824)... 221 000 Kč ..........-81kW 2007-2015
2,0 16V (M4R 704)... 320 000 Kč ..........-103kW 2007-2015
2,0 16V (F4R 811)... 267 000 Kč ..........-125kW 2008-2015
3,5 V6 (V4Y 713)... 384 000 Kč ..........-175kW 2008-2015
Přeplňované benzínové motory:
0,9 TCe (H4B 408)... 181 000 Kč ..........-66kW od 2013
1,2 TCe (H5F 408)... 220 000 Kč ..........-85kW od 2012
1,4 TCe (H4J 700)... 200 000 Kč ..........-96kW od 2009
1,6 TCe (M5M 401)... 264 000 Kč ..........-162kW od 2015
Upozornění: Jde o ceny „holých” motorů, vč. DPH, které nezahrnují periferie jako alternátor, turbo, čerpadlo a další věci na něm „navěšené”. Jde tedy pouze o mechanické součásti motoru včetně hlavy, dál nic.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/k ... livejsich/
Ceny motorů pro Renaulty Megane, Talisman, Clio, Laguna a Dacie
Atmosféricky plněné benzínové motory:
1,0 SCe (B4D 400)... 122 000 Kč ..........-54kW od 2017
1,2 16V (D4F 740)... 183 000 Kč ..........-54kW od 2013
1,6 8V (K7M 764)... 113 000 Kč ..........-73kW od 2013
1,6 SCe (H4M 738)... 264 000 Kč ..........-84kW od 2017
1,6 16V (K4M 824)... 221 000 Kč ..........-81kW 2007-2015
2,0 16V (M4R 704)... 320 000 Kč ..........-103kW 2007-2015
2,0 16V (F4R 811)... 267 000 Kč ..........-125kW 2008-2015
3,5 V6 (V4Y 713)... 384 000 Kč ..........-175kW 2008-2015
Přeplňované benzínové motory:
0,9 TCe (H4B 408)... 181 000 Kč ..........-66kW od 2013
1,2 TCe (H5F 408)... 220 000 Kč ..........-85kW od 2012
1,4 TCe (H4J 700)... 200 000 Kč ..........-96kW od 2009
1,6 TCe (M5M 401)... 264 000 Kč ..........-162kW od 2015
Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To si pis. Ja s turbama jezdim v praci, takže moje zkusenost se zdaleka neomezuje jen na to, co mam doma. S 1.0 jsem jel 2x celkem asi 30km. Prostě atmosfericky dvoulitr je az na spotrebu podle me ve vsem lepsi. Nemyslim si to rozhodně sam.IvanSt píše:Ty musíš uzrát na motor s turbem, zatím ti ta atmoška bude muset stačit. A kdo ví, třeba to pro tebe nebude nikdy ono. Spíš si říkám, když to tak čtu, jestli jsi v tý 1.0EB vůbec kdy jel.. a nebo jsi jen talent od přírody
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ad ceny motoru..u atmosfery vyměňovat celej motor, to uz fakt musi bejt pech.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nevím jak jsou na tom Renault motory (co jsem slyšel, tak ty 1.6Tce zrovna nic moc), ale vzhledem k parametrům a ceně bych raději opravoval zadřený 1.6 turbo, než cokoliv jiného v atmo.
A Marty, nemyslím to špatně, ale nešly by trochu sjednotit tvé myšlenkové pochody? Zlepšilo by to přehlednost, než tady psát co větu to příspěvek hned pod sebou, co ty na to?
A Marty, nemyslím to špatně, ale nešly by trochu sjednotit tvé myšlenkové pochody? Zlepšilo by to přehlednost, než tady psát co větu to příspěvek hned pod sebou, co ty na to?

Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Reaguju na prispevky, co mam sjednocovat? 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host