Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 18.10.2019 14:16

To je stejný jako bylo onehdá srovnávání tlačítkového vs dotykového mobilu.Ze začátku byl dotykáč strašnej,pomalá odezva hrozná čitelnost a kdo dneska kupuje tlačítkový telefon?Pár nadšenců a stejný to je s motorama turbo je všude a kdo si koupí atmosféru.V naftě se už nedělá dvacet let a s turbodiesel to je taky dowsizing.Kdo pamatuje SDI a starý nafty bez turba tak ví jak to bylo líný,to samý atmo benzíny.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4065
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 18.10.2019 14:50

Jj, jen je škoda, že tady to jde příkazem z ústředního výboru ... že to bylo rozhodnutý od stolu a né trhem.

Věřím, že pro důchodce např. nebo pro spoustu lidí, který to tak prostě chteji, by nějaká atmo 44kW pořád stačila, motor je to asi jednodušší, levnější.
Já osobně už bych to nechtěl ani zadarmo, ale souhlásím s tím, že trh by pro to byl. Počítám, že od příštího roku už ty obyč motory nebudou snad nikde. Nevím.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 18.10.2019 14:53

Sentik píše:
Ma.rt píše:Sentik: jestli vono to neni tema 74kw :) kdybys mel misto 1.6 tb 1.0, budes rikat to same. Pravda, spotreba by byla lepsi :)
Tady si dovolím nesouhlasit ...

S 1.0 EB mám taky nějakou zkušenost a jezdí se mi v tom zatraceně líp jak v mojí starý 1.6
Jasně - hodně dělá to, že to má i šestku,
Ale to jsi jezdil s 92kW ne? pokud si pamatuju (mozna se pletu) tak zaklad 74 kW mel jen 5 oproti te 92kW verzi, ktera uz tu 6 mela nebo ne? Na me zrovna ta 74kW moc dobry dojem neudelala a to i se srovnanim s atmo 1,6. Porad je to ale o vykonu a kroutaku.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4065
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 18.10.2019 14:57

Zkušenost jsem měl jak s 74kW 1.0 EB (peti kvalt) tak s 92kW (6st.), obě můžeme předpokládám počítat jako náhradu tý 1.6ky. Rozdíl v ceně byl minimální.

Ta 92kW byla podle mne úplně jinej příběh, proti starý 1.6 úplně jinde, ale jezdilo se mi líp i s tou (papírově) slabší 74kW 1.0 než s mojim 1.6.

OT : Pokud se teda bavíme pořád o motorech, pokud mam srovnávat ale např. řazení, tak to má FoFo II i po 10 letech snad lepší než novej FoFo III "gumák". :oops: Konec OT
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 18.10.2019 15:49

maverick píše:
TomFocus píše:Atmo mají z důvodu výdrže a spolehlivosti.
spis kvuli jejich konstrukcni jednoduchosti, kde si ty auta spravuji na kolene...i to je duvod, proc jel Dan Priban napric svetem trabantem, v Sudanu by asi tezko sehnal nejaky dil na komercnejsi auto
Psal sem o nových autech (0-5let), TB sem si nevšiml a místní mě to potvrdili, že chtějí atmo a občas TD.
Samozřejmě veteránů je tam mraky a celkem dost v původním stavu :palec_nahoru: hlavně Peugeotu.

IvanSt.....ano dovolená, spíše poznávací turné v :bebng: Mj i tisíce km po vlastní ose s místním průvodcem zapáleným krom do historie, tak i do aut.
To sem u vzdělaného araba nezažil.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 16:06

Tak ono oproti 1.6 se na tu 1.0 eb divas jinak nez ja. Ja jsem z litru fakt nadseny nebyl. Oproti tehdy me 1.8 a tim spis dnesni 2.0 nevyrovnany nastup Nm, rozjizdeni a popojizdeni taky trochu adrenalin a ve meste 7.7 spotreba mi neprislo jako zadny zázrak. Pak kdyz uz se to rozjede tak az na ten prisernej zvuk dejme tomu. Ja chapu, ze nez se roztoci turbo, tak je to vlastne litrova atmoska:)
Vetsi prusvih ale nez turbo (ty uz se delaji dlouho) je primy vstrik a to ze v ramci uspor je spousta veci temer poddimenzovanych..viz svolavacky na spojky apod.
Jednou nejaky turbo mit budu, to je jasny :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 18.10.2019 16:27

U nového 1.0 je rozjíždění vyřešené. Rozjede se i do kopce bez plynu. Popojíždění v koloně je bez problému.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 16:54

Taky v tom horkym podnebi do atmosky soupnou 5w50. Tb by kleklo do pristiho ramadanu :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 16:56

321910336 píše:U nového 1.0 je rozjíždění vyřešené. Rozjede se i do kopce bez plynu. Popojíždění v koloně je bez problému.
No vida, oni to nakonec vychytaj :) ja jel v nejakym r.v. cca 2015.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 18.10.2019 17:07

Ty musíš uzrát na motor s turbem, zatím ti ta atmoška bude muset stačit. A kdo ví, třeba to pro tebe nebude nikdy ono. Spíš si říkám, když to tak čtu, jestli jsi v tý 1.0EB vůbec kdy jel.. a nebo jsi jen talent od přírody :wink:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 18.10.2019 17:11

Je to teda rok starý článek a není to Ford, ale když už se tu probíraly ty případné výměny motorů, třeba to někdo ještě neviděl..

Upozornění: Jde o ceny „holých” motorů, vč. DPH, které nezahrnují periferie jako alternátor, turbo, čerpadlo a další věci na něm „navěšené”. Jde tedy pouze o mechanické součásti motoru včetně hlavy, dál nic.

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/k ... livejsich/

Ceny motorů pro Renaulty Megane, Talisman, Clio, Laguna a Dacie
Atmosféricky plněné benzínové motory:

1,0 SCe (B4D 400)... 122 000 Kč ..........-54kW od 2017
1,2 16V (D4F 740)... 183 000 Kč ..........-54kW od 2013
1,6 8V (K7M 764)... 113 000 Kč ..........-73kW od 2013
1,6 SCe (H4M 738)... 264 000 Kč ..........-84kW od 2017
1,6 16V (K4M 824)... 221 000 Kč ..........-81kW 2007-2015
2,0 16V (M4R 704)... 320 000 Kč ..........-103kW 2007-2015
2,0 16V (F4R 811)... 267 000 Kč ..........-125kW 2008-2015
3,5 V6 (V4Y 713)... 384 000 Kč ..........-175kW 2008-2015

Přeplňované benzínové motory:

0,9 TCe (H4B 408)... 181 000 Kč ..........-66kW od 2013
1,2 TCe (H5F 408)... 220 000 Kč ..........-85kW od 2012
1,4 TCe (H4J 700)... 200 000 Kč ..........-96kW od 2009
1,6 TCe (M5M 401)... 264 000 Kč ..........-162kW od 2015
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 17:16

IvanSt píše:Ty musíš uzrát na motor s turbem, zatím ti ta atmoška bude muset stačit. A kdo ví, třeba to pro tebe nebude nikdy ono. Spíš si říkám, když to tak čtu, jestli jsi v tý 1.0EB vůbec kdy jel.. a nebo jsi jen talent od přírody :wink:
To si pis. Ja s turbama jezdim v praci, takže moje zkusenost se zdaleka neomezuje jen na to, co mam doma. S 1.0 jsem jel 2x celkem asi 30km. Prostě atmosfericky dvoulitr je az na spotrebu podle me ve vsem lepsi. Nemyslim si to rozhodně sam.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 17:17

Ad ceny motoru..u atmosfery vyměňovat celej motor, to uz fakt musi bejt pech.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 18.10.2019 17:29

Nevím jak jsou na tom Renault motory (co jsem slyšel, tak ty 1.6Tce zrovna nic moc), ale vzhledem k parametrům a ceně bych raději opravoval zadřený 1.6 turbo, než cokoliv jiného v atmo.

A Marty, nemyslím to špatně, ale nešly by trochu sjednotit tvé myšlenkové pochody? Zlepšilo by to přehlednost, než tady psát co větu to příspěvek hned pod sebou, co ty na to? :nazdravi:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 18.10.2019 17:43

Reaguju na prispevky, co mam sjednocovat? :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host