Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.10.2019 16:40

Jinak muzu jeste srovnavat s 1.8 92kW. S tou se mi taky jezdilo dobre. Ta sla az do 7000 a ve vysokych otackach mela taky slušný zatah. to ten dvoulitr za 6500 uz nechce, na druhou stranu to ani tolik neni potreba, je takovy vyrovnanejsi a tahne vice odspodu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 03.10.2019 20:32

To je ta, co chodila obvykle nejdřív na go, že zrala olej?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 03.10.2019 21:35

To si me s nekym pletes :) prodával jsem ji s 200 tis.km a nebrala nic...max.3mm na rysce od vymeny do vymeny, nekdy to drzelo na max porad. A to jezdila vyhradne na A5 olej.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 03.10.2019 23:18

Nn, to jsem myslel obecně tyto motory.

Řešilo se tu na fóru, že 1.8 bývá potřeba generalkovat.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.10.2019 05:16

Co jsem se setkal, tak mi prislo, ze spis olej berou dvoulitry. Ale ty motory jsou prakticky stejne.
Co jsem mel posledni zpravy o me byvale 1.8, pri cca 240 tis.km porad bez problemu jezdila:)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 07.10.2019 11:02

Koho to jeste zajima z technickeho pohledu, tak at koukne i na video, odkaz je dole v clanku. http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/te ... ru-paliva/?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 07.10.2019 13:26

Pokud vím tak tohle je normální chlazení katalizátoru i u nepřímovsřikových atmosfér,že se tam ho tam pouští víc a nespáleným se chladí.Se divím,že nezmínili něco o Fordu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 07.10.2019 15:45

Karel2 píše:Koho to jeste zajima z technickeho pohledu, tak at koukne i na video, odkaz je dole v clanku. http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/te ... ru-paliva/?
Citace: zatímco s motorem 2,0 turbo jedete pomalu za 8 l/100 km a s motorem 3,0 bez turba za 10 litrů, ostře jedete s tím prvním za 28 litrů a s druhým za 18.

Kdybych mel jet pomalu se svym atmodvoulitrem za 8, sel by z domu :-) ale asi to bylo jen pro demonstraci vlastnosti atmosfery vs tb
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 07.10.2019 23:00

Atmosféra e92 330i 200kW s pohonem na zadek měla spotřebu 12-15 litrů při ostřejší jízdě po okreskách. To se mi nepodařilo se žádným moderním i rychlejším 2.0 turbo motorem. 30 litrů žralo staré Evo 4x4 na okruhu, s tou hodnotou bych na normální silnici nestrašil.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 09.10.2019 21:25

2.0T ale asi 200kW mit nebude
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 11.10.2019 16:29

V dnešní době většina rychlejších vozů s 2.0T méně než 200kW nemá. Není proto moudré srovnávat "pomalou" jízdu v takovém autě s autem s polovičním výkonem. 2.0T pojede o dost rychleji než obyčejná 2.0 atmoška za stejných průměrných 8 litrů na 100km.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 12.10.2019 08:25

Nedavno jsem koukal na video o Hyundai i30 N PERF. a tam autor zrovna rikal, ze je pri "normalnim" provozu skoro problem se dostat pod 10l/100km. Auta s takovym vykonem ale nejsou kupovana "na spotrebu", ale rozumim proc jsi to napsal.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
patekradek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 181
Registrován: 16.02.2018 20:56
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od patekradek » 12.10.2019 09:20

Za mě ... 1.6 benzin 74kW ve FF2 prostě miluju, do města a okresky je to prostě nejlepší volba, ten motor i auto vydrží strašný věci a zacházení a strašně mě to auto po městě baví. Když vyjedu za konec obce tak chci sedět v mondeu 2.0eco 149kW a to turboefekt u tohohle pohonu není nijak obrovský oproti současným motorům.Na Zábavnosti možná ubírá i fakt že o mondeo mám větší strach oproti FF2 kde je mi to už vcelku jedno :D a taky to že s mondeem prostě nejde jed na krev jak z FF2 které neumí uplně hrubě překračovat silniční pravidla. Spotreba techto dvou vozů ve stejnem jizdnim režimu maximalně o litr vic u mondea

Každopádně závěrem je pro mě turbo efekt něco nežádoucího co z jízdy dělá nepříjemnou záležitost, za me lepší plynulej zátah, v pracovnim Berlingu(1.6 nafta papirove silnější verze) je to něco tak nepříjemnýho... človekem to neustále škube v tom autě ... nic se neděje, pak auto dostane pocitově sílu jako hrom a za dvě vteřiny už zase skoro nejede a na dalším rychlostním stupni znovu a znovu... porod (Ale znám lidi který tohle vysloveně vyžadují od auta a je to pro ně měřítkem výkonu potažmo i rychlosti jejich vozu)
mondeo combi 11/2011 2.0 ecoboost 149kW
Ford FOCUS 2 combi 2008 1.6 benzin (mozna pul milionu kilometru a pořád je nezastavitelnej :D)

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 12.10.2019 13:00

Karel2 píše:Nedavno jsem koukal na video o Hyundai i30 N PERF. a tam autor zrovna rikal, ze je pri "normalnim" provozu skoro problem se dostat pod 10l/100km. Auta s takovym vykonem ale nejsou kupovana "na spotrebu", ale rozumim proc jsi to napsal.
Proto není nad osobní zkušenost. Možná kdyby dostal stejný recenzent 1.6 atmo, psal by, jaký je problém dostat se pod 8 litrů. Takovej Marty by s Nkem jezdil max za 7.5l s úsměvem od ucha k uchu :lol:
patekradek píše:Každopádně závěrem je pro mě turbo efekt něco nežádoucího co z jízdy dělá nepříjemnou záležitost, ......
V STčku co mám já se stejným motorem jsi nejel? Jsem spokojen, nezapínám ani race režim, který by měl reakci zrychlit. Občas se svezu s jedničkovou octavií RS a tam je turbo efekt značný, obecně jako u všech starých turbo motorů. Ale opět jsme u toho, že není nad osobní zkušenost a v tomto případě i o nastavení motoru. Sám jsem zvědavý na nové ST s antilag systémem.

Citace ze 4 roky staré recenze Ferrari 488 GTB Turbo:

A odezva na pohyb plynového pedálu je 0,8 sekundy. To je na turbomotor velmi dobrá hodnota, atmosférický předchůdce, který je z podstaty věci v takové disciplíně vždycky lepší, měl reakci rychlejší jen o desetinu sekundy. Ferrariho vývojáři navíc tvrdí, že některým přeplňovaným konkurentům naměřili prodlevu až dvě sekundy.
https://www.idnes.cz/auto/magazin/test- ... aktual_sko
Ford Focus ST 2014

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 12.10.2019 15:59

Při dodržování předpisů ,bere má atmosféra po 255 000 km bez dělání rozvodů s olejem 10W40 ubohých 6.7L /100km .
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti