Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 26.05.2019 22:45

Protože by za něj moc nedostal? :D
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 26.05.2019 22:56

Ne :D , protože by neměl alternativu, jak si polepšit.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 26.05.2019 23:02

A už raději dost. Tahle nadsázka začíná být příliš absurdní. 8O
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 26.05.2019 23:56

enjoy píše: :D neexistuje na svete clovek, co by s Mondeem neco takoveho udelal.

ty si skoupil všechny jeté Mondea ,že něco takového tvrdíš :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 27.05.2019 11:35

To ne, ale opravdu jsem si prakticky jistý, že žádný člověk po rozjetí se s Mondeem IV nepůjde hned rozhořčený dát to auto do výkupu :D
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 27.05.2019 16:40

Pokud bude hledat pohodové auto kolem 100 tisíc, tak máš asi pravdu :nazdravi:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 27.05.2019 18:23

Každý má svou pravdu a z té nehodlá ustoupit. Takhle se tu můžete dohadovat, dokud to někoho nepřestane bavit.
Ti, kteří si koupili auto s přímovstřikem nové, mají vše kryté zárukou, jsou za vodou a i když se něco pokazí, tak se to prostě nechá opravit na záruku a jede se dál lesem černým, podél bílých skal. To je zpravidla nekompromisní skupina obhájců (přece nebudu hanět své vlastní auto co jsem si vybral) a na českém trhu bohužel tvoří minoritu. Tím myslím nově koupená auta.
Pak je druhá, daleko větší skupina, která kupuje ojetiny, a ta má přirozeně strach, protože přímovstřikové motory jsou na zacházení citlivější a v době koupě již nejsou chráněné zárukou. Jsou to auta, která předešlí majitelé prodávají vesměs těsně po záruce, právě proto, aby se vyvarovali eventuálních drahých oprav. Proto jsou kupující v hodnocení přímovstřikových motorů spíše skeptičtí a vidí v odcházejících atmosférách poslední záruku toho, že když si koupí ojeté auto, bude alespoň motor relativně v pořádku.

To je můj názor, můžete mě chytat za slovíčka, ale myslete si co chcete. Pokud zde budete v diskusi pokračovat, stejně se zřejmě ničeho kloudného ani nedoberete. :wink:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.05.2019 18:16

IvanSt píše:Mondeo Mk IV kombi 2.0 107kW
1/4mile (s): 17.2 speed 132 km/h
0- 1km (s): 31.2
spotřeba dle spritmonitor: 8.85l/km

Focus MK IV kombi 1.0 92kW
1/4mile (s): 17.5 speed 130 km/h
0- 1km (s): 31.8
spotřeba dle spritmonitor: 6.62l/km

Pokud chceš porovnat tyhle auta, tak ano, dá se říct, že mondeo je "hbitější" o cca 3 % a spotřebu má vyšší o cca 30 %.

A ano, mondeo je přeci jen o trochu těžší (jen na motoru bude rozdíl cca 50kg), má horší aerodynamiku a jen 5 st. manuál.

Tady vidíš pokrok, kdy starému dvoulitru dynamicky šlape na paty maličký turbo tříválec 1.0 a ve spotřebě ho hravě překoná. Pokud se budeme bavit o výkonovém potenciálu, starý atmosferický dvoulitr nebude mít žádnou šanci.

Průměr spotřeby u mondea je z cca 250 aut od roku 2000-2014. 2007-2014 cca 90 aut spotřeba 8.92l/km.
Průměr spotřeby u focusu je z cca 380 aut od roku 2011-2019. 2018-2019 cca 35 aut spotřeba 6.86l/km.
Tak ze je tb uspornejsi, co se tyce paliva, to je jasny. Mondeo bude o dost tezsi, lepsi by bylo porovnani s Mondeem mk5 1.0EB, ale je tam jen par kousku a jestli se dobre divam, tak kolem 7,7.. jenze s 88kW. A tady uz to tak velky rozdil neni. Ja jezdim prumerne taky za 7,7, kdybych mel vetsi podil dalnic, tak to bude horsi, ale tam bych treba uz zvazoval tdci.
Na druhou stranu na te atmosfere neni nic poddimenzovane a nemusim resit zadne svolavacky. Neni proste rovnitko mezi atmosfera a horsi. Zalezi na jizdnim rezimu. Btw v hybridnim mondeu uz je ten Duratec zpatky :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 28.05.2019 18:28

Jen se zeptám proč někdo srovnává ( nesrovnatelné ) 1,0 EB a 2,0 atm. :irre: ? Pochopím 1,5 EB a 2,0 atm , nebo když už tak 2,0 EB a 2,0 atm. PROSTĚ A JASNĚ STEJNÝ OBSAH motoru .


Tak začnem srovnávat srovnatelné

1,5 EB s 1,6 atmosférou
2,0 EB s 2,0 atmosféra :wink:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od zdenek34 » 28.05.2019 19:37

No to je zase kravina...
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 28.05.2019 19:44

proč myslíš ??
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 28.05.2019 20:02

Ma.rt píše: Ja jezdim prumerne taky za 7,7, kdybych mel vetsi podil dalnic, tak to bude horsi, ale tam bych treba uz zvazoval tdci.
Pro zájemce není ani tak informativní, za kolik jezdíš ty, jako spíše za kolik s tím motorem jezdí větší skupina různých uživatelů.
Atmosféra není špatná, ale výkon a spotřebu horší má a za to si to rovnítko klidně dát můžeš. Nevím o důležitějších a více skloňovaných parametrech motoru, než jsou tyto (prosím nepište zase, kdy se co rozbije nebo nerozbije).
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
zdenek34
Junior
Junior
Příspěvky: 218
Registrován: 14.03.2010 16:27
Bydliště: Jeseník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od zdenek34 » 28.05.2019 20:13

Wolf78 píše:proč myslíš ??
To si opravdu myslíš, že s 1.5 EB a 1.6 atm srovnáváš srovnatelné?
Je - S-Max 2.0 TDCi, 120 kW, 2/2011 Ice White
Byl - S-Max 1.8 TDCi, 92 kW, 2/2009 Black Panther Obrázek
Bylo - Mondeo 2.0 TDCI kombi, 96 kW, 6/2005 Obrázek

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 28.05.2019 20:45

No kdyz se tady kouknes na tech X stranek jak nekdo porad porovnava 1,0 EB s 2,0 atm. tak mi prijde normalni porovnat skoro stejny obsah nez tak rozdilne obsahy 1.0 a 2.0
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 28.05.2019 21:14

Motor si snad vybiras podle parametru, ne objemu. Dynamikou si 1.0eb a 2.0 budou podobne. Jinak konkretne u mondea se nabizi srovnani 1.6eb a 2.0, to je fakt
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host