
Atmosféra vs. downsizing motory
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ne
, protože by neměl alternativu, jak si polepšit.

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A už raději dost. Tahle nadsázka začíná být příliš absurdní. 

Ford Focus ST 2014
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
enjoy píše:neexistuje na svete clovek, co by s Mondeem neco takoveho udelal.
ty si skoupil všechny jeté Mondea ,že něco takového tvrdíš

Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To ne, ale opravdu jsem si prakticky jistý, že žádný člověk po rozjetí se s Mondeem IV nepůjde hned rozhořčený dát to auto do výkupu 

Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pokud bude hledat pohodové auto kolem 100 tisíc, tak máš asi pravdu 

Ford Focus ST 2014
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1694
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Každý má svou pravdu a z té nehodlá ustoupit. Takhle se tu můžete dohadovat, dokud to někoho nepřestane bavit.
Ti, kteří si koupili auto s přímovstřikem nové, mají vše kryté zárukou, jsou za vodou a i když se něco pokazí, tak se to prostě nechá opravit na záruku a jede se dál lesem černým, podél bílých skal. To je zpravidla nekompromisní skupina obhájců (přece nebudu hanět své vlastní auto co jsem si vybral) a na českém trhu bohužel tvoří minoritu. Tím myslím nově koupená auta.
Pak je druhá, daleko větší skupina, která kupuje ojetiny, a ta má přirozeně strach, protože přímovstřikové motory jsou na zacházení citlivější a v době koupě již nejsou chráněné zárukou. Jsou to auta, která předešlí majitelé prodávají vesměs těsně po záruce, právě proto, aby se vyvarovali eventuálních drahých oprav. Proto jsou kupující v hodnocení přímovstřikových motorů spíše skeptičtí a vidí v odcházejících atmosférách poslední záruku toho, že když si koupí ojeté auto, bude alespoň motor relativně v pořádku.
To je můj názor, můžete mě chytat za slovíčka, ale myslete si co chcete. Pokud zde budete v diskusi pokračovat, stejně se zřejmě ničeho kloudného ani nedoberete.
Ti, kteří si koupili auto s přímovstřikem nové, mají vše kryté zárukou, jsou za vodou a i když se něco pokazí, tak se to prostě nechá opravit na záruku a jede se dál lesem černým, podél bílých skal. To je zpravidla nekompromisní skupina obhájců (přece nebudu hanět své vlastní auto co jsem si vybral) a na českém trhu bohužel tvoří minoritu. Tím myslím nově koupená auta.
Pak je druhá, daleko větší skupina, která kupuje ojetiny, a ta má přirozeně strach, protože přímovstřikové motory jsou na zacházení citlivější a v době koupě již nejsou chráněné zárukou. Jsou to auta, která předešlí majitelé prodávají vesměs těsně po záruce, právě proto, aby se vyvarovali eventuálních drahých oprav. Proto jsou kupující v hodnocení přímovstřikových motorů spíše skeptičtí a vidí v odcházejících atmosférách poslední záruku toho, že když si koupí ojeté auto, bude alespoň motor relativně v pořádku.
To je můj názor, můžete mě chytat za slovíčka, ale myslete si co chcete. Pokud zde budete v diskusi pokračovat, stejně se zřejmě ničeho kloudného ani nedoberete.

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak ze je tb uspornejsi, co se tyce paliva, to je jasny. Mondeo bude o dost tezsi, lepsi by bylo porovnani s Mondeem mk5 1.0EB, ale je tam jen par kousku a jestli se dobre divam, tak kolem 7,7.. jenze s 88kW. A tady uz to tak velky rozdil neni. Ja jezdim prumerne taky za 7,7, kdybych mel vetsi podil dalnic, tak to bude horsi, ale tam bych treba uz zvazoval tdci.IvanSt píše:Mondeo Mk IV kombi 2.0 107kW
1/4mile (s): 17.2 speed 132 km/h
0- 1km (s): 31.2
spotřeba dle spritmonitor: 8.85l/km
Focus MK IV kombi 1.0 92kW
1/4mile (s): 17.5 speed 130 km/h
0- 1km (s): 31.8
spotřeba dle spritmonitor: 6.62l/km
Pokud chceš porovnat tyhle auta, tak ano, dá se říct, že mondeo je "hbitější" o cca 3 % a spotřebu má vyšší o cca 30 %.
A ano, mondeo je přeci jen o trochu těžší (jen na motoru bude rozdíl cca 50kg), má horší aerodynamiku a jen 5 st. manuál.
Tady vidíš pokrok, kdy starému dvoulitru dynamicky šlape na paty maličký turbo tříválec 1.0 a ve spotřebě ho hravě překoná. Pokud se budeme bavit o výkonovém potenciálu, starý atmosferický dvoulitr nebude mít žádnou šanci.
Průměr spotřeby u mondea je z cca 250 aut od roku 2000-2014. 2007-2014 cca 90 aut spotřeba 8.92l/km.
Průměr spotřeby u focusu je z cca 380 aut od roku 2011-2019. 2018-2019 cca 35 aut spotřeba 6.86l/km.
Na druhou stranu na te atmosfere neni nic poddimenzovane a nemusim resit zadne svolavacky. Neni proste rovnitko mezi atmosfera a horsi. Zalezi na jizdnim rezimu. Btw v hybridnim mondeu uz je ten Duratec zpatky

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jen se zeptám proč někdo srovnává ( nesrovnatelné ) 1,0 EB a 2,0 atm.
? Pochopím 1,5 EB a 2,0 atm , nebo když už tak 2,0 EB a 2,0 atm. PROSTĚ A JASNĚ STEJNÝ OBSAH motoru .
Tak začnem srovnávat srovnatelné
1,5 EB s 1,6 atmosférou
2,0 EB s 2,0 atmosféra

Tak začnem srovnávat srovnatelné
1,5 EB s 1,6 atmosférou
2,0 EB s 2,0 atmosféra

Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No to je zase kravina...
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
proč myslíš ??
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pro zájemce není ani tak informativní, za kolik jezdíš ty, jako spíše za kolik s tím motorem jezdí větší skupina různých uživatelů.Ma.rt píše: Ja jezdim prumerne taky za 7,7, kdybych mel vetsi podil dalnic, tak to bude horsi, ale tam bych treba uz zvazoval tdci.
Atmosféra není špatná, ale výkon a spotřebu horší má a za to si to rovnítko klidně dát můžeš. Nevím o důležitějších a více skloňovaných parametrech motoru, než jsou tyto (prosím nepište zase, kdy se co rozbije nebo nerozbije).
Ford Focus ST 2014
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To si opravdu myslíš, že s 1.5 EB a 1.6 atm srovnáváš srovnatelné?Wolf78 píše:proč myslíš ??
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
No kdyz se tady kouknes na tech X stranek jak nekdo porad porovnava 1,0 EB s 2,0 atm. tak mi prijde normalni porovnat skoro stejny obsah nez tak rozdilne obsahy 1.0 a 2.0
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Motor si snad vybiras podle parametru, ne objemu. Dynamikou si 1.0eb a 2.0 budou podobne. Jinak konkretne u mondea se nabizi srovnani 1.6eb a 2.0, to je fakt
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host