Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stehnak » 23.05.2019 20:13

Není to Ford logo v té důře nějak šejdrem...?
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 24.05.2019 04:07

Wolfe, nečekal jsem od tebe v této chvíli tak primitivní argumentaci. Já se chci dobrat toho, jak funguje tahle anketa a kdo a jak ji hodnotí. Je mi úplně jedno, jaký motor v které kategorii vyhraje. Ne každý, kdo dnes nemá přímovstřik, je ignorant. Tak černobílé to v životě není.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.05.2019 06:25

Wolf78 píše:Hold kluci s atmosférama , pečlivě si vaše auta udržujte , jelikož už si asi jiné auto nekoupíte ,ani jeté :lol: :lol:
Asi Te zklamu, ale ja vsude ctu, ze se vyrobci odvraci od zmensovani motoru, i ta anketa to ukazuje. No a ty atmosfery tu porad jsou v novych autech a vyvyjeji se porad. :ble2: :lol: :lol: :lol: Stejne by me zajimalo, proc da Ford do noveho ST 2,3l motor a nenadupe ten 3 hrnek. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 24.05.2019 06:29

Takže ze zatím uveřejněných odkazů je patrné, že je to novinářská anketa a způsob hodnocení, nechci psát možná subjektivní, napíšu zatím neznámý.

Takže skutečný dlouhodobý zátěžový test na stolici se stejnými parametry pro všechny motory ve stejné kategorii to zřejmě není....
Škoda, to by byl asi jediný relevantní a komplexní způsob posouzení kvality motoru.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.05.2019 06:42

No podle mne to presneji ukazi jen dlouhodobe zkusenosti. Takhle je to jen porovnani. Do testu nejde zahrnout treba startovani studeneho motoru a jizda s nim, ci dalsi veci z dlouhodobeho provozu. Je jednoduche najet 100k km skoro v jednom zatahu a pri idealnich podminkach, ale neco jineho je najet to za 5 let a treba ve meste a po cely rok. Jenze to je proti filosofii vyrobcu, ti chteji vyrabet a vyrabet.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.05.2019 07:50

On o atmosfery zajem je, ne ze ne... staci se jen pobavit s nekym, kdo ojeta auta třeba dovazi. A ze to zere o nějaký litr vic? 50 hal./1km je v nákladech zanedbatelne. A ona jizda v atmodvoulitru je podle me prijemnejsi nez v litrovem TB. Prijde mi docela vtipny, kdyz automobilky davaji do aut generator zvuku poradneho motoru, aby uzivatel nemel pocit, ze ridi wartase :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 24.05.2019 08:25

Hoši to není anketa spelehlivosti :dih: a s litrem je příjemnná jízda jak s atmo dvoulitrem,ostatně výkonově je to srovnatelný ne li lepší :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 24.05.2019 08:31

No ja reagoval na tohle, ale v podstate mas pravdu o tom ta anketa nebyla. :D
Jemar píše: Takže skutečný dlouhodobý zátěžový test na stolici se stejnými parametry pro všechny motory ve stejné kategorii to zřejmě není....
Škoda, to by byl asi jediný relevantní a komplexní způsob posouzení kvality motoru.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 24.05.2019 09:12

Asi mám moc vysoké nároky, ale u motoru roku by mělo být hodnoceno nejen jeho technické řešení, jestli je na úrovni, ale měla by být také provedena zkouška odolnosti a trvanivosti. Pokud by byla anketa mezi uživateli (což se asi moc nenosí), tak věřím tomu, že výdrž motoru by byla v žebříčku výš než úroveň technického řešení (rozuměj know how, nikoliv dílenské zpracování).

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 24.05.2019 09:18

fofok píše:Hoši to není anketa spelehlivosti :dih: a s litrem je příjemnná jízda jak s atmo dvoulitrem,ostatně výkonově je to srovnatelný ne li lepší :mrgreen:
Pojďme se prosím oprostit od toho věčného porovnávání Duratec x Ecoboost. Momentálně tu jde o obecný princip vyhlašování ankety motor roku a jejího hodnocení. Podle mě tato anketa neposkytuje takové výsledky, které by prokazatelně ukázaly na nejlepší produkt, to je celé.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.05.2019 10:49

fofok píše:Hoši to není anketa spelehlivosti :dih: a s litrem je příjemnná jízda jak s atmo dvoulitrem,ostatně výkonově je to srovnatelný ne li lepší :mrgreen:
To je samozrejme vzdycky subjektivní srovnani, ale velka atmosfera funguje prakticky od volnoběhu a nahoře vykon graduje. Maly TB takhle siroke spektrum pouziti otacek nema.
Kdyz netlaci turbo, je to opravdu jak wartas. Na brzde miva 1.0EB sice az 100kW, ale ten 2.0 miva az 114kW. A ten tocivy moment toho litru se z atmosfery dostane snadno. Mit 1.0EB v mondeu, bude to zrat jako ta atmosfera. Vetsi smysl maji podle me turba ve vetsich motorech. Takovy 2.0 EB uz fakt stoji za to. Pri normální jizde to jede se spotrebou jako 2.0 atmo, ale v zaloze je uz slusna porce vykonu. Prusvihy se mu ale take bohuzel nevyhybaji...s 1.0EB jsem jel a pocitove nic zvlastniho to neni.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 24.05.2019 11:13

A v tom novým EB 1,0 92 kw si jel,kterej se hodnotí v anketě ve fofof4?

tocivy moment toho litru se z atmosfery dostane snadno :mrgreen: musíš ho točit Kefalíne a pak spotřeba co no roste přece :mrgreen: kdežto litr zabírá dole,tudíž se točit nemusí.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 24.05.2019 11:43

Ne, v novem jsem nejel. Zrovna 2.0 ma tocivy moment docela vysoký i dole. A jestli ma ten 1.0eb porad 170Nm max, tak to neni zadna slava. Zrovna pri zatizeni ten TB usporny zrovna neni. Jinak kdyz se podivas do nejakeho srovnavace, tak 2.0 v mondeu mk4 kombi je o neco hbitejsi nez v 1.0 v novem focusu.
Treba zde: http://www.automobile-catalog.com
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 24.05.2019 12:48

Jemar píše:Wolfe, nečekal jsem od tebe v této chvíli tak primitivní argumentaci.
To nebyla argumentace ,ale konstatování :wink: A když vemu , že budeš chtít v dalším auẗě (Fordu) stejný ,néli lepší výkon , tak prostě si další atmosferický auto nekoupíš , jelikož žádné podobné tomu tvému nynějšímu nebude :bebng: leda že by si si koupil 1.6 - 16v :wink: :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 24.05.2019 13:10

Nenapsal jsi nic nového, je jasné kam se vývoj ubírá. Já jsem ale řešil anketu a její smysl, nikoliv žabomyší válku mezi atmosféristama a turbíkama :lol:

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů