Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 659
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od finsa » 10.05.2019 13:26

Ona ta spolehlivost není špatná. U nových aut. Holt se z aut stane už úplně spotřební zboží a každých 10 let si budem kupovat nová auta a ta stará půjdou rovnou do šmelcu. Jen těžko si za 40 let někdo bude renovovat focuse s ecoboostem na veterána :-D
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.05.2019 14:06

To je pro ekologii fakt lahudka. V rodine mame 15 let stare mondeo. Absolutne bez koroze, motor jde jak hodinky a jen se dela bezny servis. Euro4,;neprimy vstrik, emise CO nula nic. Auto pohodlne, bezpecne. Neni náhodou tohle ekologictejsi pristup? :)
No a kdyz jsem menil sve mondeo 2001 za současne, tak jen proto, ze to byla asi jedna z poslednich rozumne starych ojetin s atmosférou - jakasi temer jistota, ze se mi motor nevys.re, pokud budu jezdit kolem komina, hlavne v zime, kdy nejake vylety a dovolené moc nehrozi. Kazdy ma holt jiny pristup :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 10.05.2019 15:34

Jednou si to turbo stejně koupíš.To už se ale budeš rozhodovat jestli baterky nebo turbo a nebude to dlouho trvat.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.05.2019 17:28

No jeste pred baterkami bude asi tdci. Zacinam posilhavat po nejakem MPV :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 10.05.2019 17:34

ty už za chvíli taky nebudou
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

x

Příspěvek od ballu » 12.05.2019 08:15

viewtopic.php?p=1164281#p1164281

Vemme to z druhé stránky. Jak dlouho se automat vyvíjel a testoval na starších typech. Nakonec vyjde najevo, že o problému věděli a prodávali dále ve velkém a vše hodili na špatné zacházení .
Nechci i sem zatahovat zdejší při o výhodách Ecobose. Otázkou pak je, jsou Fordem zatajovány konstrukční vady motorů a ty poruchy nejsou náhodné a výrobcem a servisy utajované a zlehčované. Kdyby jen deset motorů z tisíce mělo na chlup stejnou závadu, je to pro mne echo, že konstrukčně není něco v pořádku.
Dá se pak spolehnout že motor je OK, když automobilka lže v jiné poruše pohonu???
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 12.05.2019 19:48

S temi automaty je to dobry priklad. Je to pohodlne, ale slozite zarizeni a dodnes se problémy nevychytaly. DSG taky melo velke problemy. A je to jen o rozhodnuti, zda clovek chce lepsi, ale slozitejsi komponentu, nebo da prednost starsi osvedcene, ale ne třeba tak efektivní. Atmosfera vs TB je podobne rozhodovani. Obe varianty mohou byt spravne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 12.05.2019 23:01

Dávat za příklad manuální/automatickou převodovku ku turbem/atmosfericky plněném motoru chce docela fantazii :) Co se týká zatajování konstrukčních vad, jak to myslel Ballu, proč ne.

Pamatujete si na atmosferické diesely? Nejelo to a když se šlo jinak než na spotřebu, celkem to i žralo. A co si vzpomínám, tak na tu dobu to byly celkem spolehlivé motory, oproti těm oturbeným, které přišly záhy díky emisní normě Euro I. Obhajování atmosferických dieselů po hospodách muselo být tenkrát minimálně stejně relevantní a zábavné, jako po letech tady u benzínu..

K těm automatickým převodovkám. Řídit opravdu silné auto s manuálem není moc uživatelsky přívětivé. Zde vzhledem k životnosti převodového ústrojí bývá automat jistější volbou.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 13.05.2019 05:37

Jenze u TB neni prusvih ani tak to turbo, ale zrejme hlavne primy vstrik a poddimenzovani ostatnich komponent. Jsme v dobe skrceni nakladu, takze o to je to horsi.
Mustang 5.0 s manualem je pecka. Nebo je to jeste moc slaby? :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001


Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1694
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Jemar » 23.05.2019 12:35

Docela by mě zajímalo složení hodnotitelské komise a zadání bodů hodnocení. Jestli jsou to odborníci z oboru, novináři nebo i celebrity? Podle toho by se dala posuzovat vážnost a věrohodnost takové ankety.
Já těm anketám nějak moc nevěřím. Tím vůbec nezpochybňuji technickou úroveň motorů jako takových, ale fungování anket.
Když se totiž podívám třeba na reklamy v TV, dozvím se, že téměř všechny banky jsou nakonec bankou roku a téměř všechny superhypermarkety jsou obchodníky roku.......
Český slavík, to je taky hustohustá anketa..... :lol:
Pokud ale dají všechny testované motory na stolici, zadají stejné, nějaké technicky obtížné parametry spolu s monitorváním spolehlivosti, pak takové anketě asi není co vytknout. Děje se to ale tak, nebo jsou to jen dojmy z testovacích jízd?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24813
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 23.05.2019 13:04

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3128
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jenikHK » 23.05.2019 13:24

Někde jsem viděl srovnaní výsledků ankety "motor roku" a potom "nejméně spolehlivé motory dvou desetileti". Bohužel cca polovinu motoru, kterým je dobre se vyhnout, tvorily motory roku.
Nehledě na to, kdo a jak to hodnotí (což je čistě novinarina), tak motory, aby se v ankete dobre umistily, vykazuji inovativni, popr. Komplikovanou konstrukci. Což jde samo o sobě proti vyzkousenym a proverenym ci jednoduchym konstrukcim, které samozrejme hodnotitele nechávají v klidu.
Samozřejmě to neplatí vždycky, ted me napadají treba motory BMW tuším N52, dost komplikované a přitom bezproblemove.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 23.05.2019 18:48

tady je ta anketa ucelenejsi a trochu i vysvetlena http://www.autoforum.cz/predstaveni/vyh ... na-uspech/?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 23.05.2019 19:44

Hold kluci s atmosférama , pečlivě si vaše auta udržujte , jelikož už si asi jiné auto nekoupíte ,ani jeté :lol: :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů