Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 09.05.2019 13:10

IvanST:No demagogie to neni, cetl jsem kdysi, pri zavadeni tehle motoru, rozhovor s nejakym konstrukterem, ci nejakym manazerem z vyvoje ford motoru a ten to tam primo rekl, dodal ovsem, ze to je minimalni najezd, ale to jsou "vsechny" dnesni bezne motory. Opet ale vytahujes co se Ti hodi :lol: , ja pisu o tom, ze ty motory jsou z konstrukcniho hlediska delane na ten pocet km a nema to souvislost za jak dloho to najede. A ze to bude problem koupit starsi auto s motory +- 150k km. Proste muzes to okecavat jak chces, dnesni motory jsou vice nachylne k poruse jak starsi a je jedno jestli je to atmosfera ci turbo a to uz pro duvody co jsem popsal. Proc maj amici "normalni" motory a to i v Kalifornii a nejdou nasi ....... cestou? Tyhle male turbomotory jsou podle me udelane podle parametru, ktere nejdou dohromady.
Fofok: Mazda
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2979
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Konik » 09.05.2019 13:10

fofok píše:Kuci a která automobilka dneska nabízí atmosféru ve dvoulitru,když to tady pořád obhajujete?

Rád se poučím.
Mazda :wink:
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 09.05.2019 13:28

myslim ze tohle je lepsi varianta jak focus, napr. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 09.05.2019 13:41

IvanSt píše: Vzhledem k tomu, kolik milionů motorů 1.0EB jezdí po světě, bude zajímavé sledovat jejich nájezd za dalších 10 let.
Podle mě je to úplně jedno, ten motor se jmenuje sice pořád stejně, ale s každou generací ho mění, takže co platilo před deseti lety už je zase jinak a jedna generace může být spolehlivější než jiná.

Mazda má sice dvoulitr, ale přímý vstřik, vypínání dvou válců a povinně mild hybrid. 90kw za tu cenu, no nevím, hezký interiér to nezachrání.
Impreza to stejné, fajn auto zabité cenou a debilní převodovkou.
Naposledy upravil(a) 321910336 dne 09.05.2019 13:42, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 09.05.2019 13:42

Karel2 píše:myslim ze tohle je lepsi varianta jak focus, napr. https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazd ... oFrom=list
Jenže ten motor je mild hybrid s vypínáním válců a navíc nová trojka je malá,drahá s traverzou vzadu a není v kombi.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 09.05.2019 13:51

Mne osobne nejvic vadi ta traverza. Vse ostatni je spise + oproti FFIV, muj pohled. Nedelaji i klasiku bez baterek? Ted nevim.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 09.05.2019 13:57

Jo přijde se dvojím spalováním diesel na benzín a 90kw z tohodle dvoulitru?To je možná míň v Ballu mondeu.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 09.05.2019 15:33

fofok píše:Kuci a která automobilka dneska nabízí atmosféru ve dvoulitru,když to tady pořád obhajujete?

Rád se poučím.
Moc se jich nenajde, to je pravda, protože úředníci to zazdili. Kdyby byla možnost volby, tak si to své kupce sakra najde. Už jen proto, že takový motor je levnější a při nějakém rozumném nájezdu to ano nižší spotřeba TB brzy nezvrátí. Na krátké trasy je ta atmosféra taky vhodnější.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 09.05.2019 15:57

Jo najde, asi jako na vzpomínané atmosferické BRZ. V Mazdě dvoulitru Skyactiv165 jsem jel někdy v roce 2015 a s 1.5EB se mi jezdí líp a to mi Mazda 3 přišla jako o půl třídy horší auto (bude i znatelně lehčí).
2.5 Skyaktiv může být fajn, ale je to zbytečně těžký motor na malé auto. Nějak v tom nevidím tu výhru.
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 09.05.2019 16:09

spousta lidí výkon neřeší a potřebují auto, co je odveze a nic neřešit. Po městě mně se jezdí mnohem lépe s 2.0. Oproti 1.0 EB to táhne od volnoběhu. Nahoře, kde očekávám výkon, tak tam to ožije. Je to o zvyku. Ale jak říkám, výhodu bych viděl hlavně v jednoduchosti a nižší ceně. Z trhu to nevytlačila jejich nekonkurenceschopnost, naopak, úředník musel zasáhnout. Jinak by se vyráběly ještě dlouho.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 09.05.2019 16:18

Atmosferické motory se stále vyrábí. Ale konec pro ně bude až nezájem zákazníků. Je pravda, že velký podíl na tom budou mít přísné emisní normy, které přiškrtí atmosféry na hranici použitelnosti.
Však ať si každý koupí podle svých možností to, s čím se mu dobře jezdí :beer: :beer:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4065
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 09.05.2019 16:19

Je to asi věc názoru, když porovnám třeba 1.6 atmo ve staroušovi co furt mám a občas 1.0 EB nebo TSI se kteryma jezdim - oboje v kW plus minus autobus stejny, tak se mi osobně daleko líp jezdí s těma oturbencema.
Zpět už bych se nevrátil.
Jednoduchost nerozporuju, na opravy je to asi jednodušší, nevím, ale z pohledu nakupu novyho auta už bych cestou atmo nešel, ani kdybych tu možnost vůbec měl.
Pokud se teda nebavíme o nějakým 5.0 8 válci, to bych jako i bral :mrgreen:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 09.05.2019 19:34

Tak 1.6ka zase neni kdovijake terno. On ten dvoulitr je takove rozumne minimum pro atmosferu, i kdyz 1.8 92kW v Mondeu MK3 sla taky docela hezky. Ja vubec nerozporuju, ze TB jede lepe v porovnani s atmo se stejnym vykonem. Ale treba pro me ma atmoska spise vyhody.
Normy na emise jsou pekny podvod. TB vyrabeli s papirovymi hodnotami, ktere jsou totalni ulet. Aspon u atmosfery co bylo napsane, to se dalo ocekavat, ja jezdim dokonce pod papírovou spotřebou a s velkym podilem mesta. Navic neprimy vstrik. Pro ekologii nejspis priznivejsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Gossip

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Gossip » 10.05.2019 05:20

Já měl 1.6 83kw atmo v meganu a jelo to pěkně. Olej sem měnil tak jednou za 40-50 k km a motoru nic nebylo když sem to v 215k prodával. Na tom autě se všechno sypalo jen s motorem sem neměl nikdy žádný servis. Hold doba těch motoru skončila a je třeba jit dál.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 10.05.2019 09:45

Musel jsi to auto mit hrozne rad.. :)
Urcite je treba jit dal, ale ne cestou rozhodovani od úřednickeho stolu. Ale abych nebyl jen skepticky, verim, ze se tyhle prvni bolesti vychytaji a nakonec se spolehlivost zlepsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů