Potvrzuju to, co píše Kozelos...
Pokud člověk jednou za čas potřebuje vyrazit rychleji, tak s timhle motorem má podle mě 2 možnosti. Bud jede na pohodu a vzpomíná na dávný kolegy ve Fordu T

a nebo to prostě podrží na spojce, kterou to sice asi vůbec nepotěší, ale odpich je potom odpovídající.
Jak už jsem tu psal, od trojky vejš to má výkonu dost, ale ta jednička, to je slabota - tutově elektronika, emise a vůbec tohle všechno - auto by mohlo víc, není mu to dovoleno.
EDIT: Nevím jestli to patří přímo do tohoto threadu, ale k motoru to je. Teď jedu několikátou nádrž OMV 100ku benzín a to auto je pocitově (a nemyslím, že by to bylo placebo) živější, i v nízkých otáčkách (od tý trojky) ten výkon nastupuje snadněji, na starý 1.6 to bylo fuk, ale tomu 1.5 EB ta 100ka fakt chutná a tak nějak věřím, že i prospěje...